عاشقات حلم الامومة (أغسطس 2007 -أكتوبر 2007) - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 11-08-2007, 02:29 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
tongue3 عاشقات حلم الامومة (أغسطس 2007 -أكتوبر 2007)

يا بنات بقى لينا جزء ثالث و اهم احداث الجزء الثانى و ختامه المسك هو حمل اختنا ام المهدى ربنا يباركلها ان شاء الله

ربى لا تذرنى فردا و انت خير الوارثين
قديم 11-08-2007, 03:14 PM
SONYA2007
عضو نشيط
SONYA2007 غير متصل  
بالله عليكم ايش رايكم

حبيبتي ام المهدي الف مبروووووك على الحمل و ان شاء الله الله يثبته لك يارب و عقبالنا جميعا

بنات انت امس صار لي موقف مرة ضايقني يمكن احد منكم مر فيه انا زي ماانتو عارفين صار لي كم يوم و انا نفسيتي دمار يعني مرة مضايقة طبعا راضية بقدري بس كمان احنا بشر احيانا بنمر باوقات محبطة المهم زي مانانتو عارفين انه المشكلة عند زوجي الشي اللى ماقولتو لكم هو انه زوجي مدخن و كمان ياكل نبات منشط و هو القات يمكن سمعتو فيه هالاثنين اكيد بيضرو في الحيوانات المنوية يعني احس انه ياخذ دواء من هنا و ياكل هالاشياء من هنا فكانه ماعملنا شي و امس طلع من الظهر الى الساعة 8 مساء و راح عند اصحابه ياكل هالشي و الاربعاء نفس الشي طبعا احنا صارت بينا مشاكل كبيره بسبب هالشي و اخر مرة سبت البيت وقلت لاهلي و كلهم قالو لي اطلقي منه الانه انسان مش مسؤول و مايبغي عيال بس انا ماهانت علي عشرة 5 سنين و رجعت له علي اتفاق انه يخفف هالشي و لكن كلها شهرين و رجع طبعا احنا سوينا 4 تلقيح مجهري و الله ماراد و الحين راح اعمل الخامسة معليش اتحملوني عشان حكايتي طويلة المهم امس عصبت عليه و قلت له انه انسان غير مسؤل و مايبغي اطفال و انه ليش اسوي تلقيح و هو ماراح يبطل او يخفف بس قالي انه كتير رجال يدخنو و ياكلو قات و يخلفو انا قلت له هذا الناس الطبيعين انت عندك مشكلة المهم قال لي انا كذا انا طبعا طلعت غرفتي فوق و هو جاء نام و طول الليل يتقلب مانام الين الفجر انا صليت و بعدين رحت عنده و بست راسه و قلت له انا اسفة و لازم نتكلم فى الموضوع بس بالله يابنات ايش رايكم باللي قاعد يحصل هل فى امل لي و لا انا صراحة كتير خايفة ساعدوني بارائكم

لفظ المشيئة يكتب هكذا ((إن شاء الله))

التعديل الأخير تم بواسطة cute_baby ; 11-08-2007 الساعة 03:35 PM
قديم 11-08-2007, 04:43 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
سونيا حبيبتى ربنا يهون عليكى بصى انصحك انك تدورى على رأى الدين فى تناول القات و رأى الطب كمان مش على تأثيره على الخلفة لكن على تأثيره على صحة الشخص نفسه و حاولى توصلى لزوجك الموضوع عشان انتى بتحبيه و مش عاوزة اى حاجة تأثر على صحيته و انك متقدريش تعيشى من غيرة و شوية كلام من النوع ده
و بعدين انا عاوزاكى تفصلى مابين شيئين الاول زوجك و تعاطيه للقات (هو نوع من انواع المكيفات) و تقبلك لهذا الموضوع و بين موضوع الخلفة و هو مش موضوع انه مقصر لكنه تعود على شئ مثل السجائر

و نصيحتى ليكى انك تستمرى فى التلقيح و تشترى دماغك منه و تركزى انك ربنا يكرمك بطفل و ان شاء الله ربنا يكرمك قريب

انا كنت بفكر فى حاجة من كام يوم مشابهة لموضوعك شوية احنا قد ايه بندعى و نصلى و نستغفر و نقوم الليل و و و و و ازواجنا بقى بيعملو ايه؟ مش عارفة هم ممكن يدعو فى صلاتهم يتمنو على الله لكن مش محروق قلبهم قدنا احساس الرجل بالابوة مش زينا ابدا ابد

روقى يا سونيا و صدقينى فرجه قريييييييب

ربى لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين
قديم 11-08-2007, 05:23 PM
(( ضوى الليل ))
عضو مميز
 الصورة الرمزية (( ضوى الليل ))
(( ضوى الليل )) غير متصل  
مــــــــــــــــــــــــــبروك ام المهدي

والله يثبت حملك ان شاءالله
قديم 11-08-2007, 06:25 PM
امل محمود
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية امل محمود
امل محمود غير متصل  
حبيبتي ام المهدي الف مبروووووك على الحمل و ان شاء الله يثبته لك يارب
قديم 11-08-2007, 06:48 PM
شموخ الحب
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية شموخ الحب
شموخ الحب غير متصل  
الف الف مبرووك الله يتمم عليك حملك ويرزقك

(( دلــــــوعـــــــة عــــدولـــــهــــا))
قديم 11-08-2007, 07:01 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

كيف البنات الحلوين؟

كوكار يا عسل كيفك؟

خلاص انا رجعت من مصر وعملت بوصيتك وسلمتلك على كل واحد قابلته هناك حتى راعي التكسي

ما انبسطت كثير لانه زي ما قلتلك رايحين عشان زوجي عنده عمل يعني مش فسحه ..

الحمدلله على كل حال..

لا اخبار جديده عندي مازلت ومازلت ومازلت منتظره فرج الرحمن..

تصدقي عندي التهاب حلق مستمر من 3 اسابيع خلاص تعبني وامس في الطياره حسيت اذني رح تنفجر من الالم

اختي indiene وكل البنات اتمنى تكونو بخير..

يالله بنات بس حبيت اسلم عليكم وقبل ما انسى مبروك لاختي ام المهدي الله يتمملك حملك على خير .وكمان مبروك عليكم الجزء الثالث جعله الله مليئ بالاخبار السعيده..

دمتم في حفظ الله.

والله ما غابت دقيقة عن العين أمشي مع العالم وقلبي معاها
قديم 12-08-2007, 05:48 AM
حلمي قريب
عضو مميز
 الصورة الرمزية حلمي قريب
حلمي قريب غير متصل  
كيفكم يا بنات

اختكم حلمي قريب المتفاءله معاكم .....ويارب يتحقق حلمنا كلنا ..... انا حاليا ماخذه اول كورس للكلوميد .... وادعولي ان الله يفرح قلبي قريييييييب

امين
قديم 12-08-2007, 06:16 AM
نظرة أمل
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية نظرة أمل
نظرة أمل غير متصل  
ماشاء الله ..وصلنا للجزء الثالث..

ومن بدايته خبر حلو من أم المهدي..وإن شاء الله فال خير على الجميع..

أم المهدي ...ألف مبروك ..الله يتمم لك على خير ان شاء الله.

استغفر الله الذي لا إله إلاّ هو الحيُّ القيوم وأتوب إليه
قديم 12-08-2007, 10:57 AM
SONYA2007
عضو نشيط
SONYA2007 غير متصل  
كوكار قوللي امين ربي يفرحك قريب ان شاء لله و يرزقك ياكريم كلامك من جد قمة العقل و انا عمري ماحد قالي الكلام هذا و لا فكرت فيه الله يارب يرزقك عن قريب و يفرح قلبك بصي طبعا هو دي الوقت زعلان و مش بيكلمني بس حاراضيه و بعد كذا فعلا زي ماقولتي حاشتري دماغي بجد و حافصل بين الاتنين هو فعلا مافي امل يسيب البلوتين دول ابدا ابدا جوزي و عارفه يعني انا مبسوطه معاه بس ها لاموضوع ماثر فيني كوكار احسك مره قريبه مني يارب نبقي اصحاب اتمني دا ماشاء الله عليك قلبك كبير و عقلك كمان اتمني اكسبك اخت و صديقة الله يفرج عليك و علي و علي كل الاخوات هنا
حبيبتي هو فعلا تفكير الرجل غير عنا و هم فعلا بيتقبلو الامر الواقع مش زينا بيحاربو لكن الله كريم
موضوع مغلق

مواقع النشر