منتدى عالم الأسرة والمجتمع - عرض مشاركة واحدة - معا نحو الرشاقة (الجزء الرابع)
قديم 16-01-2012, 01:00 PM
dodi_dabdoobi
عضو مميز
 الصورة الرمزية dodi_dabdoobi
dodi_dabdoobi غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أتمنى ان أكون مشاهدة المشاركة
سلام عليكم أنا أول مرة أدخل معاكم نادي الرشاقة ده انا بديت ريجيم من شهر تقريبا بس مش شادة حيلي أوي (نظام أكتينز - البروتين ) اول أسبوعين نزلت 3 كيلو وبعد أسبوع نزلت كيلو، و لسه ما وزنت للأسبوع الرابع باقي يومين)

انا وزني كان 73.3 و آخر مرة كان 70 بس نهاية الأسبوع لخبط شوية ، لازم نتشج عشان ننزل نكون رشيقات بس المشكلة وزني نزل شوية وكرشي ظهرت أكتر.

أيش جهاز في المنزل مفيد للكرش لاني شغاله و بجلس حوالي 8 ساعات في المكتب الحركة نادرة جدا، و صعب علي التزم بأداء تمارين ، بعد الدوام العيال و تدريسهم، يعني من اليوم ما يبقى شي، شفت جهاز AB coster شاكرين فيه كتير يا ريت الي عندها فكرة تقولي عنو ، على فكرة توني والدة من 6 شهور بس ما برضع طبيعي

رجاء فيدوني لأني أحس ان جلوس 8 ساعات ما حيفيد معاهم تمارين في البيت
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

اهلين بالاتكنزية زيي

برافو عليكي انك متبعه اتكنز بس انتبهي اتبعيه بحذافيره و اي لخبطة ممكن تزيدك تراه مو زي اي نظام تاني نقول اليوم نلخبط و بكرة نصوم و نعوض لا هذا مو لعب

انا ما انصحك باجهزة او غيره شوفي زي ما قالت نورة في ردها تمارين الاستطالة مرة ممتازة و لكن عشان تلاقي نتيجة انصحك و نفسي و الجميع هنا بالمشي ثم المشي ثم المشيييييييييي يا بنات والله اننا غافلين عن المشي كرياضة ممتاز و انا مجربته

حبة حبة البطن تنزل ان شاء الله بالتمارين لا تشيلي همها انتي ولادة و اهتمي بالرضاعة تشد الترهل ان شاء الله

يلا اكتبي لنا يومياتك نفيد و نستفيد