عاشقات حلم الامومة (مايو 2008 - ديسمبر 2008) - الصفحة 43 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 06-06-2008, 02:42 AM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
ازيكم يا اغلى بنات

نورا حبيبتى الف بعد الشر عنك و ان شاء الله الجرح يلتأم بس انتى حاولى متجهديش نفسك عشان تساعدى نفسك انك تخفى
ربنا يبعد عنك كل شر ياااااااااااا رب

مشمشة حبيبتى الف حمد لله على سلامتك و الحمد لله اننا اتطمنا عليكى و على البيبى و ان شاء الله حتطلع بنوتة ذى ما قلتلك

فلور ارجوكى متزعليش مننا بس احنا بقينا بنفذ اوامر الادارة بس اكيد انتى فى القلب
طمنينا على حملك يا جميلة

كريستالا حبيبتى يا رب تكونى اتبسطى عند اهلك و متكونيش نستينا فى دعاء المسافر
ربنا يطمنا عليكى يا رب

زهورة الف مبروك يا حبيبتى و اهو دا النجاح المشرف يا رب دايما من نجاح الى نجاح دايما ان شاء الله
اما عن تحليلى فبجد مش عارفة امتى انتى تحبينى اروح اعمله امتى؟
انا اصلى مش حاطة الموضوع فى بالى يعنى معرفش فاضلى كام لا على الدورة ولا على التحليل و بجد مش محدداله اى ميعاد انى اعمله
قوليلى اعمله امتى؟
انا النهاردة الجمعة يبقى عديت 9 ايام من يوم التلقيح يعنى لسه برضو قدامى وقت و الدكتور قالى اخد الدفاستون المرة دى لغاية 21 يوم من اول يوم للتلقيح
بس انا فعلا مش حاسة بأى حاجة خالص خالص خالص عااااااااااااااادى و يمكن كمان اكتر من العادى
ان شاء الله خير
كان الداعية المصرى معز مسعود سمعته بيقول ان الواحد يحلم و يتمنى كل اللى عاوزه فى الدنيا و يسعى و يعمل ككككككككل اللى عليه بس ميشغلش باله بالنتيجة عشان النتيجة على الله فبجد عاجبنى الكلام دا و مش شاغله دماغى بالنتيجة
سبحان الله امى دعيتلى فى الحرم قبل و اثناء و بعد التلقيح فاذا ربنا محققش دعائها فاكيد ربنا تقبله بس بصروة تانية و هى اللى فيها الخير ليا و الحمد لله و راضية بقضاءه (انا رغيت كتير قوى )

دلوعة يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا رب و يسمع من بقك ربنا ياااااااااااااااااااااااااااااا رب

باقى البنات ليكم حبى و دعائى

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

التعديل الأخير تم بواسطة kokar_2001 ; 06-06-2008 الساعة 02:44 AM
قديم 06-06-2008, 03:13 AM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
مبروك زهور على التخرج وبجداره ما شاء الله عقبال ما تشوفي عيالك دكاتره باذنه تعالى..

كوكاريتا لا توصيني بالدعاء من دون ما تقولي وان شاء الله خير ...

والله ما غابت دقيقة عن العين أمشي مع العالم وقلبي معاها
قديم 06-06-2008, 02:25 PM
عاشقة الطفولة
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية عاشقة الطفولة
عاشقة الطفولة غير متصل  
السلام عليكم و الرحمة
كيف حالكم جميعا يا رب تكونوا بألف خير يارب
زهور يا غالية مبروك نجاحك ربي يحفظك و ان شاء الله نبارك لك على الفرحة الكبيرة
الزرافة يا طيبة اختفت اخبارك يا رب تكوني بالف خير ربي يفرج همك و يفرحك و يرزقك يا رب
حبيبتي نورا ربي يخليك يا رب و يشافيك حبيبتي لا تشغلين بالك و لا تتوثرين بمسألة الخياطة ربك كفيل بكل شئ يا بنتي انت ولدت و صبرت على الوجع و خايفة من الخياطة ان شاء الله ما فيك الا الخير يا رب خليك قوية
حبيبتي انا مو مختفية انا موجودة لكن ما عندي جديد جديدي هو ان الدورة نزلت يوم الاربعاء ربي يعوضني خير يا رب و ان شاء الله أفرحكم قريبا يا رب يا رب و نفرح بحمل كل اخواتي في موضوعنا هذا يا رب و يفرج هم كل مسلم يا رب
فلور يا الغالية ربي يثبت حملك و يفرحك بشوفة طفلك بين احضانك سليم معافى يا رب و لا تاخذين في خاطرك فوالله انت في القلب
حبيباتي اخواتي انا عندي طلب لازم نحاول ما نعاتب بعض على عدم ذكر الكل لانه ما شاء الله لائحتنا اصبحت طويلة عريضة ما شاء الله و لازم نفهم ان ان الكل في قلوبنا فوالله لما أقرأ عتبكن يحز ذلك في قلبي و اتسأءل هل نسينا لكن ابدا احنا الحمدلله ربي زرع في قلوبنا محبة لبعضنا و الحمد لله
قديم 06-06-2008, 03:39 PM
Galaxy03
عضو جديد
Galaxy03 غير متصل  
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كيفكم اخواتي جميعا وحشتوني كثيرررررررر فيه بنات يعرفوني مثل كوكار ومشموشة وبنات ثانيين

المهم حبيت اني ابشركم اني حااااااااااااااامل بعد مرور سنة ونصف على زواجي بدون علاج ولاهم يحزنون لسى كنت ناوية هالشهر ابدأ متابعة تأخر الحمل من جديد بس ربي لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك لا رحت ولا جيت اعذروني لا استطبع التواصل الدائم معكم لان زوجي لايحب اني اشارك في منتديات مختلطة في امان الله والله يرزقكم جميعا الذرية الصالحة عاجلا غير اجل؟؟؟؟
قديم 06-06-2008, 07:41 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
مبرووووك جالكسي

انا فاكراكي

الله يتمملك على خير ويقر عينك بشوفة ذريتك سليمه معافى...

والله ما غابت دقيقة عن العين أمشي مع العالم وقلبي معاها
قديم 06-06-2008, 08:04 PM
زهور الدعاء
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية زهور الدعاء
زهور الدعاء غير متصل  
السلااااااااااااااااام عليكم ورحمة الله وبركاته ...
بناااات كيفكم والله خجلتوني فعلا ااا فعلاااا خجلتوني ما توقعت إنكم تهتمو بخبر نجاحي الله لا يحرمني منكم ..الله يبارك فيكم عشوقه ونورا وكوكارة وكريستالا وكللللللللللللللللل الحلوين إلي والثقه إنهم فرحانين ليا بقلبهم يارب يفرحنا ببعض وشكرا يادلوعة السعودية على تفاؤلك الجميل أسعدني كثيييييييييييييييييرا ماتصوري لأنه كذا حاجه بنتفائل فيها زي الغريق يتعلق بقشايه ...الله يصدق أحاسيسك فينا وفي كل خير ....

كوكار ياااارب يااااارب تكوني حامل ....وأنا أشوف إنك تعملي التحليل يوم الأربعاء مساءا أو الخميس والله يجعله يوم تاريخي من الفرح

أقولك على حاجه .....زأنا ورقة تحليلي بإبني الكبير للآن محتفظه فيها وأحيان كثييير أطلعها وأقرأها من جديد وحاجة ثانيه أنا أساور أولادي في المستشفى (إلي تتحط بيدهم فيها اسم الأم ...عرفتوها؟؟) أنا محتفظه فيها ولما تيجي الممرضه ترميها أطلب منها إني آخذها معي وأنا كثييير أحبهاااااا وناويه بس يكبروا ويفهموا أوريها لهم وأشرح لهم قد إيش كانوا زغنونين ...!!!

يارب تكرمنا جميعا ...أنا دايم بدعيلكم معايا وبحس إنو تجمعنا دااه رحمة ..ويارب برحمته العظيمه يرحم ضعفنا ويكرمنا عاجلا غير ءاجلا ....

التعديل الأخير تم بواسطة زهور الدعاء ; 06-06-2008 الساعة 08:06 PM
قديم 06-06-2008, 08:46 PM
fleur
عضو مميز ومثالي
 الصورة الرمزية fleur
fleur غير متصل  
مساء الخير على الغاليات
الف مبرووووووووووووووووك نجاح زهور يارب يكون فال حسن عليك وتتوضفي في بيتك حضنة بنوتك بيدك اجمل وضيفة متل ما وصفتيها بالضبط اختي الغالية
مشميشو الغالية حمد الله على سلامتك وسلامة الجنين يارب يتمم لك بالف خير وكل اخوات الغاليا
كوكاريتا عشوقة الغاليتين والله ما اقدر ازعل منكم وانتم اخواتي الغاليات اهو عتاب باللسان بس يارب يرزكم درية صالحة معافية ويفرح قلوبكم وكل اخواتي بالمنتدى
نورا خلي بالك من صحتك اهم شىء يارب يشفيك ويجمعك بزوجك ويخليلك جبران
كل امهات ربي يسعدكم جميعا يارب
عني حملي بيمر بتعقدات ربي يلطف بي على قول دكتور استنى اسبوع جاي لو فضل وضع على ما عليه حينزله ربي يرحمني ويراف بحالي عن جد احساس رهيب ما يقدر يحسه الي مر بيه وعاشو وبيعيش حرمان امومة
حمد الله ربي كبيران شا الله يعوض صبري وصبركم كل خير بادن الله وان شاء الله كلكم تصيروا حوامل قبل حلول رمضان
مش عيزاكم نزعلو ا علي ولا تعاتبوني لان سفريتي كانت 90 بالمائة سبب وببقى اقول ان دي مشيئة الله سبحانه وتعالى قادر يعطي وياخد في تانية يارب يرزقكم جميعا درية صالحة معافية عاجلا غير اجلا بادن الله
تحياتي
قديم 06-06-2008, 08:48 PM
حلمي قريب
عضو مميز
 الصورة الرمزية حلمي قريب
حلمي قريب غير متصل  
هلا بنوتات
ماشاء الله التجمع ماشي عال العال
طمنوني عنكم ياحلوات
نبداء بخريجتنا الحلوه زهوووووووووووووووووووووووور الدعاء
الف الف مليون مبروك .... وسلام مربع لك مخصوص عشان الامتياز ... خلاص انا راح ارقيك واسميك شجرة الدعاء .. مش زهور الدعاء ههههههههههههه

عشوقه
كلامك عين العقل احنا المفروض مانعاتب بعض لان الحب موجود بالقلب للجميع .. واللائحه ماشاء الله طويله

كوكاريتا
تعجبني يا واد ياجامد ... ماتفكريش بالتحليل وخليكي زي مابتقولي .. عااااااااادي

نوراااااااااا
انتي وينك عن هذا الاختراع ... (المصاصه) روعه ويخليكي طول الوقت مرتاحه ..
بخصوص الغرزه خليها على الله وان شاء الله الامور بتمشي مثل ماتحبين واحسن

باقي الحلوات
وحشششششششششششتوني ويارب يتحقق كلام دلوعتنا يارب
قديم 06-06-2008, 09:05 PM
عاشقة الطفولة
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية عاشقة الطفولة
عاشقة الطفولة غير متصل  
حبيبتي فلور ان شاء الله خير يا رب و لا تفكرين كثير لي كاتبه ربنا راح تشوفيه و ان شاء الله ربنا كريم و راح يثبت لك حملك باذن الله ان كان فيه خير و ان كان شئ ثاني ربنا عنده الحكمة بيده و ربنا لطيف بعباده اتمنى تكوني فهمتيني

زهوووووووووور يا بنت يا شقية انت يمكن مش عارفة قيمتك عندنا
زهور حبيبتي ربي يفرحك يا ر و يرزقك من حيث لا تحتسبين يا رب العالمين

حلومة ربي يخلي لك حمودي يا رب و تفرحين بشبابه و باولاده يا رب
قديم 06-06-2008, 09:09 PM
كلي حنين
موقوف
كلي حنين غير متصل  
اشكر كوكار ونورا لردهم على وابشركم جت الدوره قبل يومين وان شاء الله يكتب لى الله الحمل الشهر هذا انا واخواتي

رب لاتذرني فردا وانت خير الوارثين

مواقع النشر