منتدى عالم الأسرة والمجتمع - عرض مشاركة واحدة - اريد مساعده في ديكور المنزل
قديم 22-12-2008, 03:35 AM
nadasteel
عضو مميز و مثالي
 الصورة الرمزية nadasteel
nadasteel غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ربيع الحياه مشاهدة المشاركة
اختي الجميله نوجا

الله يباركلي فيكي يا قموره فعلا انا عايزه اعمل احمر بس محتاره ومش عارفه اعمله في الصاله والا في غرفة النوم ومحتاره

لكن انا بحب الالوان الاحمر والموف والذهبي ونفسي اعمل ذهبي مع احمر يعني لسه مش مستقره

لكن ارائك افادتني جدا انا مش هعمل موكيت وممكن اعمل باركيه زي اختي مصريه في غرفة النوم بس

ويا رب يا ستي تجيبي شقه جديده وتطلعي فيها كل المواهب الفنيه

أنا لاسف لا أشجع نهائيا المطبخ المفتوح بصراحة في بيت أقاربي مجربين ذلك مهما جبتى نوع البوتجاز الروائح هتنشر وهتبقى خنقة وأنا عن نفسي كنت بشوف الضيوف يا فلانة صاحبة المطبخ المفتوح افتحى الشباك افتحى البلكونة وووو قمة الاحراج صديقنى متعب جدااا المطبخ دة ومش عملى

بالنسبة للباركية في اوضة النوم قليل حد يعمل باركية سوى باللزق او مسامير (قطع طولية من خشب حجمه صغير) في اوضة النوم انما اسمه خشب(بيقى طول الخشب من اول حائط الى حائط المقابل شرائح طولية ) مش باركية بيستخدم افضل للغرف النوم لانه يعطى للغرفة الدفي في الشتا وكمان شكله احلى في الغرف ومنتشر كتتير في الغرف في مصر

طبعا اللون الغامق يستحسن يستخدم في حائط واحد في الريسبيشن ويشتريط يكون واسع مش ضيق

لكن مش محبب في الغرف وافضل الالوان الفاتحة للغرف النوم الليمونى و الموف والروز بس الالوان

دى يفضل كمبيوليكا دهان دة رائع لما تروح تشتري بيوريك العينات ويقولى افتحه اغمه وهكذا زي ما بتحبي

والف مبروك ويتتمم فرحك على خير

التعديل الأخير تم بواسطة nadasteel ; 22-12-2008 الساعة 03:49 AM