منتدى عالم الأسرة والمجتمع

منتدى عالم الأسرة والمجتمع (http://www.66n.com/forums/index.php)
-   المتزوجين (http://www.66n.com/forums/forumdisplay.php?f=6)
-   -   تعبت من ظلم زوجي (http://www.66n.com/forums/showthread.php?t=267435)

غاده 111 30-05-2016 03:33 AM

تعبت من ظلم زوجي

حياكم الله حبيباتى وكل عام وانتم بخير وسعاده يا رب
اخواتى انا تعبانه نفسيا جدا من ظلم جوزى ومعاملته بلجأ لله فى كل شده واقول حسبى الله ونعم الوكيل
فى كل ظالم مانع عنى كل شىء ممكن خروج مصاحبه اى حد من الجيران ممنوع الباب يتفتح لحد ممنوع بلكونه تتفتح الدخول على مواقع التواصل الاجتماعى مبروحش لاهالى ممنوع اروح عند اى حد
ممنوع اشترى حاجه من الاخر زى لفى السجن وراضيه مستقوى عليه سب على اتفه الاسباب بيفضل على النت يتواصل مع البنات حب وغزل
ومانع عنى المعامله الكويسه او الكلمه الحلوه بيتلكك على اى شىء بيبصلى وهوا قرفان مع انى براعى ضميرى فيه وبخاف ربنا جدا
والحمد الله ملتزمه لكن هوا عامل تليفونه للبنات وقالى رقمك ميرنش عليه مبيدنيش فلوس ولو جاب حاجه بيبقى على قد العيال طب انا ايه مبيفكرش يشتريلى لبس او اروح لدكتور لو تعبانه الا لمااكون بموت سنانى كلها باظت وماشيه بالمسكنات وانا لسه عندى 35 سنه قاعد ل24 ساعه على الكمبيوتر هزار وضحك وماشى حياته البنات بيشتموه وهوا يرد ويتغزل فيهموحارم اهل بيته من الكلمه الحلوه ولو هزرت معاه وقلت اى كلمه على سبيل الهزار يقولى انتى متربيه ممكن يكلمبنت قدام ابنه عادى الوادمش صغير عنده 10 سنين انا تعبانه ووا علشان عارف انى ماليش حد بعد ربنا مستقوى عليا
واقوله انت بتستقوى عليا علشان ماليش حد بس ليا ربنا احسن من الكل يقولى بلاش كلام ال**** دا
انا رضيت بيه مع انه عنده اعاقه فى عنيه وقلت مش مشكله مش بأيده عمرى ما حسسته بالعجز ماشيه على قده مبحملوش فوق طاقته
انا اسفه كلامى متلخبط بس انا تعبانه منه ومن ظلمه حبسنى وحرمنى من كل شىء فى الدنيا وراضيه لكن هوا مش شايف
انه ظالم اقوله ادينى اى مصروف فى ايدى اشحن بيه يقولى لا طب هات 5 جنيه راضيه بيها يقولى ولا جنيه اقوله ميرضيش ربنا يقولى بس يرضينى
يشحن التليفون ويخلص رصيده على البنات وميهونش عليه يدينى التليفون اكلم امى
اعمل ايه محدش يقولى سيبيله البيت اصل ماليش حد اروحله واحنا ناس على قدانا جدا
اعمل ايه انصحونى وانا اسفه على عدم ترتيب كلامى

تم تعديل العنوان ليتناسب مع المضمون

ويبقى الحنين 30-05-2016 03:48 AM

رد: تعبت من ظلم زوجي

مكانه الانسب

معتزه بديني 30-05-2016 09:13 PM

ما السبب الذي يجبرك على البقى عنده وتحمل كل هذا الظلم

*pink* 30-05-2016 09:43 PM

ما أدري أيش أقول

الله يفرج همك

المتواضع305 30-05-2016 10:33 PM

مادام مالك سكن ولامأوى يأويك انتي واولادك مالك الا الصبر والدعاء فهو مفتاح لكل خير .

الـــوحيد 31-05-2016 01:30 AM

لاحول ولاقوة الابالله
الله يصبرك اختي ويعينك

اختي ماعندك اب او اخ او عم او اي احد كبير يقدر يجلس معه ويتفاهم معه

متفائله200 31-05-2016 03:22 AM

الله يعينك ياغاده حاولي تبحثي عن وظيفه تغنيك عنه

متفائل يا زمن 01-06-2016 11:58 AM

لاحول ولاقوة الابالله
الله يصبرك اختي ويعينك ويفرج همك

naadha 01-06-2016 04:08 PM

عارفة الصنف ده ، و حاسة بقهرك و قلة حيلتك ، و خاصة بتحسي انك شغالة بدون مقابل و ليس زوجة و حقوقك مهضومة
لازم تشوفي نقاط ضعفه عشان يتاذب
يعني اهجريه بالفراش اذا نقطة ضعفه ، او اي نقطة اخرى
و حاولي تشتغلي لانه فعلا الحياة بدون عطاء منه عذاب و رح تتراكم عليكي الضغوطات و تنفجري ، و الاطفال محتاجين ام مرتاحة نفسيا
كوني قوية و لا تسمحي له يكلم بنات و انتي عارفة فكريه بعذاب ربنا ....
الله يوفقك حبيبتي

زهرة الجاردينيا 01-06-2016 11:16 PM

هو شايفك ضعيفه ومالك حيله عشان كذا مستقوي عليك...ممنوع شراء ممنوع طلعه ممنوع نت وانتي سمعا وطاعه وانتي مغمضه..شي طبيعي بيضغطك اكثرواكثر دامك ساكته وماحطيتي حد لهالظلم

الساعة الآن 12:58 PM.