منتدى عالم الأسرة والمجتمع

منتدى عالم الأسرة والمجتمع (http://www.66n.com/forums/index.php)
-   الريجيم والحمية وضبط الوزن (http://www.66n.com/forums/forumdisplay.php?f=120)
-   -   معا نحو الرشاقة (الجزء الرابع) (http://www.66n.com/forums/showthread.php?t=214472)

سلمى012 25-03-2011 11:53 PM

محدش رد عليه:(:( والله مش عارفة اقولكم غير شكرا جزيلا

زوجة عبدو 26-03-2011 12:13 AM

ما المشكلة اختي سلمى

زوجة عبدو 26-03-2011 12:15 AM

بالنسبة للابر الصينية حقيقة لا اعرف اي شيئ عنها

سلمى012 26-03-2011 12:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوجة عبدو (المشاركة 2592540)
ما المشكلة اختي سلمى

ربنا ما يجيب مشاكل كل الحكاية انى قولت ده مكان فيه ناس عندها مشاكل فى وزنها فاكيد منكم
يعرف اى معلومة عن الابر الصينية وانا منتظرة ردكم من الصبح عشان انا قلقانة من اضرارها بس يا
جميل محدش بقى فكر يقولى حتى منعرفش

سلمى012 26-03-2011 12:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوجة عبدو (المشاركة 2592542)
بالنسبة للابر الصينية حقيقة لا اعرف اي شيئ عنها

اشكرك يا قمر على ردك جزاكى الله خيرا:)

ندى_1406 26-03-2011 03:22 AM

خلاص بنات أنتظروا بس أولد وأكون معاكم علشان أحمسكم:dهانت كلها شهرين

سلمى دايما أسمع أن الابر الصينيه مالها أضرار والله أعلم بس مايمنع تسألي الدكاتره موفقه

سلمى012 26-03-2011 12:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ندى_1406 (المشاركة 2592639)
خلاص بنات أنتظروا بس أولد وأكون معاكم علشان أحمسكم:dهانت كلها شهرين

سلمى دايما أسمع أن الابر الصينيه مالها أضرار والله أعلم بس مايمنع تسألي الدكاتره موفقه

الله يخليكى يا قمر ويجبر بخاطرك انا اصلا بخدها مع دكتور بس انتى فهما الوحد مبقاش واثق
حتى فى الدكتور الحمد لله و شكرا على اهتمامك:)

ملاك الرووووووح 26-03-2011 03:28 PM

مساااء الورد يااابناات
انا اسوي ديت واشرب بذره الكتاان مررررره حلوه لاحضتهاا تسد الشهيه
بس بصراحه لسى مااوزنت بس العالم كلهم يمدحونهااا
واشرب مراميه وزنجبيل وشااي الضياافه كله مع بعض 3مرات واحيااناا 2 في اليوم
في البدايه لمااكنت اشرب الخلطه نزلت 6كيلوو ب20يوم مااشاالله
والحين اضفت الكتاان اشربهاا على الريق الصبااح

الله يحقق لناا مرادناا باالصحه والعافيه ياارب (اعولي )..............................

dodi_dabdoobi 26-03-2011 05:00 PM

السلام عليكم

يوم الاربعاء سجلت في نادي قريب من بيتي يتبع لمشغل نسائي و طبعا يوم الاربعاء مافي زحمة و السيور فاضية و كل ما اجرب سير الاقيه حركته مو موزونة يعني امشي خطوة تكون سريعه و الخطوة التانية يبطأ و جربت كذا سير و كان الحال نفسه

انسدت نفسي بصراحة و اليوم رحت قبل شوية و الاقي السيور كلللللللللللللها محجوزة و مافي الا واحد فاضي بس و اول ما شغلته لاني متينة مرة علق عليا و صار يسوي صوت احتكاك
بصراحة احراج

رحت على طول للاستقبال و قلتلهم المفروض ان النادي يكون مكان للترويح عن النفس مو للقلق النفسي من الاجهزة و الخوف من المشي عليها و انا طلبت منهم قبل اشترك اني اجرب السير هو مشكلتي في النوادي قالت لا تشيلي هم كل السيور 100% ممتازة و مضمونة

قلت ما ابغى انسدت نفسي
و البنات في المكان البعض فيهم محترم و البعض الآخر مش و لابد

و دحين رجعت البيت و بامشي عالسير بعد شوية ان شاء الله

يلا يا بنات نشجع بعضنا ان شاء الله نوصل هدفنا و الله يبعد عننا شر الأمراض و يقوي عزيمتنا

انا من بكرة ان شاء الله راح اعمل و ليوم الخميس حمية تنظيف القولون اللي كلها الياف و بامشي عالسير ساعة الا ربع و تدليك للبطن
و عسانا ننحف بس

اختي سلمى انتي زعلتي ليه
اصلو الموضوع له شهور نايم و محد بيدخله و لا تستغربي لو ما لقيتي رد !!
انا جربت الابر الصينية ايام كنت بنت و ما ناسبتني و ما عملت الا صداع و وحده فيهم خرجت من مكانها و عملت لي جرح في اذني
ما حبيتها احسها كلام فاضي بصراحة
و لكن انا عملتها عند دكتور شعبي جا للحج من الصين و واحد فتح له زي العيادة و بياخذ منه فلوس و لكن يمكن اذا عملتيها في مركز متخصص تستفيدي اكثر ؟؟

جربي و قوليلي عالنتيجة

تحياتي

بنت مكة2008 26-03-2011 07:12 PM

دودي شدي حيلك في البيت وخلااص انا لمن كنت في افضل نادي في مكة كنا نعاني من قلة عدد السيور برضوا ومن خؤاب الاجهزة ولا تتفشلي ولا شي دا منهم انتي مالك ذنب
وحشتني يامصر

الابر الصينية ماما جربتها ولا استفدت شي لاتعبي نفسك وتضيعي فلوسك خليكي على الدايت والرياضه دا افضل شي انا لقيت افضل حل

الساعة الآن 01:57 AM.