عاشقات حلم الامومة - الصفحة 109 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 31-12-2010, 09:55 AM
Hala122
عضو مميز
 الصورة الرمزية Hala122
Hala122 غير متصل  
منى..الحمدلله انه صورة الاشعة أحسن وان شاء الله مابتحتاجي تربطيه كتير.
قديم 31-12-2010, 12:36 PM
dodi_dabdoobi
عضو مميز
 الصورة الرمزية dodi_dabdoobi
dodi_dabdoobi غير متصل  
بنات انا امس ما دخلت المنتدى بس اول ما دخلت اليوم انصدمت

والله اتفجعت من المنظر الجديد

ما ادري احسه كئيب حبتين اللون الرمادي يكئب

حبيت اطمن عليكم و اسلم و اقلكم اني بخير و الحمد لله

هذا تاني شهر انتهى بالمنظم و ما صار حمل و الشهر الثالث الله يعديه على خير خصوصا من الصداع اللي تعمله الحبوب والله شايلة همها

و ماني عارفة ايش اقول بس مالي نفس اكتب والله احس اني في عالم تاني الالوان فرق مرة
قديم 31-12-2010, 02:16 PM
مرميس
عضو مميز
مرميس غير متصل  
السلاااااااااااااااااااااااااااااااام عليكم

مساكم وردي

كيفكم يا حبوباااااااااااااااااااااااااااااااااات

دودي انتي زيي انصدمتي صح .....انا انفجعت وقفلت المنتدى ونمت على طووووووووووووووووووووول

الحين الي فقت له شويه

يااازين الوردي والله كان حلووووووووووووو

هالة الف سلامة ليكي وايش اخبار النونو عامل فيك ايييييييه وعرفتي جنسه ولا لسة للحين
كريستي ....كيف حال ولدك ان شاء الله بخيييييييييييييييييييييييير
غلا جلاجل ....الله يسعد قلبك دنيا واخرة يااااااااارب

عشوقة ....فراشة المنتدى ...الله يسعد قلبك ويريح بااااااالك ياااااااااااااااااااااااااارب

رونا فلونا حلمي فلافل ديو منى ....كوكاريتا زهورة ....وكل عاشقات حلم الامومة
الله يسعدكم دنيا واخرة وياااااااااااااااااااااااااااارب يجمعنا في جنااااته جنات النعيييييييييييييييم
مثل ما جمعنا في الدنيا هنا ...أمين

اخر اخباري
رحت امس للدكتوووووووور عبد العزيز والحمد لله نضجت عندي حوالي خمس بويضات بس مو للحجم المطلوب فزاد كمان جرعتين ابر زياادة
وابرتين تحت الجلد سيتروتايد

والابرة التفجيرية اخذه يوم السبت المساء

موعد سحب البويضات يوم الاثنين الصبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااح

الله يفرجها من عنده ياااااااااااااااااارب
قديم 31-12-2010, 02:37 PM
سلمى012
عضو مثالي
 الصورة الرمزية سلمى012
سلمى012 غير متصل  
السلام عليكم يا احلى عاشقات كيف حالكم جميعاااااااااااااااااااااااا يا رب تكونوا فى احسن حال احس ان المنتدى اتغير بقى فيه شئ من الكأبة بس الحمد لله المهم ان الواحد لقى مكان يفضفض فى ويسمع رائ الاخرين المهم انا كانت المفروض الدورة تنزل يوم 26/12 ولانه غير منتظمة مجتش لحد الان وامس 30/12 عملت اختباااااااار وطلع خط واحد يعنى مفيش حمل وسبحان الله زاى مكون متاكدة بس بقول ربنا قدر على كل شى مش عارفة امتا هرتح من الحيرة دى انا كل ماقول لنفسى انى لسه صغيرة واشيل الموضوع من دماغى ارجع وقول انفسى اشوف فرحت البيبى فى عيون زوجى انا عندى 20 سنة بس هو 30 سنة مش عارفة يابنات اعمل ايه انا بجد كل شويا احس باكتئاب بس بحاول انساه وقول لو ربنا مش رايد لى انى اخلف افضل طول حياتى كده انا طول بس مبقولش الكلام ده لحد خالللللللللللللللص سمحونى انا اصلى على اخرى و سلامى للجميع لان زوجى رجع من صلاة الجمعة

ربى احفظلى زوجى و ابنى وباركلى فيهم
ورزق اخواتى عاشقات حلم الامومة الذرية الصالحة
قديم 31-12-2010, 03:10 PM
naima89
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية naima89
naima89 غير متصل  
السلام عليكم ياعشوقات ؛ جمعة مباركة إن شاء الله
منى / الحمد لله على السلامة وإن شاء الله ماتشوفي شر.
دودي/ والله وأنا كمان حسيت المنتدى كئيب مع هذا اللون ياريت لو زادوه شيئ لون يكون فرح عشان إحنا مانقصينش كآبة
الله ييسر لك حبيبتي ويرزقك في القريب العاجل يارب.
هالة/ إن شاء الله تكون بنوتة سليمة معافاة يارب العالمين.
مرميس/ الله ييسر لك حبيبتي وينجح عمليتك ويرزقك بأحلى توأم يارب.
سلمى / حبيبتي إن شاء الله ربى سيرزقك ويكرمك لساتك صغيرة وعروسة وأنا عمري 21 وزوجي 36 ومتزوجة من 4 سنوات بس أملي في الله كبيير وإن شاء الله بيكرمنا إنت قولي يارب ونسي الموضوع شوية الله ييسر لك حبيبتي.
باقي العشقات / الله يكرمني ويكرمكم يارب العالمين تقبلوا مني تحياتي ودعواتي.
في أمان الله وحفظه
قديم 31-12-2010, 03:55 PM
عاشقة الطفولة
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية عاشقة الطفولة
عاشقة الطفولة غير متصل  
يا بنات مالكم و الكآبة ريلالالالالالالالالالالالالالالالالاكس يا بنات ربي يهديكم
انا ما اهتممت ابدا بالالوان بقدر ما اهتممت انه فيه تغيير يكسر الجمود و الروتين لي احنا فيه
اشوف انه جرعة الكآبة عندكم زايدة استغفروا ربكم و احسنوا الظن به
كلامي هدا موجه لكن بدون استثناء
ان كانت كل وحدة تقول انا عمري كذا و زوجي كذا يا بنات هو احنا بنختار حياتنا هذا قدرنا و ربي كاتب علينا كذا لحكمة عنده
لو جيت اطبق كلامكم على حياتي كنت دخلت لمستشفى الامراض النفسية من زمان
صحيح احيانا اتعب لكن ابدا ابدا ما يأست و لا اكتأبت
ربي يهديكم يا رب
اليوم يوم مبارك عنده سبحانه تعالى خلونا نكثف الدعاء لبعض و نكون اكثر تفاؤلا صدقوني الخير جاي لكن لازم نكون اكثر ايمانا و تفاؤلا

دعائي للحوامل منا ربي يتمم حلمهن و يثبته و يرزقهن الولادة اليسيرة و الذرية الصالحة السليمة المعافة من غير زيادة و لا نقصان
دعائي لي و لكن بان يرزقنا سبحانه الحمل السليم الثابت و يبارك لنا في خطواتنا يا ارحم الراحمين
دعائي لمرميس و نعيمة و كل وحدة مقبلة على العلاج و لنفسي ربي ييسر لنا امورنا و يرزقنا من فضله و يرزقنا من حيث لا نحتسب

اللهم تقبل اللهم استجب
نقبلن مروري
قديم 31-12-2010, 04:16 PM
j+m
عضو نشيط
 الصورة الرمزية j+m
j+m غير متصل  
السلام عليكم
حبيباتي ‏آنثى ـآ، ‏سلمى012، ‏عاشقة الطفولة .......
جمعة مباركة ،كيدايرين وكيف صبحت.
خليو الأفكار السلبية وفكرو بالأشياء الإيجابية .
هذه الأيام لم أعد أفكر بالحمل وبدأت أشعر براحة نفسية...
إقتنعت بنصائح أخوات ،وحاولت تطبيقها.
الله يكرمني ويكرمكم يارب العالمين الحمل السليم الثاب
ت
قديم 31-12-2010, 04:16 PM
عاشقة الطفولة
قلب المنتدى النابض
عاشقة الطفولة غير متصل  
منى ربي يعجل بشفائك و يفرح قلبك يا رب
مرميس بالبركة يا غالية ربي يرزقك الحمل السليم الثابت يا رب
سلمى حبيبتي ما زلت صغيرة السن ريحي بالك النفسية لها دور ربي يفرج همك و نبارك لك عما قريب لو كنت مصرة تعالجي عند دكتور مختص ربي ييسر لك امورك
نعيمة لهلا يخطيك و يفرح قلبك و يبارك لك في امورك و خطواتك يا رب و يرزقك لي بغيتي فخاطرك
دبدوبة ان شاء الله هد الشهر تبشرينا باحلى خير
دبدوبة اشوف انك تحاولي تغير خطة علاجك تشجعي و اعملي اطفال الانابيب اذا كنت مقتنعة بها ربي ييسر لك و يرزقك من حيث لا تحتسبين
قديم 31-12-2010, 04:18 PM
عاشقة الطفولة
قلب المنتدى النابض
عاشقة الطفولة غير متصل  
مريمتي ربي يكملك بعقلك و الله احسن ما عملت
ربي يريح بالك و يبشرك بالخير ياااااااااااارب
قديم 31-12-2010, 05:59 PM
سلمى012
عضو مثالي
 الصورة الرمزية سلمى012
سلمى012 غير متصل  
نعيمة / ربى يرزقنى ويرزقك ويرزق كل محروم الذرية الصالحة السليمة باذن الله
انا بقالى سنة و3شهور متزوجة انا فهما ان الفترة مش كبيرة اوى
ولكن الفكر واحد يعنى نفس تفكيرك من بعد 4 سنوات هو هو نفس تفكير من سنة الشعور واحد
نفسى احس بالطمنين ونظرات الناس والسؤال اللى على كل لسان هو انتى حامل؟ تعبت من كتر لا انا مش حمل لسه بدرى
امبارح كان فرح بنت خالى وقبلة بيوم الحنة وقبلة نقل العفش كل الايام دى على الاقل 10فى اليوم يسالونى نفس السؤال
والله الاسئلة دى هى اللى بتحبطنى ربى يهون علينا ....

مريم /ربى يثبتك انا اصلى كتير وسوسة حتى فى حياتى العامة مش موضوع الحمل وبس انا بخاف حتى من العلاج للى بخده عشان التنشيط وبخاف ياثر عليه معلش اصل الوسوسة دى مرض والله ربى يرزقنى ويرزقك ويرزق كل اخواتى العاشقات.....

عاشقة الطفولة /وسع الله صدرك والله انا بجد نفسى اشوفك نفسى اشوف الحنان ده طالع من مين والله يا عاشقة انا بحالات بس اعمل ايه والله كل ما بنساه ارجع افتكر بعدها بثوانى والكابة دى مش بسبب التغير اللى فى المنتدى لا ده احساس داخلى فطلع مع التغير ربى يخليكى ليا يا عشوقة والله كلامك بيهدينى جدا ربى يباركلك ويرزقك الذرية الصالحة ان شاء الله فى القريب العاجل....

ربى احفظلى زوجى و ابنى وباركلى فيهم
ورزق اخواتى عاشقات حلم الامومة الذرية الصالحة

مواقع النشر