أنا أنتهيت أعمل أيه أبو حكيم وsoqya(ابو مريم) - الصفحة 5 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

ساعدني لطلب مساعدة أحد الأعضاء في حل المشاكل الزوجية والاجتماعية

قديم 14-03-2015, 04:41 AM
Saso soso
عضو نشيط جدا
Saso soso غير متصل  
رد : أنا أنتهيت أعمل أيه أبو حكيم وأخي في الل

السلا عليكم اولا حضرتك بجد تستاهل. مليون شكر وتقدير علي مجهودك ثانيا بجد حضرتك الوحيد اللي بتسال عليا. وحاسس بيا ربنا يجازيك خير ويكرمك ثالثا للاسف لسة زي ما انا الجديد اني بقيت. بحاول ااخر الميعاد اللي اخد فيه وفي يوم قللت فيه بس مكملتش والله غصبن عني محدش. حاسس بيا وولا باللي انا فيه انا بجد تعبت بموت حتي الانسان الاناني اللي عايش معايا لما اشتكيله. واقوله حتي زهقانة يقولي خليكي كده زهقانة انا مبسوط ومزاجي حلو حتي مكسل يوديني لدكتور عشان اشوف مسكن لرجلي ويقولي خليكي كده استهبلي والله انا مش. فرحانة باللي انا فيه انا بموت من جوايا تعبت من ذلي ويئسي حتي لما فرحت اما قللت وقولت خلاص ببطل رجعت يئست حاسة بوحدة رهيبة عايشة مدفونة بالحياة محدش متخيل اللي انا فيه كان. نفسي يبقي ردي اني خلاص بطلت بس للاسف بس اوعدك اني مش هضيع تعبك معايا علي الفاضي ومصممة اني اتحدي كل حاجة وابطل وقريب هتبقي بشري بجد واجي اقولك اني خلاص خلصت من كابوس حياتي وهفضل علي طول ادعيلك انت ساعدتني واسعدتني كتير ربنا يرزقك الفردوس الاعلي ويسعدك دنيا واخرة اميييييييييين يارب و
قديم 14-03-2015, 10:41 AM
أبو حكـيم
عضو المنتدى الفخري
أبو حكـيم غير متصل  

الله يكون بعونك وييسر أمرك واسأله تعالى أن يخلصك من هذا الداء
حاولي قدر استطاعتك الذهاب لطبيب أو طبيبه بأسرع وقت ممكن
استأذني منه واذهبي مع أي أحد من أقاربك أو قريباتك
وجزاك الله خيرا على حسن ظنك ودعائك .
قديم 14-03-2015, 12:04 PM
Saso soso
عضو نشيط جدا
Saso soso غير متصل  

شكرا لدعائك وباذن الله هحاول وربنا يسهل ويبطل كسل لان مستحيل اروح مع اي حد تاني للاسف مذلولة ليه ماليش غير اختي وامي ومستحيل اعرفهم لان والدي المفروض انه بيعالجني وبيديني مسكنات وحقن بس للاسف اضعف من انها تناسب حالتي وده اللي مخلي زوجي متهاون كل اللي عليه خلي باباكي يشوفلك مسكن قوي وده صعب لانه مايعرفش حالتي ومستحيل اعرفهم ربنا يحنن قلبه عليا بس ممكن اطلب من حضرتك طلب لو حضرتك قرأت اول صفحة في الموضوع ده هتلاقي عندي مشاكل غير الادمان ممكن اعرف راي حضرتك لان اكيد مش كله مرتبط بالادمان ولا انا مش عارفة انا بصراحة تايهة واسفة اني بتعب حضرتك ربنا يجازيك خير ويسعدك دنيا واخرة امييييين
قديم 15-03-2015, 09:38 AM
أبو حكـيم
عضو المنتدى الفخري
أبو حكـيم غير متصل  

أختي الكريمه
صحيح .. ليس كل ما تعانين منه مرتبط بالإدمان
ولكن يجب التركيز الآن على علاجه لتستطيعي الالتفات إلى ما يهمك بباقي شؤونك
فلا حياة ستطيب مع الإدمان , حيث هو محور معانتك الشخصية قبل أي شيء آخر
كما أنه لا يفضل الآن إثارة الأمور الأخرى مع زوجك لكي لا ينفر منك
ويظن أنك مرأة نكديه , وتذكري أنك بحاجته الآن ليكون بصفك ويقف معك .

التعديل الأخير تم بواسطة أبو حكـيم ; 15-03-2015 الساعة 09:46 AM
قديم 25-03-2015, 01:01 AM
Saso soso
عضو نشيط جدا
Saso soso غير متصل  
رد: أنا أنتهيت أعمل أيه أبو حكيم وأخي في الله

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخيرااااااااااااااااااااا استاذي ابو حكيم النهاردة تاني يوم ما خدتش ذرة ترامادول ولك الفضل بعد الله انت ساعدتني كتير اوي وبدعيلك في صلاتي بكل الادعية الجميلة بس انا تعبت اوي ومخنوقة اوي مش عارفة افرح كرهت نفسي وكرهت زوجي اووووووي مش عارفة اعمل ايه ادعيلي ربنا يثبتني وما اضعفش لاني لو ضعفت هموت نفسي انا بجد اتدمرت بس بجد حضرتك ساعدتني كتيييير وعمري ماهنسي فضلك وهدعيلك علي طول ربنا يجازيك خير ويحققلك كل اللي بتتمناه ويرزقك الفردوس الاعلي مع من تحب اميييييييين يااااااااااااااااارب
قديم 25-03-2015, 06:28 AM
أبو حكـيم
عضو المنتدى الفخري
أبو حكـيم غير متصل  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Saso soso مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اخيرااااااااااااااااااااا ابو حكيم النهاردة تاني يوم ما خدتش ذرة ترامادول

ما شاء الله لا قوة إلا بالله
اسأل الله لك الثبات .

ولك الفضل بعد الله انت ساعدتني كتير اوي وبدعيلك في صلاتي بكل الادعية الجميلة

الفضل لله , وجزاك الله خيرا على دعائك .

بس انا تعبت اوي ومخنوقة اوي مش عارفة افرح كرهت نفسي وكرهت زوجي اووووووي مش عارفة اعمل ايه

خيرا إن شاء الله .. ما سبب تعبك ؟

ادعيلي ربنا يثبتني وما اضعفش لاني لو ضعفت هموت نفسي انا بجد اتدمرت بس بجد حضرتك ساعدتني كتيييير وعمري ماهنسي فضلك وهدعيلك علي طول ربنا يجازيك خير ويحققلك كل اللي بتتمناه ويرزقك الفردوس الاعلي مع من تحب اميييييييين يااااااااااااااااارب
آمين , ولك بمثل .
قديم 27-03-2015, 12:48 AM
Saso soso
عضو نشيط جدا
Saso soso غير متصل  

مخنوقة من نفسي عشان بحس بضعف كتير وبفكر اتراجع من التعب والزهق حاسة باكتئاب رهييييب مش قادرة ولا عارفة اعمل اي حاجة ومش قادرة حتي اقعد مع مامتي واخواتي كارهة نفسي مش لاقية حاجة حلوة في حياتي كنت مفكرة لو بطلت هفرح. فرحت شوية بس للاسف حياتي كئيبة زوجي لما كان بييطل كان مش بيعمل ححاجات عارف انهاا تزعلني. جاي في اكتر ايام احتجت حبه يرجع ييتفرج علي اللي بيزعلني اه مش وانا معاه بس هو عارف اني عارفة وسالته انت بتنزل ايه قالي. مصارعة قلتله تيكر. قالي لا ومعروف هو نزل لمين لانه مش بيتفرج غير عليه. وواحدة هو عارف اني كنت بتضايق مهانش عليه يجي علي نفسه عشاني وسابني البس وافضل مستنية عشان ننزل وهو رايح ينزل الفيديوهات ععشان يروح يتفرج عند اهله. كنت يومها لسة بققرأ عن واحد اتبرع لحبيبته. بعيونه عشان تشوف وفضل انه ييبقي اعمي عشانها وهو عشان حاجات تافهة يزعلني كرهته حتي امبارح كنا متفقين ينزلني نتمشي شوية عشان ابقي عملت رياضة واغير جو. صاحي لنهاردة يقولي تعبان جسمي مشدود من تمرين امبارح وظهري وعضلاتي بيتوجعني وسابني قاعدة زهقانة برغم انه عارف اني هموت واخرج انسان اناني معدوم الاحساس حتي مارضاش اخد النونو ابن اخويا وانا راجعة من عنداهلي عشان يسليني شوية عشان مزاجه وحش مش مقدر تعبي والم الانسحاب كرهت حياتي كلها مش راضي يخليني اشتغل ولا اعمل اي حاجة انا تايهة مش عارفة اعمل ايه خايفة. اكون ظالماه بس هو مش بيحس بيا وغير كل ده حاجات كتير حياتي. مملة وخنقة محدش جمبي ولا حاسس بيا ماليش اي حد قريب مني ربي يقدرني. ويثبتني ويجازيك كل خير
قديم 29-03-2015, 01:47 AM
أبو حكـيم
عضو المنتدى الفخري
أبو حكـيم غير متصل  

دعي زوجك هذه الفترة وشأنه , وليفعل ما يفعل
حتى لو رأيت زوجك بأم عينيك مع مرأة أخرى - لا قدر الله -
لا تقولي شيئا ولا تثيري معه أي نقاش قد يتسبب بغضبك , وليس مجرد مقاطع وغيره
لكي لا تضطري للعودة لهذا المسكن اللعين , تحت تأثير إشكالات صغيرة مع زوجك
ستحل لاحقا بإذن الله , المهم أن تنجحي بتجاوز هذه المرحلة العصيبه .
عليك بنفسك فقط فقط , وركزي كل جهدك وقوتك النفسية والعصبية
لمواجهة الأعراض الإنسحابيه , وقللي قدر استطاعتك فتح جبهات جديدة
تستنزفك نفسيا , ليس هذا الوقت المناسب لها .
تخلصك من هذا الداء اللعين اعتبريه الآن مشروع حياتك
بغض النظر عن كونك متزوجة أو لا , وسواء كان زوجك يدعمك أم لا
لأن هذا الأمر يخصك أنت شخصيا بغض النظر عن وضعك الاجتماعي .
حاولي قدر استطاعتك أخذ الإذن من زوجك للخروج وحدك إن كان لا يرغب بالخروج
وغيري جوك على الأقل لمدة ربع أو نصف ساعة يوميا
تفضينها مشيا في منطقتكم .
قديم 30-03-2015, 07:00 AM
Saso soso
عضو نشيط جدا
Saso soso غير متصل  

مشكور لردك عليا ربنا يجازيك كل خير بصراحة كلام حضرتك كله صح بس غصب عني افكاري بتتلاعب بيا بس خلاص مش هسمح لاي حد ولا حتي نفسي تضايقني مش هضيع تعبي علي الفاضي لاني تعبت اوي بجد ربنا. يثبتني بالنسبة لخروجي لوحدي ممنوع عند زوجي نهائي للاسف بس هانت كله هيتعدل املي في ربنا كبير اووووووي ربنا يكرمك ويسعدك ويرزقك الفردوس الاعلي اميييييين
قديم 30-03-2015, 02:42 PM
*علو الهمه *
VIP
*علو الهمه * غير متصل  
رد: أنا أنتهيت أعمل أيه أبو حكيم و soqya

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
الحبيبة سوسو أشكر لك ثقتك وأتمنى أن أكون عند حسن ظنك..
متابعة لمستجداتك مع الأستاذ أبو حكيم جزاه الله خير، وقطعت شوط رائع ولك عزيمة وإرادة ماشاء الله تبارك الله..
كم لك الآن قطعت الترامادول؟
ألا يوجد وسيلة أن تنفسين بها؟
الله يفرج كربك..

مواقع النشر