عاشقات حلم الامومه - الصفحة 17 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

استفسارات الامراض النسائية عيادة خاصة بالامراض النسائية والعقم وتأخر الإنجاب. يتعاون المختصين والعضوات

قديم 11-07-2011, 01:02 AM
j+m
عضو نشيط
 الصورة الرمزية j+m
j+m غير متصل  
عشوقة ربي يرزقك بالذرية الصالحة السليمة ,ويفرح قلبك يا رب
سلامي للكل
قبلاتي

ربي لا تذرني فردا و انت خير الوارثين
قديم 11-07-2011, 01:16 AM
j+m
عضو نشيط
 الصورة الرمزية j+m
j+m غير متصل  
سلومة فين مختفية إنشاء الله تكون بخير
با قي الفراشات .....................................
.........................شو آخباركم
قديم 11-07-2011, 01:48 PM
غلا جلاجل 2
عضو متألق
غلا جلاجل 2 غير متصل  

قولو ااااااااااااااااااااااااامين عسى ربي مايفرقنا ويرزق اخواتي العاشقات مايتمنون ونغير هذا الموضوع ل تحقق حلم العاشقات باذن الله عاجلا غير اجل

يارب يرزقكم الذرية الصالحة عاجلا غير اجل بس الصبر الصبر الصبر وربي مايقصر
بنات احبكم احبكم بالله
ويعلم الله

لاتنسون قراءة سورة البقرة
ولاستغفار
والصدقة

قصه منقوله للفائده

السلام عليكم ....

حضروا ورقة وقلم واكتبوا هذه الوصفة التي أعطاني اياها طبيب استشاري في مركز طبي شهير بجدة

بعد ان كشف على زوجي وتقرر أن لديه ضعف في الحيوانات المنوية (العدد والحركة معا) ويرفض أن

يكتب علاج طبي قبل استعمال هذه الوصفه ويقول بأنها أفادت الكثييييييير .... أحدهم زادت الحيوانات

المنوية من 150ألف الى 50 مليون خلال 3 أشهر !!

وأحدهم زادت حركة الحيوانات من 5% الى 55% ........ والاخر زادت كمية السائل المنوي المقذوف من 2ملم الى 8ملم

وزوجي يستخدمها الان وسيحلل بعد كم أسبوع باذن الله وسنرى النتيجة ولكن من المقادير تعرف أن لاهناك ضرر أبدا

الخلطة كالتالي ::
كيلو عسل ... يفضل أن يكون أصلي ... وحتى مايباع بالبقالات ممكن يمشي الحال !!

2ملعقة كبيره حبة البركة مطحونة ناعم

2 ملعقة كبيرة حبوب اللقاح ...( موجودة عند أي عطار وفي بوادي النحل ممتازه جدا)

10جرام غذاء ملكات النحل ....(على نوعين بودرة وعادة مايكون مغشوش وسائل مثل الشحم ويحتاج

ثلاجة وهذا المطلوب وعلى فكر ةهو غالي شوي ويأتي بالجرامات ولايباع الا بعلب صغيره أنا أخذته

من وادي النحل 10جرام ب50ريال وهي كافية جدا)

ملعقه كبيره مطحونه من كل من المكسرات بأنواعها ولكن يجب ألاتكون مملحة أو محمصة ... اطلبها

نية وقل للعطار أريدها للطبخ ... مثال( فستق + جوز + لوز + كاجو + صنوبر ....الخ )

اخلطها جيدا وخذ ملعقة كبيرة يوميا ثلاث مرات

وسترى النتائج مبهرة باذن الله عزوجل .... كما أن الخلطة بها من الفوائد لباقي أعضاء الجسم مافيها..

أدعو للجميع بالصحة والذرية الصالحة وأتمنى من كل من قرأ موضوعي الدعاء لي بالذرية .

وبعد شهر ..ماشاء الله

نزلت الموضوع هذا

السلام عليكم ورحمة الله
تعقيبا على موضوعي السابق ..

اليوم أحضرت لكم نتيجة تحليل زوجي وبعد شهر واحد فقط من استخدامه
قولوا ماشاء الله

عدد الحيوانات المنوية في الملم الواحد :
سابقا: 4مليون .... والان: 108 ملايين ..
الحمدلله

الحركة: سابقا: 5% ... والان 60%الحمدلله

الحيوانات المشوهه (الغيرنافعة)
سابقا:45% .... والان 30%
الحمدلله
في بعض الأمور ماتغيرت كثير مثل الحيوانات المشوهة والكسولة لكن يظل في تحسن ملحوظ والحمدلله وحده

والله يااخوان الفرحة ماتسعني أنا وزوجي وماتتخيلون كيف شكرنا الدكتور
وعقبال ماأحمل ان شاء الله

كلمة للجميع: لاتستهين بالعسل والله ان زوجي كان يرفض خلطةالعسل وبعد الحاحي وافق على مضض
والان يشكرني في كل لحظة ودقيقة ... وحاسس بتأنيب الضمير انه هو من حرمني من الاطفال طيلة 5سنوات الماضية.

والله يجزاءها خير

ويرزقني ويرزق كل محروومة بالذرية الصالحة

منقووووول من عالم حواء
قديم 11-07-2011, 02:03 PM
flouna
قلم وفي
flouna غير متصل  
السلام عليكم يا عاشقات ...
انا كنت معاكم هنا من سنه تقريبا ..... كانت أخر مره دخلت فيها لقسم العاشقات والمنتدى كله وكنت خارجه من تجربه مريره ومحزنه جدا بسبب عمليه منظار
ولسه فاكره رد أختى زهور لما قعدت تواسينى...فاكره كل اخوانى زهور الدعاء وزهور البستان وعاشقه الطفوله وحلمى قريبو مرميس و منى وكوكار وماريا و دودى وكل البنات هنا بحبهم قوى وبجد وقفوا جنبى وواسونى ...

بس انا من يوم المنظار قلت انا هاغير حياتى وحطيت الحمل قدامى هدف وقلت مش هدخل هنا تانى غير لما أكون حامل بأذن الله وامره حتى لو بعد سنين ...,والحمد لله والشكر له الف مره أنا الان حامل وبدون اى شئ...

ولما تعرفوا حالتى ايه هتستغربوا أكتر !! بس انا نويت اكتب اللى حصلى علشان بجد محدش ينسى ربنا فى قصه الحمل دى نهائى وعلشان تعرفوا يا بنات ان دائما فيه امل طالما ربنا موجود حتى لو حالتك صعبه
مش هطول عليكوا ..من سنه تقريبا شهر 5 2010 عملت منظار..وطلع عندى اندوميتريوسيس على الحوض والدكتور شاله بس اللى دمرنى انه لقى القنوات فيها التهاب شديد ..وواحده منهم مقفوله تماما
مش عاوزه اشرح لكوا أنا ساعتها اتدمرات قد ايه وتعبت نفسيا جدا وحالتى كانت لا توصف
كان ساعتها بقالى سنتين ونص متجوزه وكنت مقضياهم عند الدكاتره

وكانوا كلهم بيقولوا عندى ضعف تبويض ..والتبويض عندى بيحصل من مبيض واحد ..ياما اخدت منشطات وظبت ايام التبويض وجماع بيوم ويوم ..وبرضه مفيش فايده
المهم الدكتور اللى عملى منظار قالى مفيش قدامك غير( الحقن المجهرى) ودخلت فى مشكله تانيه الحقن محتاج انى ماديا اكون مستعده له ,,ومحتاج انى نفسيا اكون كويسه علشان يحصل الحمل

علشان كده بصراحه بعدت عن المنتدى خاااااالص وعن اخبار الحمل والتعب والمرض ..لقيت انى كده بتعب نفسى اكتر ولقيت نفسى كل ما بقرأ مشاكل البنات حالتى بتزداد حزن وتعب
وبعد بكاء مع نفسى وصلوات طويله فى وقت القيام وشكوى لربنا ..حسيت انى قويه وان حتى لو القنوات مش سليمه فأنا هاحمل بأذن ربنا ..بدأت انا وزوجى فى تدبير مبلغ العمليه ..وبدأت ابحث على النت عن المراكز اللى بتعمل الحقن

تقريبا على ما جمعنا مبلغ العمليه كان على شهر 12 وبدأت فى العلاج والحقن ..واللى عملت الحقن عارفه يعنى ايه تاخد اكتر من 40 حقنه فى اقل من اسبوعين

والحمد لله تمت العمليه ..بس ربنا لو يرد لى الحمل ...انا وضعت الاجنه يوم 26 يناير 2011 ..يعنى تقريبا تانى يوم الثوره عندنا فى مصر ..كان لازم اكون هااااديه وحالتى مستقره ..لكن اللى حصل ان كنت بسمع صوت الدبابات من الشباك يوميا ..وانا بطبعى حساسه شويه طبعا اتخضيت كذا خضه محترمه وكنت ببكى وبصراحه امى ساعتها وزوجى البيت كله كان مضطرب ومش عارفين ايه اللى بيحصل ...المهم هو فى الاخر نصيب لكن اعتقد ان توترى الشديد اثر على اررجاع الاجنه ونزلوا ال3 أجنه
طبعا حالتى كانت لا توصف ودخلت فى حاله سيئه مره تانيه بس مطولتش شهر ونص كده وبعدين نصحونى أستعيد نفسيتى علشان أرجع الاجنه اللى عندى ويحصل المره دى ان شاء الله
هاكمل بعد شويه يا بنات ...
قديم 11-07-2011, 02:41 PM
flouna
قلم وفي
flouna غير متصل  
انا وصلت لحد ترجيع الاجنه التانين ...واالمهم يا بنات اتفقت مع زوجى اننا ترجعهم فى رمضان اللى جاى ده المفروض علشان ربنا يكون معانا بأذن الله
وبس وانا بعمل الحقن زوجى عمل تحليل تانى واكتشف انه عنده ضعف وتشوهات كتير يعنى لازم علاج!! طبعا كلمت زوجى انه يحاول ياخد علاج او شئ او حتى يعمل التحليل مره تانيه نتأكد وبعد كده ياخد علاج ..قالى مش هنعمل حقن خلاص بقى .. بس انا قلت له لازم تتعالج يمكن يحصل طبيعى ... بس بينى وبينكم كنت بقولها وانا بضحك من جوايا وحاسه انه مستحيييل يحصل طبيعى طبعا
بدأت احس بوجع ضهرى قبل الدوره بقتره زى ما كان بيوجعنى من الاندوميتريوسيس قبل كده ...اتدمرت نفسيا لانى كنت عارفه انه بيرجع تانى ...مش ممكن انسى اليوم ده صليت القيام وانى ببكى بشده لدرجه كنت مش قادره اخد نفسى من شده البكاء كنت بقول لربنا ان راضيه بالمرض بس يارب ابعد عنى الألم اللى بحس بيه ...والله كان ضهرى بيتقضم من كتر الوجع ..كنت بتمنى تيجى الدوره علشان اخلص من الوجع لان الشهر ده كان شديد قوى " كان هو الشهر على فكره اللى حصل فيه الحمل "
دخلت على منتدى كده لقيت فيه موضوع عن الحجامه وانهاعلى الظهر ممكن تنزل الاندوميتريوسيس ده وكذا حاله لكذا بنت .. قلت بأذن الله قبل ما أعمل الحقن تانى هاعمل حجامه كذا مره بس أستنى الدوره تيجى المره دى
كان بقالى فتره طويله بستغفر ربنا كتييييييييييير قوى ....الاذكار يوميا ....وأهم حاجه يا بنات الثقه بالله ,,,كنت واثقه بالله جدا...قرأه البقره على طول ولو قدرت يوميا ...قيام الليل والكلام مع ربنا ...
ايوه كنت بحكى واتكلم مع ربنا واشكوا ليه حالى واناديه بأسمائه الحسنى انه يجبر بخاطرى ويرزقنى ..وانى مليش غيره بجد ألجأ له وفعلا كنت حاسه انى مليش حد فى الدنيا غيره ...مقدرش اوصف كنت ببكى أزاى وبحكى قد ايه لربنا

بس كان أكبر ما يوصل له تفكيرى أن ربنا يرزقنى من خلال ارجاع الاجنه اللى جايين ...والله ده كان كل أملى مكنتش أتخيل ان ربنا حبيبى ...هايخلينى احمل طبيعى !!! ومن غير دوا

وسبحان الله فى شهر 5 الماضى ده..أكتشفت انى حامل !! معرفش أزاى مش عارفه فين ضعف التبويض !! وفين القنوات الملتهبه!! فين ضعف زوجى !! فين الألتهابات اللى ديما عندى ....كل ده قدام أراده ربنا ولا شئ
انا روحت لدكاتره تقريبا من رابع شهر جواز علشان كنت متسربعه على الحمل قوى ..,اتبهدلت فى العلاج وعملت صبغه ومنظار ومتابعه تبويض على طول ....لكن صدقونى الحمل مابيجيش بكده وبس......
كل ده مش كفايه .......أهم حاجه ثقتك بالله بجد مش كلام وخلاص ..أخلاصك فى الدعاء بجد مش كلام ..عدم الملل من الانتظار الصلاه على سيدنا محمد قبل البدايه فى الدعاء وبعد اتمام الدعاء" لان ربنا يستجيب للدعاء اللى بيتوسط الصلاه على النبى"..لازم يكون نفسك طوييييييل ...حالتك النفسيه لازم تكون تمااااااااااام الحال السيئه فعلا بتأخر يابنات....
نسيت اقول لكوا انى كنت بدعى لاخواتى المتأخرات بظهر الغيب ..اعرف واحده جارتى وواحده فى منتدى اخر معرفش غير أسمها كنت بدعيلها من غير ما اشوفها وانا ببكى ووالله من قلبى ...ادعو بظهر الغيب لاخواتنا المتاخرات ..من قلبكوا وبجد أتمنولهم الخير زى ما بتتمنوا لنفسكوا ..ده سر الرزق بأذن الله
فى الاخر انا عاوزه أقول كلمه لأختى (زهور) هى اللى كانت بتكلمنى اخر مره وانا هنا وكانت بتحكيلى انها أد ايه تعبت وفكرتنى برؤيه انا كنت شفتها من فتره وقالتى فاكره رؤيتك دى ربنا هيرزقك ومش هيسيبك ....انا لسه فاكره كلامك يا زهور وبجد بحبك فى الله قوى قوى ...ربنا يديكى كل خير يارب
أدعولى يا بنات ربنا يثبت حملى يارب ورزق كل محرومه بأذن الله
اللهم انى أستودعتك ما فى بطنى يا الله يا من لاتضيع ودائعه ...اللهم يا من رفعت السماء بلا عمد ثبت جنينى فى رحمى واحميه واحفظه من كل شر ...اللهم أنى أعيذه بك من كل شيطان وهامه ومن كل عين لامه ...يالله يارب العالمين وصلى اللهم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم

التعديل الأخير تم بواسطة flouna ; 11-07-2011 الساعة 02:47 PM
قديم 11-07-2011, 03:17 PM
غلا جلاجل 2
عضو متألق
غلا جلاجل 2 غير متصل  
فلونا

الف الف مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووك يارب يتمم حملك على خير ويقر عينك بشوفت مولودك بصحة وعافيه يارب
ربي حبيبي مايقصر عن عباده بس يحب يشوفنا نتقرب له اكثر وندعي اكثر
كل يوم ودعي جنينك الله الذي لاتظيع ودائعة
اللهم لك الحمد والشكر

ديو عظم الله اجركم ورحم ميتكم
قديم 11-07-2011, 04:21 PM
عاشقة الطفولة
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية عاشقة الطفولة
عاشقة الطفولة غير متصل  
السلام عليكن اخواتي
تحيتي لكن
غلا جلاجل نحبك نحن اكثر لانك قلبك دايما علينا و معنا ربي يطول في عمرك و انت بصحة و سلامة و يحمي لك اولادك و يجعلهم من الصالحين

مريمتي ربي يسهل عليك و يعطيك لي باغية في خاطرك

منمن و لك بالمثل ربي يفرج همك و يفرح قلبك بالحمل السليم الثابت التام ياااااااااااااااارب

فعلا سلومتي غايبة عننا يا رب يكون المانع خير ربي يكتب لها الخير و ين ما كانت

فلووووووووووووووووووووونا ابدا ما نسيناك ما شاء الله ربي يثبت حملك و ييسر لك امورك و يتمم حملك على خير حبيبتي ربي كبير و رحيم على عباده ربي يفرح قلبك بشوفة طفلك سليم معافى يا رب اتمنى ما تنسيني من دعواتك لاني محتاجة لها كثير ربي يفرحك يا رب

بنات راح اغيب عنكم لاني مسافرة ساحاول و لو لاقيت فرصة ادخل النت لاني مكان ما انا مسافرة ما عندي نت راح اشتاق لكن

ما تنسوني من دعواتكن
ربي لا تذرني فردا و انت خير الوارثين
قديم 11-07-2011, 04:21 PM
j+m
عضو نشيط
 الصورة الرمزية j+m
j+m غير متصل  
ألف آللللللللللف مبروك فيونا ربي يتمم ك على خير وتشوفيه وضميه في حضنك.وتشمي ريحتو وتغيري ملابسو............................................ .................................................. .................................................. .................................................. ...................
-----------------------------------------------------------------------
ويكبر قدامك بصصحة وعافيفة
مرسي على قصة حمك والحمد لله ربي أكرمك .
عتيتينا أمل وتفاءل و...........................................
ربي ارزقنا أنا وآخواتي الحمل السليم هذا الشهر
قديم 11-07-2011, 04:32 PM
j+m
عضو نشيط
 الصورة الرمزية j+m
j+m غير متصل  
عشوقة طريق السلامة .رب يسهل ويسر آمورك وترجيي لنا بالسلامة .وبأحلى الأخبار.
ربي ارزق عشوقة الحمل السليم الثام ........................
إنك سميع الدعاء
قديم 11-07-2011, 07:19 PM
mona777
VIP
 الصورة الرمزية mona777
mona777 غير متصل  

سلامى للكل
الف مبروك حبيبتى فلوناالله يثبته:14:
امور الخصوبه سواء للرجل او المرأه متغيره شهر بلعالى شهر بلنازل
ما شاء الله كوكار بعد الحقن بكم شهر حملت طبيعى ببنتها
قريبتى ظلت 7سنوات لم تحمل بعد البنت وعملت حقن وولدت وبس فطمت حملت طبيعى رغم ان عندها مشاكل
حبيبتى عشوقه تروحي وترجعى بلسلامه

اللهم احفظ لى ابنى

مواقع النشر