هل هذا نتيجه الحب والصبر؟ - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المتزوجين مواضيع تهم المتزوجين من الرجال والنساء.

قديم 12-07-2010, 10:50 AM
زي القمر زي
عضو متألق
 الصورة الرمزية زي القمر زي
زي القمر زي غير متصل  
cry3 هل هذا نتيجه الحب والصبر؟

السلام عليكم

كيفكم اخواتي واخواني ارجو ان تساعدوني في حل مشكلتي لان حالتي النفسيه تعبانه

باختصار زوجي اول حياتنا كان هادي جدا وحكيم جدا اما الان من زياده المشاغل والعمل اصبح عصبي جدا وحساس لدرجه غريبه واحيانا اشعر باني وحيده في حياتنا الزوجيه يعني هو في دوامه العمل بعد ما ربنا رزقه ووسع عليه كما اصبح كثير السفر للعمل وانا مع البيت والاولاد ونفسي نسافر بالاجازه نغير جو او علي الاقل نخرج و نتمشي بلا سفر لكن ما في وقت

وكنت متحمله واصبر لكنه من كام شهر اصبح علي اتفه شئ يشتمني وانا اتحمل واقول اكيد في شئ معصبه بالعمل وكنت صابره وصابره مع انه بيكبر رد فعله علي الاخر وكنت الزوجه الطيبه الصبوره لاني بحبه وما بحب المشاكل ولارضي ربي بل العكس بعد ما ازعل كنت انا اللي اصالحه او اتصل بيه واقوله ( وحشتني) ولا اكن حصل منه شئ

المشكله انه زاد علي الاخر بسبب وبدون سبب ولو كلمته عتاب غير مباشر وبصوت منخض ( ينفع با حبيبي تقولي كذا طب انا عملت ايه ) او (ليه تقول .... وتحرجني امام اهلك) يسيبني ويمشي اكني بكلم نفسي وبعدين يقولي انا ما بحب العتاب خاصه منك بعني يغلط ويشتم ويحرج وانعدم الاحترام منه لي مع انه يقول انه يحبني واني طيبه

هل انا المفرض اتحمل وممنوع حتي انطق بكلمه . يا تري عندكم حل؟

لو قلتم خدي موقف طب هو هيعصب ويزعل وتنقلب الصوره واخاف اني بكون بغضب الله عز وجل

نفسي بالزوج اللي انا حبيته باول الزواج قبل المشاغل والتغير احس انه واحد تاني خالص

مواقع النشر