منتدى عالم الأسرة والمجتمع - عرض مشاركة واحدة - ديوانية الشباب ( يسمح بمشاركة الرجال فقط )
قديم 23-12-2014, 08:10 AM
donss2004
عضو نشيط جدا
donss2004 غير متصل  
رد : ديوانيةة الشباب

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RAOUF&RANA مشاهدة المشاركة
بجد انتو كلكو بتصرفو فلوسكم على حاجات تافهه ..

طبعا انتو احرار مالكم وانتو حرين فيه ولو انكم ستسالون يوم القيامه عن مالك فيما انفقته ..
طيب انت تعرف 2600 ريال دول يعنى حوالى 5000 جنيه مصرى ممكن يجوزو واحد فقير عندينا ..
عارف الحصان ابو 20000 ريال يعنى 40000 جنيه مصرى يشغلو تمن افراد بمشاريع متناهية الصغر
يعنى اجيب بغبغان ولا اعف شاب وفتاه ..
اجيب حصان ولا اشغل ثمانى شباب ..
طيب ايه سبب البطاله فى عالمنا العربى .. من سببها قلة الاستثمارات ..
عارفين الاستثمارات قليله ليه ..
عشان بنشترى بالفلوس حصنه وببغاوات ..
انتو احرار بمالكم لكن الثواب يبقى اكتر لما ننفقه فى صالح الامه ..
وربنا يعطى كل منفقا خلفا وكل ممسكا تلفا

يا اخ رؤوف يعني بالله عليك انا من فين لي فلوس اعمل استثمارات في مصر الموضوع هذا كبير ويبغاله راس مال فوق المليون انتا زعلان عشان اشتريت ببغاء ب2600 يا غالي اذا ربنا رزق احد عباده نعمة يحب يشوفها عليه والحمدلله ما جبت شئ حرام 2600 ممكن تجيب حرااااااااام على كيف كيفك لكن شريت لي ببغاء اتونس معاه واكسب فيه اجر وامتع نفسي في ملذات الدنيا هوا على بالك يا عم رؤوف ملذات الدنيا اكل وشرب وزواج وبس ؟؟؟؟

علما يا اخ رؤوف انه مصر اكبر مورد عربي للدول العربية في القطط السيامية والفارسية والشيرازية والهملايا وغيرها من اشهر انواع القطط وكلها من مصادر شخصية عبارة عن هواه قررو انهم يفرخوا قطط ويتم بيعهم

وبعدين لو جينا نبغا نحسبها انو لو انا صرفت 2600 في ببغاء كان المفروض اصرفها في شئ احسن من كذا يا غالي والله محد فينا اشترى شئ ولا ركب سيارة ولا عمره اكل كباب وجمبري وسمك ليش لانه كل ما يجي يشتري شئ راح يانبه ضميره ويقول لا اتصدق بيها احسن ولا اتبرع للاسرة الفلانية بيها افضل

انا عن نفسي حياتي موزونة اكل شارب عايش باتصدق وبامتع نفسي هي فقط تقسيم لا اكثر ولا اقل