منتدى عالم الأسرة والمجتمع - عرض مشاركة واحدة - محتارة اعمل ايه ممكن تساعدوني
قديم 15-10-2021, 04:28 AM
Saso soso
عضو نشيط جدا
Saso soso غير متصل  
رد: محتارة اعمل ايه ممكن تساعد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اسفة اني اتاخرت على حضرتك في الرد
انا الحمد لله بخير
بس ما كنت عارفة ارد اقول ايه
انا عملت كل الل حضرتك قلتلي عليه
وكلمته وقلتله ان خلاص مش هتحمل وان مش قادرة اعيش كده ولازم حل وان همشي وهبعد طول ما هو كده ومفيش تغيير
بس مشكلتي ان مش بعرف اتكلم معاه ولا مع اهلي كويس مش بعرف احكي الل جوايا
هو من يومها لا جديد اوقات يبقى متعصب واوقات احس انه عايز يوصل ليا انه هيتغير ممكن يساعدني في البيت يجيب سيرة انه بيفكر ف مشروع يقولي اني لو لفيت الدنيا مش هلاقي زيه
بس كل ده حصل كتييير من غير افعال
وبالنسبة للشرب هو ما بقاش بيشرب كتير ولا زي حاجات زمان وشايف ان حاجة زي الل بيشربها زي السجاير عادي وانها مش ماثرة وانه كان فين وبقى فين
انا كان المفروض ان بكرة هروح لاهلي ومش هرجع البيت تاني الا لو اتغير بس مش قادرة اعمل ده حاليا بسبب خوفي اولا وضعف شخصيتي الل مخلياني مترددة في كل حاجة ومش بعرف اخد قرار
وثانيا بسبب ردود فعل اهلي واخواتي كانوا دايما بيشجعوني ان اعمل كده لما قلتلهم من اسبوع كلهم حسسوني ان هعمل جريمة وان خلاص الطلاق كده هيحصل وان لو عملت كده اعمل حساب ان زوجي عنده كرامة وممكن يرفض يرجعلي وماما كانت دايما تحاول اسيبه دلوقتي كل ما اقولها تهرب مني في الكلام بأي حاجة
مش عارفة اقوي شخصيتي ازاي واخد قراراتي بنفسي دون انتظار اي دعم منهم وااكد ليهم اني مش هبقى عبأ عليهم وهتحمل مسؤولية نفسي
انا اكيد هنفذ كلام حضرتك واخد موقف وامشي بس هاجل ده اسبوع بس لحد ما اشوف هعمل ايه