منتدى عالم الأسرة والمجتمع - عرض مشاركة واحدة - كيف انزل من وزنى
قديم 11-03-2009, 01:48 PM
sa33
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية sa33
sa33 غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة (أم جمانة) مشاهدة المشاركة
ألف مبرووووووووك لسه ناوية أدخل وأكتب لك لاتقلقي وتتحبطي إذا مانزل وزنك في الميزان استمري وحتتفاجيء بوزنك ينزل دفعة وحدة

وماتنسيش تقيسي جسمك بالمتر مش بالميزان بس

واكتبي القياسات في ورقة عندك وسجلي التاريخ

وارجعي بعد اسبوع وقيسي مرة ثانية وسجلي القياسات والتاريخ ..وكذا

أنا فرحانة جداااااااااااااااااااااا لك وبإذن الله راح تكوني مثل ماتحبي وأنت طيبة

وأنا بدأت اليوم أسوي رجيم لأن وزني زاد بس خبصت العشاء وأكلت وجبة دسمة بس شربت بعدها شاي تخسيس

والله شجعتيني وبإذن الله راح أنتظم معاك في الريجيم من بكرة ونتقابل بعد أسبوع ونشوف كم نقصنا بالوزن وبالمتر

أتفقنا؟؟؟
:14:أم جوجو حبيبتى فى صفحتى ومنوراها :14: لأ ولسه كمان دى هتشارك معايا وتشجعنى وتنور الصفحة باطلالتها المتميزة ......
والله بجد أول ما شفت مشاركتك فى الموضوع لقتنى بأبتسم ابتسامه عريضه جدا وفرحت قوى قوى ربنا يفرح قلبك بأولادك يارب.
وأنا عايزه أقول لك وأعرف كل اللى بيدخل على موضوعى ده أن الفضل الأول بعد ربنا سبحانه وتعالى فى تشجيعى على الرجيم والرياضه هو حبيبتى ام جمانه
إنتى عارفه يا أم جوجو أنا بأعمل بنصايحك يعنى انا بقيت بأمشى مشى سريع كل يوم داخل البيت وبدون ما انتظر انى اشترى آله ولا غيره وجايب معايا نتايج والحمد لله ده غير الرياضه التانيه وتخفيف الأكل زى ما نصحتينى وكلامك كله درر فى عقلى لا ينسى الله يجعله فى ميزان حسناتك يارب
أما عن المقاييس بالمتر فأنا فعلا بأعمل كده وبأخذ مقاس الخصر والأرداف والصدر والورك وبلاقى تقدم ملحوظ فى المقاسات فعلا والحمد لله ( بس بأتكسف اكتبها على النت) لكن أنا متابعة وبشدة والاسبوع اللى ما أنزلش فيه على الميزان بلاقى نفسى نزلت فى المقاس
وأنا منتظره وكلى حماس انك تنتظمى معانا فى الرجيم وتييجى بعد اسبوع وتقولى لنا على كم الخسارة فى الكيلوات باذن الله . لكى منى أجمل تحيه واحترام.