![]() |
زعلانة منك ........... ( وأنا كمان )..
ــــــــــــــ زعلانة منك ........ وأنا زعلان أكتر منك
ـــــــــــــــــ مش بحبك ......... شعور متبادل ــــــــــــــــ انت بتغلط ........ وانتى أكتر بكتير ــــــــــــــــ وكمان لو بحبك ( وانا كمان )..........ولو وحشتنى ( وانا كمان) بس خلينا فالجزء اللى فوق نفسى أشوف ,,,,,,,,,,,, ــــــــــــــــــــــــــــ زعلانة منك .............. ( لية يا حبيبتى ) ـــــــــــــــــــــــــــــ مش بحبك ............... ( ليه بس انا عملت ايه ) ــــــــــــــــــــــــ انت غلطان ............... ( ليه حصل ايه ؟ ) ليه ماتبقاش الردود كدة ............ هتبقى أحلى بكتيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــر ......... وبدل ما الواحد زعلان ومش بيحب واللى قدامه غلطان ........... هيبقى بيحب وبيحب وبيحب .. |
رد : زعلانة منك ........... ( وأنا كمان )..
سما حبيبتي احنا عايشين بمجتمع ذكوري اناني ما فيه تسامح ولا تنازل ولا غض الطرف من الزوج
مو الكل لكن الاكثرية الرجال في هذا الزمن اكثرهم ما عندهم صبر ولا رحمة بدو منك تكوني على سنقة عشرة وهو ما بيعطيكي ولا درهم بدو منك تكوني محافظة على جمالك وودلالاك ودلعك وهو فاقد الشي لا يعطيه بدو منك تكوني رشيقة لكن بنفس الوقت تخلفي له 5 او عشرة اولاد باي عقل صارت هذي بدو منك تفهمي نفسيته وتكوني مبتسمة على طول الوقت وهو لو عصب او شتم او صرخ مسموح لانه رجل بدو منك تكوني مربية اولاده ومدرسة وشغالة بنفس الوقت لانه هيك تربى على معتقدات غلط انه الرجل دائما هو الاعلى يالهوي لو بدي اضل اعدد كل المفاهيم الغلط بمجتمعنا ما راح اخلص علشان هيك خليكي انت الاحسن وانت المبادرة وانت الافضل تذكري احنا اللي بنعلم الناس الاخلاق والذوق والفكر الراقي تنازلي تسامحي غضي النظر عن المساؤى وركزي على الايجابيات تعالي على نفسك شوي وانت علميه كل شي وعوديه على كل شي |
رد : زعلانة منك ........... ( وأنا كمان )..
شكرا على ردك متفائلة بالله35
|
رد : زعلانة منك ........... ( وأنا كمان )..
والله انى ماافهمت الموضوع
الله يصلح حالكم يارب |
رد : زعلانة منك ........... ( وأنا كمان )..
اقتباس:
لكن يجب أن نضع في ذهننا أن طريقة وأسلوب رد الطرف الآخر ـ في الغالب ـ تكون رد فعل وانعكاس لطريقتنا نحن في الكلام .. فالأسلوب عندما يكون غلط فإن رد الفعل بكل تأكيد سيكون غلط. يعني لما تقول له: (زعلانة منك .. انت بتغلط) بصوت عالي وأسلوب هجومي .. وتتصيد له الكبيرة والصغيرة .. فإن رده سيكون جافاً ومتحفزاً .. وسيرد بتلقائية (أنا زعلان أكتر منك .. وانتي كمان بتغلطي أكتر بكتير) .. ومش بعيد يقول لها (اتفلقي :d) .. مع انه في الواقع ممكن ما يكنش غلطها أكتر بكتير ولا حاجة. أما لو قالت له: (زعلانة منك .. انت بتغلط) بصوت هادئ وعلى حاجة تستاهل .. وبأسلوب يوحي بالرغبة في الإصلاح وحل المشكلة فإن رده سيكون أكثر ليناً ورد فعله سيكون أقل تحفزاً .. وسيكون أكثر تجاوباً وسيرد بتلقائية (هو انا معقول اقدر ازعل الجميل ده ;) .. قولي لي يا حبيبتي هو حصل ايه؟) |
رد : زعلانة منك ........... ( وأنا كمان )..
كلام مهرة سليم مية بالمية..
|
رد : زعلانة منك ........... ( وأنا كمان )..
مجرد تبريرات وكلام طالع مٍْْـٍْْ♡̷̴̬̩̃̊ـٍْْنٍْْ ورا القلب !!
والدليل لو الحكيم فيهم يقفل الحوار بطريقه ذكيه قد تكون طريفه وينتهي كل شي!! او حتى باعتذار وهمي !! كذلك سينتهي كل شي !! المشكله في هواة النكد!! |
الساعة الآن 11:44 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc. Trans by
جميع الحقوق محفوظة لموقع و منتدى عالم الأسرة و المجتمع 2010©