منتدى عالم الأسرة والمجتمع - عرض مشاركة واحدة - ...@الزواج المبكر هل هوفائده ام ضرر.....
عرض مشاركة واحدة
قديم 04-03-2006, 05:04 PM
  #7
ام بيسان
عضو نشيط
 الصورة الرمزية ام بيسان
تاريخ التسجيل: Dec 2005
المشاركات: 178
ام بيسان غير متصل  
tongue3

اخوتى فى الله انا ايضا مع الزواج المبكر مع انى متزوجة وعمرى 24 سنة

بس من اهم مميزات الزواج المبكر انة ستر وعفة وعفة وعفة للبنت واكيد اى بنت مرت بعلاقات

توافقنى الراى فالافضل ان البنت تفتح عينها على الدنيا تجد رجل حلال لها تحبة وتهتم فية ويملا عليها حياتها لان البنت فى سن المراهقة عندها طاقة حب رهيبة ان لم تستغل فى مكانها ستزهب فى طريق الخطا مهما تكون الام مربية بنتها لكن اصدقاء السؤ غالبا ما يفسدو ما تفعلة البيوت

وكلما كبرت البنت ازدادت رغبتها فى اكتشاف عالم الرجل وخصوصا من كثرة ما تسمع عنة

اما بلنسبة للدراسة ممكن تكملها فى اى وقت
انا عندى بنتان ربنا يبارك فيهم واجوزهم بدرى على الرغم من اعتراض ابوهم

ربنا يهدى بنات المسلمين ويرزقهم الزوج الصالح

وكل بنت متزوجة تعرف قيمة زوجها حتى لو فية عيوب بس لو فكرت حاتقول احسن من غيرة
او لوفكرت فى صديقتها التى بدون زواج والتى على استعداد الموافقة بنصف زوجك احمدتى الله على زوجك ولنظرتى لة على انة احسن واجمل واحن راجل فى الدنيا
اسفة على الاطالة

التعديل الأخير تم بواسطة Reemona ; 04-03-2006 الساعة 06:16 PM