مشكلة ضرورية عن شعر الجسم مقبله على زواج - الصفحة 2 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

أرشيف مملكة المرأة جمال المرأة ، الازياء ، العطورات، الشنط ومستحضرات التجميل

قديم 27-02-2011, 07:48 PM
bint Q8
عضو نشيط
bint Q8 غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميرانة مشاهدة المشاركة
شكـرآ لكم جميعا على ردكم

بس أنا سمعت إنّ الليزر له أضرار سلبية ؟ مثل السرطان بعد سنوات كبيرة !!
يا ريت حد يفيدني
أختي الحبيبة الآراء الطبية عن ليزر متفاوتة و للحين مافي دليل او اثبات عن تسبب الليزر للسرطان
بس النتائج خصوصا للشعر الغليظ كشعر الذقن و الفخذ ممتازة
حاولي تسوينه في عيادة طبيب او مركز متخصص في الليزر
تاكدي من الدوز (الجرعة) اللي يعطونج اياه: ساعات يستخدمون دوز خفيف ك 14 او 15 عشان يزيدون عدد المرات اللي تسوين الليزر و يربحون اكثر
للجسم تحتاجين علي الاقل لدوز 18
للوجه حاولي تستخدمي كريم اسمه الما قبل الليزر بنص ساعة, تساعد في تخفيف الالم
أختي الليزر في اول مرة مؤلمة و لكن النتيجة التي سترينها ستجعلك تتابعين العلاج: بشرة كبشرة الطفل في النعومة
أخيتي نسيت ان ابارك لك .. ربي يسعدج و يهنيج و يرزقج بالذرية الصالحة .. آمين
قديم 27-02-2011, 08:06 PM
محرومة1
عضو نشيط
محرومة1 غير متصل  
مبارك الزواج اولا
اهم شي اختى الدورة تكون عندك منتظمة-تانى شي افحصي هرمون الذكورة بالدم اذاكان عالي تعالجى منه من الان ق5بل ماتتزوجى لانو هو سبب الشعر وممكن ياخر الحمل
واذاكان طبيعى شعر العانة استخدمى اول مرة المزيل بعدين اول مايطلع الشعر بماكينة براون وباقي شعر الجسم بخف مع حدوث الحمل
الله يوفقك
قديم 06-03-2011, 01:54 AM
cateyes000
عضو نشيط
cateyes000 غير متصل  
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الف مبرووووك وربنا يتمم لك بالخير .... اولا المشاكل دى كلها كانت عندى ومتضايقش ربنا يشفيك
1- كلى عسل نحل بغذاء ملكات النحل وطلح النخل
2- اعملى اشعه موجات صوتيه على المبيض فى اقرب فرصه ده مهم جدا لان لو عندك مشكله الدكتور حيكتب لك علاج و لما تخديه تلقى شعر جسمك و وجهك اتعدل سبحان الله فى شهر علشان كده مضيعيش يوم واحد الحقى قبل فرحك
3- مهم جدا جدا جدا الشمع سيبك من الشيرا و الكلام ده اشتراى جهاز شمع استخداميه مرتين وادعللى وكمان ياسلام لو عملتى المنطقه الحساسه ازاى افرداى الشمع من الجهاز على الورقه وقصى الورقه الكبيرة شرائح طويله ورفيعه حسب المنطقه المستخدمه **** بالنسبه للشعر اللى من الدخل دى اخر حاجه تعميلها ,,, حطى جهاز الشمع على اعلى الشعر من فوق وبعدين امسكى مجموعه وانتفيها وان شاء الله تخلصى من الشعر ده للأبد ... شوفى يا حبيتى انا بعمل كده من غير اى مخدر بس انت شوفى ايه انسب ليك .... انا فى مكه واشترايت جهاز الشمع بحوالى 120ريال ومجموعه منديل+ شمع ايطالى بلاش الورق والشمع الصينى بعد الشمع لجسمك غرقى جسمك زيت علشان تنظفى الشمع وبعد 15 يوم اعملى حمام مغربى علشان ساعات الجلد بعد اول مره بالشمع بيغير
4- مهم جدا للوجه و خصوصا الدقن!! اشتراى شرائح الشمع من الصيدليه لو مفيش عندك مشكله فى الموجات الصوتيه اعملى ليزر للدقن
5- لجمال شعرك وبشرتك اشتراى فتيامين سيليكا اوكى

بلاش الموس ابدا يا حبيتى ولازم حد يساعدك خصوصا اول مره وربنا يشفيك ويشفنى ادعوا لى بالذريه الصالحه اختكم وفاء من مكه وياريت تطمينى عملتى ايه
قديم 21-03-2011, 06:26 PM
loulou88
عضو جديد
loulou88 غير متصل  
لاااااااااااااااااااااااااااازم تروحي عند دكتوووورة حتعملك تحليل هرموني عان تشوف نسبة الهرمون الي مسويلك كدا اذا اهلك مو مشعرين زيك وانتي الوحيده الي كدا انا انصحك تروحي واذا اتطمنتي انو مافيك شي ان شاء الله فلا تخافي لانو بعد الولاده كل شعر جسمك بيخفففف وطمنيننا عليكي والف مبرووووووووووك ان شاء الله

التعديل الأخير تم بواسطة نظرة أمل ; 21-03-2011 الساعة 07:58 PM السبب: تعديل لفظ المشيئه

مواقع النشر