منتدى عالم الأسرة والمجتمع - عرض مشاركة واحدة - مشكلتى هى امى !!! اريد حلا
قديم 02-11-2008, 10:07 PM
يائسة من الحياة
عضو جديد
يائسة من الحياة غير متصل  
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
والله انا مشكورة جدا لكل اللى حاول يساعدنى
والله العظيم انا نفسى انها تكون صديقتى وكل شئ فى الكون ليا بس هى مدتنيش فرصة لكدة طول عمرى وهى بعيدة عنى وبحس من معاملتها معايا انها بتبعدنى اكتر عنها
انا عارفة انها لو غضبت عليا ربنا مش هيسامحنى ابدا بس صدقونى انا كونت جوايا احاسيس وحشة كتيرة ناحيتها هى واختى لان الايام دى كانت ايام مراهقتى وكنت فى امس الحاجة لاى ايد تطبطب عليا كنت بحتاجها كتير والاقيها مش معايا مع انها موجودة جنبى
هى مولدتنيش وانا كنت كدة ... اكيد مكنتش كدة ولا عاوزة اكون كدة
المشكلة كمان انى باخد حاجات كتيرة معاها بالعند وانا عارفة انة غلط بس مش بيكون قصدى او فى نيتى انى اضايقها والله ومعرفش انا بعمل كدة لية
يمكن بحاول احسسها بالاحساس اللى انا حسيتة زمان من ناحيتها هى واختى والله مش انتقام بس مش عارفة دة اية
كنت دايما وانا زمان لما كانت والدتى واختى يزعلونى كنت ابكى لوحدى وافضل اكتب كل اللى انا حاساه ناحيتهم فى ورقة وكانت دموعى تملى الورقة دى لحظة مش بقدر انساها مهما حاولت
هو انا كدة دخلت فى حالة نفسية ولا اية المشاعر المتراكمة جوايا دى ناحية انسانة المفروض انها تكون قريبة منى وانا قريبة منها
انا مش قادرة اخرج اى مشاعر وحشة اتبنت جوايا فى سنين انى انساها فى لحظات انا بشر ياجماعه
والله بفكر كتير فى اسلوبى دة وانا مش راضية عنة اساسا بس مش عارفة كمان ابدأ منين ؟؟؟
ومش عارفة كمان ابدأ انا لانى والله مش قادرة اتخطى الحاجز المبنى بينا
ومش عاوزة افضل كدة لان عارفة ان كدة ربنا مش هيكون راضى عنى
وحاسة انى طول ماانا معاملتى مع والدتى سيئة ربنا مش هيبارك ليا فى اى حاجة والله عارفة
بس بجد مش عارفة او مش قادرة اتخطى الحواجز دى مش قادرة اموت المشاعر اللى جوايا فى لحظة

التعديل الأخير تم بواسطة يائسة من الحياة ; 02-11-2008 الساعة 10:09 PM