كنت مع خطيبي و وقعت في موقف محرج جداً مع أبي - الصفحة 3 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المقبلين على الزواج مواضيع تهم المقبلين على الزواج من الرجال والنساء

موضوع مغلق
قديم 18-05-2009, 02:40 AM
ربيع الحياه
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية ربيع الحياه
ربيع الحياه غير متصل  
اقتباس:
هههههههههههه

بصراحه موقف محرج جدااااااااااااااااااااااااااااااااااااا الى اقصى درجه الله يكون بعونك

بس بصراحه من المفترض ان اي حد يجي يدخل يستأذن اولا ممكن والدك نسي ومخدش باله

بالذات انه اكيد كان في صمت فدخل مثلا ونسي انكم موجودين

عمتا تعاملي عادي جدااااا واعملي نفسك انك مشفتيش والدك لما دخل

ولا تلمحي او تذكري الموضوع من قريب او من بعيد

الله يعجل بزواجكم ويفرحكم يارب
اهلا بالعسوله اخبار امتحاناتك ايه يا جميل يا رب يوفقك وتمر على خير بس ايه ده بتضحكي عليا ماشي بس محنا طلعنا في الهوا سوا يا ستي
والمهم ان الاستاذ زوجي عمال من امبارح يتريق عليا انا وهو من امبارح وعارفه امبارح كنا عاملين زي الطلبه اللي ظبطوهم متلبسين وطبعا هو اتحرج جدا ومشي بعدها على طول خاف ان بابا يتدايق وطبعا روح بيته ونام اما انا سهرت للصبح بفكر يا ترى بابا مش هيكلمني او مخاصمني والحمد لله لقيته صحي وبيعاملني عادي جدا بس انتي عارفه الاب بيكون الموقف ده معاه محرج بس الحمد لله فاتت على خير ربنا يوفقك يا حبيبتي بجد فرحت جدا انك رديتي علي
قديم 18-05-2009, 02:47 AM
ربيع الحياه
عضو نشيط جدا
ربيع الحياه غير متصل  
اقتباس:
ههههههههههههههه

فعلا موقف محرج اوى اختى لكن خلاص موقف وحصل ماينفعش نوقف الدنيا عليه

ووالدك رجل ذكى لانه ماعملش مشكلة بس هل خطيبك بعقد ام لا ياريت توضحى وبعدين خلاص ديه مواقف اسمع انها بتحصل دايما بين المخطوبين ده انا بسمعه لكن معرفش لانى لسة مش خاطب لكن بعد كدة ابقى خدى بالك اختى عشان ماتحرجيش والدك او حد من اهل البيت وربنا يعجل بزواجكم ونفرح بيكى ياعروسة المنتدى وفرفشى كدة وانسى ماحصلش حاجة لكل ده انسى
الله يخليك اخي بس الحمد لله الموقف عدى على خير ومفيش حاجه حصلت خطيبي دلوقتي بيتريق عليا بس وقتها كان ووالدي قالي انه مش هيخرج علشان كلن بيريح شويه لكن لقيته خرج كان عايز يسل على زوجي شكرا اخي على مشاركتك اسعدني مرورك
قديم 18-05-2009, 02:55 AM
ربيع الحياه
عضو نشيط جدا
ربيع الحياه غير متصل  
اقتباس:
حبيبتي احمدي الله ان لديك اب متفهم ويحبك

ولا تكثري من التفكير والخيالات التي يصورها لك الشيطان ليوهمك انك على خظأ

ان أغلب الظن ان والدك هو الذي شعر بالاحراج لانه دخل على حين غفلة

وشعوره نحوك بالغيرة امر طبيعي

ولكنه يثق بك وبزوجك ويعلم ان كل ما يحدث بينكما امور عادية تحدث فترة الملكة

واكبر دليل على ذلك انه
لم يتحدث معك في الموضوع

وما حدث لك ذكرني بايام زمان حيث حدث لي موقف مشابه

كنت مع زوجي في نفس وضعك ودخل على اخوتي الصغار وكانت فضيحة على الملئ

كان عندنا عماتي وكانوا جالسين مع امي وابي وذهب اليهم اخوتي الصغار وحكوا ما شاهدوه

فكنت وقتها في قمة الحرج
اهلا بالدكتوره الجميله والله كلامك جميل زيك ولكن الموقف اللي حصلك انا لو كنت مكانك اخد اخواتي اربطهم وارميهم من الشباك بس فعلا انتي زي ما قلتي بابا مزعلش زي ما كنت متوقعه الحمد لله والموقف عدى على خير تسلميلي حبيبتي
قديم 18-05-2009, 03:01 AM
ربيع الحياه
عضو نشيط جدا
ربيع الحياه غير متصل  
اقتباس:
خلاص انسي الموضوع

والله ضحكت من كل قلبي مع ان دموعي انهار على خدي

الله يهنيكم يا رب
اهلا باختنا الجميله جريين وحشتيني جدا فينك بجد فرحانه انك رديتي على موضوعي وربنا يجازيكي خير على الدعوه الحلوه وانا كمان فرحانه اني قدرت اضحكك سلامة قلبك حبيبتي من الزعل طمنينا عليكي
قديم 18-05-2009, 03:08 AM
ربيع الحياه
عضو نشيط جدا
ربيع الحياه غير متصل  
اقتباس:

عزيزتي لا تقلقي هذا أمر عادي...وحصل معي هذا الموقف مرتين!!

وشعرت بنفس شعورك...صدقيني الموضوع لا يستحق وستنسينه في فترة بسيطة...

تحياتي يا عسل..
اهلا بالدلوعه الجميله

بتضحكي عليا صحيح هو موقف محرج ومحرج جدا يعني كلكم بتضحكوا عليا انا كمان اول ما حصل الموقف جاتني نوبه غريبه من الضحك اما زوجي فجاتلوا حاله من الذهول ولكنه هرب سريعا جدا وقالي انا مسافر بكره اما انتي معاكي ربنا صحيح يعملوها الأزواج ويقعوا فيها الزوجات تسلميلي حبيبتي
قديم 18-05-2009, 03:13 AM
ربيع الحياه
عضو نشيط جدا
ربيع الحياه غير متصل  
اقتباس:
اختي العززيزة
الموقف محرج بالفعل
ولكن مافيه مشكل دامه حاصل بين زوج وزوجته
يعني اللي بتسويه مو شي حرااام ولاهو عيب

المهم ينتهي عقد القرآن بالزواج العلني ..ونفرح بيكوا ....ولاتكثروا من هالحركااات علشان يسير لها طعم بعد الزواج هههه
ان شاء الله باذن الله فرحنا قريبا ولكنه طبعا مسافر ولا يأتي الا قليلا علشان كده حرارة الشوق ادت الى حرارة الاحراج تسلميلي حبيبتي اسعدني مرورك
قديم 18-05-2009, 03:23 AM
ربيع الحياه
عضو نشيط جدا
ربيع الحياه غير متصل  
اقتباس:
عن جد موقف محرج لكن وين إحتياطاتك

تخيلي إنه أخوك الصغير مثلا راح يتأثر و يجلس يفكر

لكن أبوك في النهاية فاهم هاي الأمور

أنا كنت أسكر الباب بالمفتاح بس أبوي أخذ المفتاح و صرت أسكره بالكنب يعني علبال ما فتحوه كأننا ما سوينا ولا شيئ
اهلا حبيبتي جداويه والله حبيبتي احنا بنكون جالسين في الصالون يعني مالوش باب واي حد ممكن يدخل او يطلع ولكن وقتها كانوا كلهم في الغرف وكنت متأكده ان محدش هيخرج لكن ظني خاب الحمد لله على كل حال اسعدني مرورك حبيبتي
قديم 18-05-2009, 03:26 AM
ربيع الحياه
عضو نشيط جدا
ربيع الحياه غير متصل  
اقتباس:
موقف محرج جدااااااا و لا يمكنني تخيل نفسي في وضعك لكن الحمد لله أن والدك متفهم
لا داعي لتأنيب الضمير فماحصل قد حصل و أنت لم تفعلي شيئا حراما لكن خدي بالك المرة الجاية ههه
والله مش عارفه انا مش عايزه يكون في مره جايه ان شاء الله فعلا انتي عارفه انا اول ما حصل هذا الموقف قلت انا لا اتخيل نفسي فيه اذا وقع حد فيه فرحنا قرب ادعيلي حبيبتي
قديم 18-05-2009, 03:30 AM
ربيع الحياه
عضو نشيط جدا
ربيع الحياه غير متصل  
اقتباس:
المفروض ابوكي يدق الباب قبل لا يخش

هاذي اداب عامه وصانا فيها الرسول

بالتوفيق
اهلا اخي احنا كنا جالسين في الصاله لان عندنا عيب نكون جالسين في الغرفه او نقفل علينا الباب شكرا لك اخي
قديم 18-05-2009, 03:33 AM
ربيع الحياه
عضو نشيط جدا
ربيع الحياه غير متصل  
اقتباس:
والله اللي حصل حصل حبيبتي.......بكرة الوالد ينسى.....الله معك يا حلوة عجلي بالزواج شوي........الله يسهل عليكي
اهلا اختي الجميله صابره ازيك يا رب تكوني بخير الحمد لله فعلا بابا بيعاملني عادي واحنا ان شاء الله فرحنا قرب تسلميلي حبيبة قلبي

مواقع النشر