عاشقات حلم الامومة (أكتوبر 2007 - نوفمبر 2007) - الصفحة 13 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 20-10-2007, 09:40 PM
زهور الدعاء
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية زهور الدعاء
زهور الدعاء غير متصل  
السلااااام عليكم ورحمة الله وبركاته..............

وحشتووووووووووني ياأروع الأصحاب .................وحشتوني ......وحشتوني رغم كل حزن أحمله في صدري فلم أجد أروع منكن يا أروع الأخوااااات ...............

أنا كنت حكتب ...."محدش سأل عني؟ "وحعمل زعلانه .....لكن لما كملت الردود لقيت في آآآآخر صفحه ...عطوره وكوكار سألو عني الله يجزاهم بالخير.......

الحمدلله على جميع نعمه ....الحمدلله ملء السموات و ملءالأرض وملء ماشاء من شيء بعد...أهل الثناء والحمد...لا إله إلا الله ....

وحشتووووني ......أنا بخير والحمدلله ...عني لا جديد .....لكن قد يقل دخولي بسبب بداية الدراسه فهذي آخر سنه لي أدعولي أتخرج وكل شي ببالي يتحقق....

وحشتووووووووووووني وماني قادرة أخرج من الصفحه من كثر ما وحشتوووووووووووووووووووووني ...

الحمدلله كلكم بخير ...ومبروك للحوامل:14: :14: ..ومبوك النتايج الحلوة لعشوقه ...وترى إرتفاع الهرمون دايما أسهل من هبوطه(كلام دكتورتي)وهرمون الحليب حاجه سهله مرررة.. ويارب العقبى والفال الحلو لنا جميعا قولوا آآآآمين

بس أن متضايقه ...كنت متأمله أرجع وألاقي سونيا مبشرتنا إنها حامل ...ياسونيا ردي أنت حامل بـ بيببي أو حامل بلأجر العظيم ؟؟ يارب ينولك كلتا الحسنيين .........

وحشششتتووووووووووووووني وحشتــــــــــــــــــــــــــــــــــــوني ....
وشكلي حجلس لبكره أكتب وحشتوني ....

زهور الدعاء
[/B][/COLOR][/SIZE][/COLOR]

التعديل الأخير تم بواسطة زهور الدعاء ; 20-10-2007 الساعة 09:43 PM
قديم 20-10-2007, 10:08 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
اهلا اهلا بست الكل زهور الدعاء اصلا مش محدش يقدر ينساكى محدش يجرؤ ينساكى ابدا و ربنا معاكى فى الدراسة و يهونها عليكى مع الولاد بس ربنا حيساعدك ان شاء الله و الحمد لله انك طمنتى شوشو على الهرمون بتاعها و ان شاء الله خير لينا كلنا كلنا و محدش يشوف شر ابدا ابدا
متغبيش علينا كتير

يا بنات و النبى ادعو لزوجى عشان الموضوع عنده بيتفاقم و لسة راجعين من المستشفى و الدكترو قاله انه عنده التهاب فى الاعصاب و بوادر دسك (هو جاله قبل كدة) اوصيكم بالدعاء ليه فى كل صلاة معلش انا متقلة عليكم بس انتو اصحابى و حبايبى

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين
قديم 20-10-2007, 10:20 PM
دلوعة السعودية
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية دلوعة السعودية
دلوعة السعودية غير متصل  
على فكرة

اختار الموضوع وتغيير الاسم جدا جميل

واهنئكم علية
قديم 21-10-2007, 01:06 AM
الزرافة
عضو مميز
 الصورة الرمزية الزرافة
الزرافة غير متصل  
السلا عليكم ورحمة الله وبركاته

ماشاء الله تبارك الله شو الأخبار الحلوة

ألفففففففففف مبرووووووووك لأختي دلوعة السعودية :14: :14: :14: عقبال الجميع يارب

أرحب في أختي زهور الدعاء بعد هالغيبه والله يعينك على الدراسة

أنا ياعزيزاتي الدورة متأخرة علي ويارب أكون حااااااامل الله يخليكم أدعو لي

حبيبتي كوكار لايجوز الحلف بالنبي صلى الله عليه وسلم

تـــــــــحـــــــــيــــاتي للــــــــــــــجــــــــمـــيع
قديم 21-10-2007, 01:29 AM
زهور الدعاء
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية زهور الدعاء
زهور الدعاء غير متصل  
شكرا لك يا كوكار الراائعه أنا قلت من أول أنك رائعه وشكرا على كلامك الحلو ....وعندي نقطه زغيرونه ياليت ما تحلفين بالنبي لأنه حرام ومن الحلف بغير الله ومن أبواب الشرك بالله ..وإنتي والحمدلله متعلمه و بعد واضح من كلامك إنك قريبه من الله تعالى وتخافيه في أمور حياتك كلها....

عزيزتي الزرافه ...شكرا على ترحيبك ...ويارب يارب يارب حامل وتبشرينا...
قديم 21-10-2007, 02:52 AM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
حبيباتى انا لا اقصد الحلف بالنبى خااااااااااالص دى كلمة فى موروثاتنا المصرية تعنى بالظبط انى استحلفك بغلاوة النبى فى قلبك ذى ما اكون اريد اقولك و غلاوة النبى او و غلاوة النبى فى قلبى لكنها مش حلفان خاااااالص و دا يبان من كلامى "يا بنات و النبى ادعو لزوجى عشان الموضوع عنده بيتفاقم و لسة راجعين من المستشفى و الدكتور قاله انه عنده التهاب فى الاعصاب و بوادر دسك (هو جاله قبل كدة) اوصيكم بالدعاء ليه فى كل صلاة معلش انا متقلة عليكم بس انتو اصحابى و حبايبى" الموضوع مافهوش حلفان خالص انا بستحلفكم بغلاوة النبى فى قلبكم ان تدعو لزوجى

ذى مثلا لما بنقول انشالله لا نعنى ان شاء الله خالص نعنى حتى يعنى لما نقول هاتيلى انشالله واحدة نعنى حتى واحدة لكننا لما نريد ان نقدم المشيئة نقول ان شاء الله و لما برضو نحب نحلف بقول و الله لانه لا يوجد اغلى من الله لتعظيم الحلفان و اظهار مدى المصداقية
يعنى اذا كان حد مش مصدقنى و انا احب ااكدله مدى مصداقيتى المنطق بيقول انى احلف باغلى و اقوى حلفان فلا يوجد اعلى و لا اعظم من الله للحلفان بيه
ارجو انكم تكونو فهمتو دا مجرد فرق فى اللهجات او اللكنات بين العرب مش اكتر

و يا ريت اختنا cute baby تقرا اللى انا بكتبه عشان هى بتأكد على كتابة لفظ المشيئة بـ (ان شاء الله) انا ساعات بكون عاوزة اتكلم ذى ما بتكلم عادى و اقول انشالله اللى معناها حتى و مش بحب اكتبها عشان مزعلهاش

و اللى متابع كلامى سيلاحظ انى لما بحلف لبقول و الله حتى مش بقول و اللهى ذى ما بنقول فى مصر عشان برضو اختنا cute baby

و اكيد انا اخاف الله و لكن الله يتطلع على مافى القلوب و يعلم النوايا و يحاسب على ما يضمر القلوب ، صح؟

انا مش اهل فتوى طبعا بس انا حبيت اوضح معنى كلام فى لهجتنا المصرية

عموما شكرا على النصيحة و يا رب يا زرافة تكونى حامل بأذن الله و يكون هذا الجزء فاتحة خير علينا جميعا

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

التعديل الأخير تم بواسطة kokar_2001 ; 21-10-2007 الساعة 03:02 AM
قديم 21-10-2007, 07:45 AM
سلطـــان
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية سلطـــان
سلطـــان غير متصل  
إن شاء الله يــــــــــازرافه تكوني حــــــــــــــــامل يـــــــــــــــــــارب...

..{{....اللهم لا تذرني فردآ وانت خير الوارثين ....}}..

التعديل الأخير تم بواسطة cute_baby ; 21-10-2007 الساعة 07:40 PM
قديم 21-10-2007, 02:01 PM
massa
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية massa
massa غير متصل  
السلام عليكم والله اليوم نفسيتي مرتاحة لما رحت للدكتورة و عملت فحص، لما قلت لها عن تاخر الدورة بالدوفاستون قالت لي هناك امل المرة الجاية ادعولي احواتي ادعولي.
قديم 21-10-2007, 02:27 PM
SONYA2007
عضو نشيط
SONYA2007 غير متصل  
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
بنات مررررررررررررررررررررررة و حشتوني ماتتصوروا قد ايش و انا راجعة و معاي احلى خبر:14: :14: :14: :14: :14: :14: :14: و هو انه الحمد لله انا حااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا مل و انا الحين فى الاسبوع التاسع
يالله مرة مبسوطة و كله بفضل الله ثم بدعواتكم الصادقة واسفة اني غبت عنكم كثير عشان الفترة اللى فاتت الوحام كان متعبني وحتى ماادري رمضان كيف عدى لانه كله كنت انام
ابغى اشكر كل وحده منكم سالت عنى وربي يرزقكم كلكم يارب عن قريب باذن الله لانه مافى شي صعب على الله سبحانه اراد انه يكرمني فى المرة الخامسة
عل فكرة هو جنين واحد و الحمدالله هو تمام و نبضه كمان كويس يان شاءالله يابنات ربي يعيشكم الفرحه هذه ولايحرمكم منها ابدا
قديم 21-10-2007, 02:34 PM
سلطـــان
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية سلطـــان
سلطـــان غير متصل  
سونيا....

ألف الف الف مليووووووووون مبرووووووك.....

الحمدلله على السلامه..وانا اقووووووووول البنت مختفيه ومطوله ليييييييش بعد اللي قلتيه والله كنا بندعيلك دايمآ...

يـــــــــــــارب يتمم لك حملك يـــــــــــــــــارب وتشوفين عيال عيالك .......

والله تغيييييييييير الإسم حلووووووووووووووووو مررررررررررره علينا يــــــــــــارب ما يبقى أحد هنا إلا وربي يرزقه ..

الله يتمم لك ويثبته لكي ..

..{{....اللهم لا تذرني فردآ وانت خير الوارثين ....}}..
موضوع مغلق

مواقع النشر