فقدت عذريتى بسبب العادة السرية - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المقبلين على الزواج مواضيع تهم المقبلين على الزواج من الرجال والنساء

قديم 05-12-2016, 02:29 AM
Anonymous 22
عضو جديد
Anonymous 22 غير متصل  
فقدت عذريتى بسبب العادة السرية

السلام عليكم
أنا بنت فوق العشرين بسنوات قليلة ربنا أنعم عليا بنعم كثيرة من فضله طول حياتى من أسرة كويسة لمستوى مادى محمود لتفوق فى دراستى دايماً
أنا الآن خلصت كليتى و هى كلية قمة زي ما بيقولوا و الحمد لله و بتفوق و بدأت فى استكمال الدراسات العليا
أحسب أنى على خلق حميد و لى أصدقاء كثير.. أساعد غيرى دايما ً و الكل بيلجأ لى لو محتاج مساعدة و ده فضل من ربنا ..
لبسى مش حقدر أقول انه الصح 100% لكن أنا بلبس جيبات فقط و دايما حاجات واسعة و حجابى سليم
الصلاة بحافظ عليها و بدأت من اكتر من سنة بدافعى منى مش إجباراً أذهب لحلقات تحفيظ قرآن و مازلت مستمرة الحمد لله
الكل يشهد لى بالأخلاق و بالأدب و بالدين لكن أنا فى نظر نفسى منافقة إن مكنتش كده فعلا
و السبب فى كده
زمااان من حوالى 10 سنين قبل حتى ما أبلغ و أفهم أى حاجة كنت بمارس العادة السرية و أدخلت جسم صلب أكتر من مرة
من بعد ما بلغت و فهمت بعدها.. من حوالى 9 سنين و إلى يومنا هذا و أنا الحمد لله تبت عن كل ده
لكن من جوايا أنا أبداً مش ببقى مرتاحة نفسياً خاصة الآن و أنا فى سن زواج .. أكيد الدنيا بمشاغلها سواء دراستى أو شغلى أو عائلتى أو أى مشوار بنزله بينسينى الموضوع ده لكن مجرد ما أقعد لوحدى أفكر أو كل يوم قبل ما أنام لازم اقعد افكر ف الموضوع ده و حعمل ايه لو اتقدم لى حد

مش حقدر أقول لوالدى أو والدتى لإن اه طبعاً حقع من نظرهم زي ما أنا وقعت من نظر نفسى من زمان لكن الأدهى إنهم حيلوموا نفسهم حيعتقدوا إنهم هم السبب و إنهم ما أحسنوش تربيتى و حشيلهم هم أكتر فوق هموم الدنيا خاصة إن أخواتى كلهم تزوجوا و أنا المتبقية فى حين إن الخطأ كان منى أنا وحدى خطأ طفلة مش فاهمة حاجة و عندها فضول

أنا مش عارفة الصراحة أنا ليه فكرت اكتب هنا الكلام ده رغم إنى عمر ما قلته لحد غير لنفسى مرات و مرات يمكن أعتقدت إن لما أقول اللى جوايا حيخف من نفسيتى شوية ...

أنا بدعى ربنا فى كل صلة " اللهم أسترنى فوق الأرض و تحت الأرض و يوم العرض عليك"
بدعى ربنا انه يكفينى و يكفى أهلى شر فضيحة ابقى أنا السبب فيها و هم اللى الناس كلها بتحبهم و تشهد لهم بالخير و الأخلاق و الدين
بدعى إن ربنا يغفر لى و يسامحنى
بدعى أن ربِ اشرح لى صدرى و يسر لى أمرى
بدعى و انا بسترجع حديث ( أنا عند حسن ظنى عبدى بى)
بس دايما قلقانة و خايفة

فالأهم من تعليقاتكم أنا طالبة دعواتكم .. افتكرونى بدعوة بظهر الغيب و ادعولى بالمغفرة و بالستر
و جزاكم الله خيراً
قديم 05-12-2016, 04:10 AM
عسل^^
عضو جديد
عسل^^ غير متصل  
رد: فقدت عذريتى بسبب العادة السرية

حبيبتي انتي هذا شي صار وانتي صغيره وماتعرفين اضرار الي سويته ومتأكده لو كنتي تعرفين ماسويتيها لكن انتي مازنيتي مع شخص هذا شي انتي سويتيه ادري انه غلط بس اخف من غيرك ...

شيلي الموضوع من بالك تماماً ولو تقدم لك شخص وافقي لان الموضوع عدا عليه 9سنوات والله اعلم يمكن مايلاحظ زوجك هدا الشي ..

والله يوفقك ويستر عليك .
قديم 05-12-2016, 06:52 AM
سديم الذكريات14
عضو نشيط جدا
سديم الذكريات14 غير متصل  

الله يفرج همك ويستر عليك في الدنيا والاخره ويرزقك الزوج الصالح
قديم 05-12-2016, 06:55 AM
× الرسمي ×
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية × الرسمي ×
× الرسمي × غير متصل  

مرحباً أختي

أولاً أنتِ عارفه معنى النفاق إللي بتوصفي نفسك بيه وبيزينه الشيطان لكِ ..؟؟

النفاق هو إبطان الكفر والكره للإسلام وعدم الرغبة الداخلية في تنفيذ الأوامر الربانية والشرعية مع إظهار غير ذلك في الواقع للناس بأن الشخص مسلم ويحب الدين ويقوم بالأعمال الدينية مثل الصلاة والصوم وغيرها .. عرفتي الآن يعني إيه نفاق ..!!

أما المقصود والدارج عند الناس بأن الإنسان يصلي ويصوم ويفعل الخير ويحب ربنا ويحفظ القرآن وغير ذلك .. ولكنه بالخفاء عنده بعض المعاصي لا أحد يعلم بها .. فهذا ليس نفاق كما يظنه الناس .. بل هذه معاصي يقع فيها المسلم بسبب ضعف إيمانه بعض الأحيان وتزين الشيطان له المعصية مع إتباع الهوى بعض الأحيان .. وهذا أمر قد يحدث لأي مسلم أن يقع في الخطأ والمعصية بعض الأحيان

أما بالنسبة للي أنتِ خايفة منه .. فتطمني فأنتِ لازلت بكر وأغلب الظن أن الغشاء لازال موجود لأنه لا يعقل بالمنطق أن طفلة صغيرة تتحمل إدخال شئ صلب بعمق ولا تحس بألم أو ظهور بعض قطرات من الدم

لذلك ..
أنصحك أن تشيلي الأوهام من دماغك ولا تضيعي مستقبلك وتخافي أو تمتنعي عن الزواج بسبب هذه الحجة .. بل حتى لا أنصحك بمراجعة طبيبة للكشف لأنه ليس هناك داعي لذلك

أخيراً
طالما كنتِ تفعلي العادة السرية قبل البلوغ إذاً ليس عليك إثم لأنك لست مكلفة ويجري عليك كتابة الأثم .. ولكن أكثري من دعاء الله أن يحفظك عن الحرام ويوفقك بحياتك ويرزقك الزوج الصالح .. وأستمري في عبادتك وصلاتك وحفظك للقرآن وحافظي على حجابك الشرعي الكامل وبإذن الله ستكون حياتك للأفضل والأجمل

بارك الله فيك
قديم 05-12-2016, 10:55 AM
meemaa
عضو جديد
meemaa غير متصل  

هل ذهبتي لطبيبه وتأكدتي انك فقدتي عذريتك ؟؟؟؟

انا اطمنك انت مافيكي شي ومافقدتي عذريتك .. ولا تحطي في بالك انك فقدتي عذريتك
عشان ماتتعب نفسيتك من لا شيء ..
بتقولي ليه انا بقولك كدا ..
لان وانا صغيره عملت نفس الشي بالززبط ..
ولما كبرت وعرفت انه خطا توقفت .. وتزوجت وكنت خايفه اني اكون فقدت عذريتي
ولكن لم يحدث هداالشيء سبحان الله ..

كنت طفله .. عشان تطمني روحي طبيبه .. وحتشوفي لما تقولك انك سليمه بإذن الله
لاتعطي الموضوع اكبر من حجمه زي ماعملت انا وعشت ايام سيئه ونفسيه سيئه الين تزوجت وعرفت اني بكر ..

مع اني عملت نفسك تماااااااما ..

روحي واتطمني عشان ترتاحي نفسيا ..
قديم 05-12-2016, 12:27 PM
مهره
عضو المنتدى الفخري
 الصورة الرمزية مهره
مهره غير متصل  

مع احترامي لأخي الفاضل الرسمي .. لا شيء سيريح نفسيتكِ ويقضي على كل الأفكار السلبية التي تدور في ذهنكِ يا عزيزتي سوى الفحص الطبي.

اللهم طِيبَ الأثر .. وحُسْنَ الرحيل.
قديم 07-12-2016, 05:27 AM
زهرة الجاردينيا
عضو مثالي
زهرة الجاردينيا غير متصل  

اعتقد انك بكر اختي من قراءتي لقصص كثيررره مشابهه لقصتك..لاتوسوسين وتوكلي على الله
قديم 07-12-2016, 02:51 PM
ريماس 3
عضو مميز
ريماس 3 غير متصل  

ما في طفله صغيره تتحمل ادخال شي صلب داخل جسدها ،،ولا يوجد اساسا متعه في ذلك

يبدو لي انك كنت تتابعين مقاطع اباحيه وانت طفله والا ايش اللي يخلي طفله تفعل هالشي

على العموم
ما توقع انك فعلتيه تماما وانما شي ظاهري فقط
لانه في الحقيقه سيصاحبه الم لايحتمل ولا اتوقع طفله ستتحمل مثل هذا الالم

مواقع النشر