احتاج وصفه طبيه للإلتهابات ‏ - الصفحة 2 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

استفسارات الامراض النسائية عيادة خاصة بالامراض النسائية والعقم وتأخر الإنجاب. يتعاون المختصين والعضوات

موضوع مغلق
قديم 18-01-2014, 09:04 PM
*سر الحياة*
كبار شخصيات المنتدى
*سر الحياة* غير متصل  
رد : احتاج وصفه طبيه للإلتهابات ‏

اقتباس:
عن موضوع نفسيتى ف نفسيتى تعبانة جداااااااااااااااااا وع طول عصبية وابكى بسبب ومن غير سبب ع طول بحس ان فية حاجة ثقيلة ع قلبى وع طول بحس بحر ولحد الان مش اعرف انام فغرفة حرة واشغل المروحة اتمنى ف لحظة احس ببرد زية كل ناس ودايما مهمومة ومعنديش نوم خالص كل يوم اصحى الصبح من 8 الصبح لحد 4 الفجر ابقى صاحية وابوص ف السقف ومليت من حالتى مش عايز اخد دواء للنوم بخاف يزود السكر وابقى مش طلبيعية خالص وع كل حال اشكركم على ردكم وربى يوفقكم وجزاكم الله الف خيرا يارب

[/QUOTE]مرحباً بكِ أختي الكريمة ..
تألمتِ جداً عليكِ وأدمعت عيني عندما قرأت هذا الرد ..
دوماً السكر لما يكون عالي بتشعري حرارة في جسدك ..كما في السنة عليكِ بالماء البارد الآن أجواء باردة وبنفس حرارة الماء ..
هل أنتِ تأخذين منوم ؟! وماهو اسمه ؟!
هل في أمور تُعانين منها جعلت نفسيتكِ تصل لهذا الحد؟!

يوجد بعض الأدوية النفسية تتعارض مع دواء السكر ..
وإحساسكِ بالثقل على قلبكِ ..اشغلي بقربكِ سورة البقرة واذكري الله ..
اكتبي بالتفصيل ياحبيبة ..
لاتنقطعي ..أنا بقربكِ وأشعر بكِ جداً ..
أسأل الله رب العرش العظيم أن يشفيكِ شفاءاً لايُغـادر سقماً ..
وجبر الله قلبكِ بكل ماتُحبين ..
اللهم آميين ..

التعديل الأخير تم بواسطة *سر الحياة* ; 18-01-2014 الساعة 09:06 PM
قديم 18-01-2014, 09:10 PM
*سر الحياة*
كبار شخصيات المنتدى
*سر الحياة* غير متصل  

هل يوجد أحد بالقرب يُساعدكِ ياحبيبة ؟!
أرجوكِ أرجوكِ لاتهملي السكر ..
ولا تفكري فيما يُكدر خاطركِ ونفسيتكِ ..
المهم الصحة فقط ..
لا شيء يعوض الصحة أبداً أبداً ..
اشربي نعناع أفضل مهدىء المهم اتبعي مانقوله لكِ ..تحملي قليلاً ..
أعلم بإنكِ تشعرين بالملل من كثرة العلاج والتعب لكن لايهمي اضغطي قليلاً عليها !
انتبهي الله يسعدكِ ياحبيبة ..

التعديل الأخير تم بواسطة *سر الحياة* ; 18-01-2014 الساعة 09:11 PM
قديم 18-01-2014, 10:00 PM
روح المساء
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية روح المساء
روح المساء غير متصل  

إذا سبق وكنتي قد مرضتي مسبقا واستخدمتي مضادا حيويا قد يكون سببا لوجود الإلتهابات
فزورة مطبخنا اليوم
علينا اللون وعليك التنسيق مسابقة ممتعة وشيقة
امممممممم ماذا لوو
قديم 28-01-2014, 11:02 PM
ميديا محمد
عضو جديد
ميديا محمد غير متصل  

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وشكرا لكم جميعا ربى لايحرمنى منكم انا مش باخد علاج منوم لانى اصلا اخاف يصير فينى اكثر وبصراحه كفايا اللى انا فيه والحمدالله ع كل حال انا شكورة وراضية بنصيبى طالما من ربى يبقى يستاهل الف شكر وحمد والحمدالله ع كل حال وبجد تعبت جدااااااااااااااا معرفش اعمل ايه اكل السكر مرتفعه مش باكل برضو نفس الشىء المستغرب الدكاترة هنا بيقوله ممنوع انى اصوم لان ماينفعش للسكر وانا اصلا كل ما اصوم مش احس بشىء وصحتى كويسه وانام واشتغل بدون تعب ولا دوخه ولا تعب ولا جوع ولا عطش وسبحان الله اول ما اسمع الاذان وافطر يعنى اول ما اشرب مايه يجيلى وجع راس ودوخه وقلبى يدوق بسرعة والسكر يرتفع كل ده من غير ما افطر ومستغربه بصراحه وعن موضوع الالتهاب والله مليت ومفيش ايه نتيجه مع انى بحافظ ع لبسى وجسمى مش اهملها لاكن سبحان الله مرض الدنيا اتجمعت بيه الف حمد وشكر لك ربى نفسى انام ساعه بكملها مش اقدر كل ربع ساعه اتخضى وقلبى يدوق وباقيت خايفة من ليل عشان مش يجيلى الخضة بتقولولى مش اهمل السكر طيب انصحونى اعمل ايه؟ ربى يكرمكم والله خلاص مش اقدر اعمل شىء مليت تعبت واتخنقت زهقت وعن موضوع انى اسمعلا صوره بقره فعلا ده كويس جداااااا وللاسف بقالى فتره مش بسمع ولاكن بين فتره وفتره اقراء القراءن والحمدالله وحبيت اعرف وافهم يعنى ايه ( مضاد حيوى )؟ وشكرا وبصراحه اسفة لانى ثقلت عليكم وخليتكم تزعله منى وانشغلتكم بيه بجد اسفة واعذرونى وانما حبيت اعرف واستفيد من علاج ع طريقتكم لان الله لا يوريكم بجد مرض السكرى يعنى ( مووت البطىء )
قديم 29-01-2014, 12:27 AM
*سر الحياة*
كبار شخصيات المنتدى
*سر الحياة* غير متصل  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميديا محمد مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وشكرا لكم جميعا ربى لايحرمنى منكم انا مش باخد علاج منوم لانى اصلا اخاف يصير فينى اكثر وبصراحه كفايا اللى انا فيه والحمدالله ع كل حال انا شكورة وراضية بنصيبى طالما من ربى يبقى يستاهل الف شكر وحمد والحمدالله ع كل حال وبجد تعبت جدااااااااااااااا معرفش اعمل ايه اكل السكر مرتفعه مش باكل برضو نفس الشىء المستغرب الدكاترة هنا بيقوله ممنوع انى اصوم لان ماينفعش للسكر وانا اصلا كل ما اصوم مش احس بشىء وصحتى كويسه وانام واشتغل بدون تعب ولا دوخه ولا تعب ولا جوع ولا عطش وسبحان الله اول ما اسمع الاذان وافطر يعنى اول ما اشرب مايه يجيلى وجع راس ودوخه وقلبى يدوق بسرعة والسكر يرتفع كل ده من غير ما افطر ومستغربه بصراحه وعن موضوع الالتهاب والله مليت ومفيش ايه نتيجه مع انى بحافظ ع لبسى وجسمى مش اهملها لاكن سبحان الله مرض الدنيا اتجمعت بيه الف حمد وشكر لك ربى نفسى انام ساعه بكملها مش اقدر كل ربع ساعه اتخضى وقلبى يدوق وباقيت خايفة من ليل عشان مش يجيلى الخضة بتقولولى مش اهمل السكر طيب انصحونى اعمل ايه؟ ربى يكرمكم والله خلاص مش اقدر اعمل شىء مليت تعبت واتخنقت زهقت وعن موضوع انى اسمعلا صوره بقره فعلا ده كويس جداااااا وللاسف بقالى فتره مش بسمع ولاكن بين فتره وفتره اقراء القراءن والحمدالله وحبيت اعرف وافهم يعنى ايه ( مضاد حيوى )؟ وشكرا وبصراحه اسفة لانى ثقلت عليكم وخليتكم تزعله منى وانشغلتكم بيه بجد اسفة واعذرونى وانما حبيت اعرف واستفيد من علاج ع طريقتكم لان الله لا يوريكم بجد مرض السكرى يعنى ( مووت البطىء )
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ..
مرحباً أيتها الحبيبة ..لاتتأسفي ولا تعتذري لن تفعلي شيء أبداً ..
كم تألمتُ ..لاحول ولا قوة إلا بالله ..
مادام سورة البقرة تنفع معكِ استمري عليها كل يوم الله يرضى عليكِ لاتتركيها ..
أًريد أسألك سؤال هل أجريتِ فحص على البنكرياس ؟!
لأنه أعرف كلما كان حركة البنكرياس بطئية يكون السكر عالياً وتحتاجي جرعة أقوى ..ياليت تجرين فحصاً على هذا وضروري جداً جداً رُبما فيه خلل ....
وثقي كلما انخفض السكر ستذهب الإلتهابات منكِ ..
ياليت تجرين الفحص ضروري وتخبريني الله يرضى عليكِ ..
بإذن الله بعد المرض والتعب شفاء ..
شفاكِ الله وجميع مرضى المسلمين والمسلمات ..

التعديل الأخير تم بواسطة *سر الحياة* ; 29-01-2014 الساعة 12:30 AM
موضوع مغلق

مواقع النشر