عاشقات حلم الامومه - الصفحة 104 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

استفسارات الامراض النسائية عيادة خاصة بالامراض النسائية والعقم وتأخر الإنجاب. يتعاون المختصين والعضوات

قديم 02-03-2012, 01:51 PM
أوراق ملونة
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية أوراق ملونة
أوراق ملونة غير متصل  

جمعــــــــــــــــــــــــــــة طيبــــــــــــة لقلوبكــــــــــــــــــــــــــــــــــن الطيبة ..

جعل الله أعمالكن كلها مقبـــــــــــــــــــــــولة .. ورفع عنا وعنكم كل هم وغم يا رب ..

هلا هلا هلا بسلمــــــــــــــــــــــــــــى .. الطيب عند ذكره .. أمس الشموسة تخبرني عنك ..

يا حبيبتي لا تتوتري ولا تربكي نفسك ..ربي يتمم حملك وبتقر عينك بشوفة البيبي إن شاء الله ..

حاولي تنامين زين وتريحين نفسك .. وننتظر منك سماع الأخبار الطيبة .. ذكرتيني بربيعتي هي بعد بالشهر الثامن

ربي يسهل عليكن ..

الشموسة هالة كيفك اليوم .. ماماتي تسلم عليك واايد ..

الأخوات الحلوات البقية .. اليوم الجمعة .. عسى قلوبكن مجتمعة .. دخلوا معنا .. ونوروا الصفحة ..

قديم 03-03-2012, 04:59 AM
Saudd33
قلم وفي
Saudd33 غير متصل  
السلام عليكم ورحمة الله
اخبااركم جميعاا
اشتقتلكم كثيرررررررررررررررر
اخواتي ساامحوني على الغياااب مرريت بضرروف صحيه
الحمدلله الذي نجاااني منهاااا
وبعدها اخذت فترررة رااحه
وهذا انا اعووود لكم وقلبي يحمل كل حب واحتررام لاخواتي وصديقااتي

وشكرا لمن سأل عني ولو مررت بذاكرته مروور

تحياتي للجميع
قديم 03-03-2012, 08:37 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
ايوة ايوة ايوة

مين كان بينادى هنا؟

هو الواحد ميعرفش ينام شوية فى الصفحة دى؟!!!!!!!!!

وحشتونى جدا او بمعنى اصح وحشتنى الكتابة ليكم لانى كل يوم بدخل اتطمن على اخباركم بس كانت عندى حالة من صدة النفس "حكتب عنها بعد شوية" كانت مخليانى مش بحب اتكلم حتى مع ولادى و الحمد لله على كل حال

رورو ذى ما بيسموكى الف حمد لله على سلامتك و ان شاء الله تبشرينا الباشرة المتينة الشهر اللى جاى على طول كدة

سلومتى حبيبتى هاااااااااااااااانت متقلقيش خالص كله بيعدى و بعد ما حتقومى بالسلامة بكام شهر حتقولى يالا عاوزة بيبى تانى ربنا يكتبلك اللى فيه الخير
اما بالنسبة للقيصرية فعااااااااااادى لا تقلقى انا حضرتك 2 قيصرية و نص طبيعية "دى بتاعة كريم 3 ساعات طلق و بعدين بقت قيصرية"
بصى اهم اهم اهم نصيحة و حطيها فى بالك كويس قوى اول ما يتنفع تقومى من السرير و دا بيكون بعد كام ساعة من الولادة مش عاوزاكى تقعدى امشى امشى امشى امشى كل ما تمشى كل ما العضلات تلم بسرعة و بتساعد ان الجرح ميوجعكيش انا كنت بلف فى الاوضة لحد ما احس انى دوخت بجد مهمة جدا و متخافيش اول قوام من السرير رخم شوية بس دا اللى حيساعدك انك تبقى كويسة بعد كدة
انا بقى عن موضوع كذا دكتور فانا تابعت فى حملى فى كريم مع 3 دكاترة و عادى لسة عايشة و ذى القرد اهو
و متقلقيش على البيبى الولادة القيصرية احسن و اامن لللبيبى يعنى متخافيش خالص بأذن الله حتكونوا ذى الفل

هالة بجد انتى دينامو الصفحة ربنا يبارك فيكى و فى اولادك يا رب

مرميسة السكرة اديها رقية لانها جميلة و بتريح القلب

زهورة
بجد انا كل يوم بدخل عشان يمكن الاقيكى كاتبة حاجة و لما قريت اسمك النهاردة على اد ما فرحت على اد ما احبطت لما قريت ان اللى كتبتيه اتمسح

سعوود حبيبتى
الف لا بأس عليكى و يا رب ما تشوفى شر ابدا
و الحمد لله انك بخير

نيجى لاخباى الجميلة
انا يا اهل الخير فى نص الشهر اللى فات و بعد عيد الحب على طول و انتو داخلين على ايدكوا الشمال كدة
الست الاستاذة الخادمة اللى عندى حاولت تنتحر ايوووووووووون تنتحر
طبعا اللى يقرا الخير النميس دا يقول عليا بنت 60 فى 70 بس ححكى كل حاجة و احكموا فى الاخر
انا دخلت اخد دش و بعدين خرجت لقيتها فاتحة الشباك عشان تنضفوا و حاطة جنبه الكرسى و كرمة و كريم فى الاوضة و كرمة بتحاول تطلع على الكرسى المهم ندهتيلها و زعقتلها جامد عشان دى حاجة مينفعش تتعمل تانى ابدا "دى فيها حياة" و بعدين قلتلها ان لما يجى جوزى حقوله و دى كانت اول مرة ازعق و اول مرة اقول لجوزى فعلا عن حاجة هى بتعملها المهم بعد كام ساعة لكمت جوزى اتطمن عليه و حكيتله و الموقف خلانى اعيط و انا بحكى و بعدين وصيته انه لما يجى ميزعقلهاش و يتكلم بس بجد معاها ان دا غلط و خلاص فهى شافتنى بعيط عيطت و قالتلى متعيطيش المهم انا كنت سابتة على موقفى انى مخصماها و مش بكلمها
المهم كرمة كانت نايمة و انا و كريم بنتفرج على التليفزيون سمعت صوت عامل ذى ما تكون المكنسة مسدودة فقلت ايه الصوت دا و افتكرت ان كرمة مناخيرها اتسددت قمت اشوف فى ايه لقيتها واقعة على الارض قلت اغم عليها بس لقيتها بتتشنخ قلت اوباااااا جالها صرع و دا بيفكوه ازاى دا ؟ جريت عليها افكها ولا احوال افوقها و لما قربت لقيتها رابطة رقبتها بسلك الدى فى دى و مبرقة المهم صرخت عليها و قعدت اقولها اسم ابنها "ذى ما بنشوف فى التمثليات الاجنبية حاجة تخلى الواحد يمسك فى الدنيا لحد ما اخلصها" و فعلا فكيت السلكو قعدت الطش فيها عشان تفوق و اضغط على صدرها عشان اتطمن انها بتتنفس و كان الموقف منيل بـ 60 نيلة و كريم حبيبى واقف معايا فى الاوضة بيتفرج على كل دا و كان صعب طبعا انى اخرجه لانى كنت خايفة اسيبها لتموت و بعدين لما اتطمنت انها عايشة لقيتها بقت هبلة بتعمل حركات هبل كانها مجنونة و تبص حواليها و تلحس فى الحيطة قلت اتجننت عان مثلا الاكسجين موصلش للمخ كلمت جوزى و قلتله تعالى حالا جه و لما جه ابتدت تبقى طبيعية المهم قلها عملتى كدة ليه تقولى اصل كريم و كرمة كانوا ممكن يقعوا من الشبك طب يا بنت الناس دا سبب تموتى عشانه نفسك تعيط و متردش
نقولها كنت خايفة من جوزى متردش نقولها يعنى انتى متخيلة هو كان حيعمل فيكى ايهظ حيضربك مثلا؟!!!! حتى اذا دا حصل حتفضلى عايشة مش حتموتى متردش
المهم انا بصراحة خفت من المسؤلية قلت نرجعها المكتب اللى جت منه طبعا مرضيوش يستلموها و قالوا يا تبعوها يا ترجعوها بلدها
بصراحة انا خفت من مسؤلية انها تروح عند حد تانى تعمل كدة و اللى مرضتهوش على نفسى مرضتهوش على غيرى و رجعناها بلدها تانى يوم

نيجى لمعاملتى معاها انا كنت بعاملها ذى ما بعامل عيالى لدرجة انها كانت بتقولى انى ذى مامتها و كنت الاكل اللى باكل منه هى كمان تاكل منه بالظبط فى البيت او حتى فى اى مطعم و عمرى ما زعقتلها او عاملتها وحش
بصراحة كان عندى امل انى اهديها للاسلام بس بطريقة غير مباشرة كنت كل ما اعمل حاجة تبسطها اقولها سيدنا محمد قال نعمل كدة الاسلام قال كدة
طبعا قعدتلى فترة نفسيتى ذى الزفت و كل ما ادخل الاوضة افتكر منظرها و هى متربطة و هى بتبصلى بعنيها كانها بتقولى انقذينى مش عارفة بصراحة بس كانت تجربة ذى الزفت
المهم قبل ما تمشى قعدت تشكرنى و تعيط لانها مش حتشوفنا تانى و انا كمان كنت منهارة نفسيا "اصلى كنت بحبها"
كانت فعلا كويسة مؤدبة و امينة و ذى الفل فى نفسها و شغلها و بتاعة شغل لدرجة انى كتير كنت بطلب منها تبطل شغل و ترتاح و هى كانت بترفض
سبحان الله عقووول
المهم بقى ست الحلوين سابتنى لوحدى مع اطفالى و الدنيا تصارع فيا

طبعا كل يوم بيكون عندى مصيبة جديدة بتحصل من العصابة اللى عندى يخرربوا حاجة يغررقوا الدنيا ماية يحموا التليفزيون يـ يـ يـ يـ تظبيط التظبيط كتيييييييييييييير من كتر اللى بعمله و اتعب الاعصاب افضل اعيط ذى المجنونة لانى لوحدى تمااااااما مافيش حد معايا غير ربنا و الحمد لله طبعا احسن من الكل
بس دلوقتى ابتديت انى ارجع طبيعية "لحد ما طبعا"
بس اللى مضايقنى ان جوزى مش مستحمل الولاد خااااااااااااالص و خاصتا كريم لانه شقى و كتير بيرفض يخرج معانا
لازم اديه البوز المتين عشان يخرجنا لان الولاد مالهمش ذنب اننا بنتبهدل لما بنخرجهم

الحمد لله على كل حال بجد

المهم انى بحبكم فى الله
قديم 03-03-2012, 09:13 PM
Hala122
عضو مميز
 الصورة الرمزية Hala122
Hala122 غير متصل  
رووروو..كيفك اليوم ياعثثثثل..ان شاء الله تكوني أفضل..الله يسلّمها مامتك يارب..ويارب يكرمها تشوف اولادك وتلعبهم وتحضنهم وتقلّك خفي عنّا شوي اولادك جنّنونااااااا....ههههههه

سلومة...يااحلى كروشة..ماشاء الله الايام بتعدي بسرعة قربت تولدي حبيبتي..حاااااسّة فيك والله هااااانت ياقلبي..الله يقويك..يلا عشان عيون البيبي نستحمل..وماتخفيش من القيصرية..متل ماحكت كوكار هوه أأمن للبيبي..حتنامي وتصحي تلاقي احلى بيبي جمبك..والمشي بعدها مهم وعفكرة اول مشية وقومة بعد العملية حتحسي بدوووووخة لازم حد يكون معك وحتى اللي بتولد طبيعي نفس الشي...نفسي الايام تعدي بسرعة وتولدي ونفرح بالبيبي:14::14::14::14:.....ياااارررب.

حأقوم أفطّر زوجي وارجع اكمّل ردي..راجعتلك ياام كريم.
قديم 04-03-2012, 12:15 AM
Hala122
عضو مميز
 الصورة الرمزية Hala122
Hala122 غير متصل  
عدنااااااااااا...

كوكارة..نوّرتِ الصفحة بوجودك حبيبتي,,والله انك بتعملي جو ثاني خاااااااالص في الصفحة بحواديتك العسل,,الله يرضى عنك وعن اولادك ويحفظهم ويحميهم من كل شر ياااارب.

بس بصراحة قصة الشغالة خلتني عاملة هيك...شوهاد..الله يعينك بصراحة عالمنظر وعالموقف اللي إنحطيت فيه..بس عارفة منيح إنها إجت على هيك وسفرتيها..حاولي انسي اللي صار ..منيح مافرطت قدامك وساعتها مش حتخلصي من سين وجيم..أمّا الآن خلاص راحت في حال سبيلها...اكيد حتتغلبي الفترة هاي بدون شغالة..حاسة فيك والله ومع حوسة الاولاد الله يحميهم..بس بقترح عليك ترفع الراية البيضة وتسلمي جميع أسلحتك وتسلمي نفسك..ههههههه ..آند ريلااااااااااااكس..
وان شاء الله ربنا برزقك بشغالة احسن منها كمان..والحمدلله انه أولادك بخير وسالمين..بوسيلي إياهم.

سعود..ياقممممر..ياتقيييييييل إنت..وحشتينا..طمنينا عنك حبيبتي.
قديم 04-03-2012, 12:05 PM
mona777
VIP
 الصورة الرمزية mona777
mona777 غير متصل  

سلامى للكل
كوكار الاثيوبيات كله كده بيكونو كويسين وفجاه يشطحو
كانو كاتبين خبر بلجريده عن محاوله انتحار اثيوبيه بنفس المنطقه لايكون شغالتك؟
تتعبي بشغل البيت اهون ليكى من وجع القلب واامن لك على عيالك
ممكن ان تعبتى او عاوزه تخرجى تودي ابنك حضانة معرفي
بقت ب7 بدل خمسه من الصبح لغايه 2
وفيه حاجه جديده ان بتوديه من 2
بيحسب علي كل ساعه دينار
بمعنى من 3 لل 5 تكون دينارين ده الى فهمتو من وحده قالت لى الكلام ده

اللهم احفظ لى ابنى
قديم 04-03-2012, 02:12 PM
أوراق ملونة
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية أوراق ملونة
أوراق ملونة غير متصل  

أحلـــــــــــــــى مساء لأحلى صبايا ..

سعاد .. هلا الغالية تشرفنا أسعدني وجودك ومعرفتك ..الحمدلله لسلامتك عزيزتي .. وربي يعافيك

ويشفيك من كل شر ...

كوكار .. بالبداية ياخي اسمك صعب خليني أناديك كوكي .. وثاني شي يا بنت حبيتك من قريت ردك ..

أسلوبك عثل على قولة الشموسة هالة

بس فعلا موقف رهيب اللي مريتي به .. والحمدلله إنك سويتي التصرف الصحيح .. والحمدلله ما تجاوز الموقف أكثر

من كذيه .. وشر وتخلصتي منها الحمدلله .. ترا كذيه الشغالات المشكلة .. شر لابد منه .. وطبيعي تمري بالأزمة اللي

مريتي بها خصوصا إنك كنتي متعودة عالشغالة تساعدك بالبيت .. ربي يخلي لك العيال بس فعلا مشكلة ربشتهم
عسى ربي يرزقني أولاد مثل كريم وأخته وأجيلك أتشكى منهم

هالة هالة .. تسلميلي يا حلـــــــــــــــــــــــــــوة .. سلميلي عالحبايب الحلوين واحد واحد

قديم 05-03-2012, 02:03 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
kokar_2001 غير متصل  
حبيباتى القمرات السكرات العسلات

بصوا يا قمرات انا كنت فكرت انى مجبش تانى و اتوكل على الله
بس انا عندى مشكلة مع جوزى انه عصبى جدا و كل شوية يتعصب على كريم و ساعات يضربه و دا طبعا بياثر فيا نفسيا لدرجة انى فكرت انى اسيبه و انزل مصر لانى بصراحة خفت على كريم و على نفسيته انا مش عاوزاه يطلع معقد و كل ما نخرج مع بعض نرجع البيت بخناقة و جوزى عمال يقولى مش خارج معاكو تانى
و الله بقيت بشيل الهم من خروجنا مع بعض
و مع الاسف يا منى مينفعش اوديه معرفى فى وقت خروجنا احنا بنخرج مرة واحدة فى الاسبوع يوم الجمعة و اعتقد ان من حق كريم انه يخرج معانا و مع باباه فحرام اليوم اليتيم دا كمان يتحرم منه
هو بيروح معرفى الصبح لحد الساعة 3
انا حجرب الشهر دا اذا لقيت الدنيا ماشية كان بها ممشيتش حنزل مصر الشهر اللى جاى لحد ما الشغالة الجديدة تيجى لانى ان شاء الله ناوية اعمل طلب جديد بس حبعد عن اثيوبيا المرة دى
و ربنا يسهل و ان شاء الله ربنا يكرمنا فى الجديدة و نفسى تراعى ربنا فينا
و الله يا بنات انا معاملتى كويسة معاهم و اصلا مش بحب ازعل اى حد
و الله و هى مسافرة جبتلها حاجات كتير ليها ولابنها جوزى بقى حيتجنن منى يقولى ايه اللى بتعمليه دا بقيت اقوله ربنا يكرمنى و طول ما فيا نفس مش حعامل بشر انا حعامل ربنا بس و هو اللى حيجازينى خير
و سبحان الله و هى ماشية من البيت كانت منهارة فى العياط و تبوس فى العيال و تعيط و تحضن فيا و تعيط و انا صباح الجمووووود عادى جدا و بقيت اقولها خلاص متعيطيش مش انتى كنتى كدة كدة حتمشى متعيطيش و كنت متماسكة جدا جدا بالرغم من انى دايما بعيط فى المطار مش عشان مسافرة لأ اى حد مسافر بيعيط لازم اشاركه وجدانيا

المهم الحمد لله بجد الحمد لله انها جت على اد كدة كان زمانى يا بنات وارء القضبان لحد ما يعرفوا انى مقتلتهاش
اقتلها ازاى اصلا انا واحدة بخاف من البرص و الصرصار اقتل بنى أدم؟!!!!!!!!!!!!

المهم انا بحبكم جدا جدا جدا و ربنا ميحرمنيش من احلى اخوات فى الدنيا
بجد يا بنات ليكم معزة كبييييييييييييييرة فى قلبى سبحان الله

يالا امشو بقى اروح اشوف اللى ورايا و ارجعلكم تانى

بحبكم فى الله
قديم 05-03-2012, 05:06 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
كوكاره
قصتك تخووووووووووووووووووووووووووووووووووف
كنتي حتروحي في ستين داهيه لو ماتت
كيف تثبتي انه مو انتي اللي قتلتيها !! ربي حماك
افضل شيء عملتوه انك سفرتيها لانه باين انه عقلها بدا يشطح مسكينه
حاولي تقدمي من جديد وشوفي الجنسيه الفلبينيه وادعي دائما (االلهم اعطني خيرها وااكفني شرها)
والله يكون في عونك الفتره الجايه ,,

غموض السنين
من وين جبتي اسم دانه !! يا بنت الحلال طاح لساني وانا اقولك دانه اسم ماحبه مابغى اسميه بنتي ولكن انتي مصره من سنين اني اسمي هالاسم ... يلا خليها تجي بالاول ان شاء الله على خير بعدين نتفاهم عالاسم

اوراق ملونه
حمدلله على سلامتك ان شاء الله يجيكي احلى مولود عاجلا غير اجل

ام جويريه وجولي طمنونا عنكم

حلم حياتي
ما رديتي علينا شيلي المانع وتوكلي على الله انا متفائلتلك كثير وحاسه هالمره ولد ان شاء الله سليم معافى..

بقية العاشقات لكم قبلاتي

والله ما غابت دقيقة عن العين أمشي مع العالم وقلبي معاها
قديم 05-03-2012, 06:40 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
kokar_2001 غير متصل  
كريستى حبيبتى

شوفتينى و انا بالبدلة الحمرا؟

ان شاء الله ناوية اجيب من الفلبين المرة دا و ربنا يسهل ان شاء الله

انا بصلى استخارة و بدعى ربنا يكرمنى باللى فيه الخير

بحبكم فى الله