كرهت السفر مع زوجي- حلت الرد 11 - الصفحة 2 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المتزوجين مواضيع تهم المتزوجين من الرجال والنساء.

قديم 14-04-2016, 10:48 AM
عذبه الخاطر
عضو دائم
عذبه الخاطر غير متصل  
رد: كرهت السفر مع زوجي

السلام عليكم
شكرًا لكل من أبدى برأيه في موضوعي
غالبا مااراجع نفسي بعد المواقف القويه سواء معه او مع غيره
لم أندم على زعلي يوم كامل
واليوم الذي بعده فطرنا الصباح وطلب مني كذا طلب وانا ساكته ثم بدا يمازحني واتفقنا الى أين نذهب وبعدها قولت له شوف اي شغله ازعجتك قولي لا وبصيغه حازمه وحتى لو تكرر عليا أما السب واللعن ممنوع خط احمر عندي
قال طيب ان شاء الله يفهم لكن أتوقع ان يعود ذلك الله يكون بعوني قد يكون كلما غضبت وبقوة يعمل لي حساب لكني للأسف متذبذبه في ردات فعلي بعض احيان أكون كارهته ولكن أتكلم معه لتمشي الحياة
بعدها ذهبنا للسوق طلب مني ان اختار لإخوانه وانا كذلك طلبت ايضا هدايا لاهلي وأشتري لي
في الاخر طلبت منه بعض الأغراض انا بحاجة لها ولكنه رفض تقبلت رفضه كثر خيره اشترى لاهلي
خلال اليوم شيئا فشيئا تجاوزت كرهي وزعلي منه

بالنسبة لموضوع طلبه ان يسافر مع أصدقائة سوف ارفض رفض تام ورح اعمل مشاكل لعدم ثقتي به فما رأيكم
وبخصوص موضوع الصلاة فاانا ازن عليه وبعض احيان يسمع كلامي ولعملي بان الدين لا يأتي الا من خشيه نفس فاانا لا اضغط عليه فقط انبه وازن عليه والهادي الله
قديم 14-04-2016, 12:12 PM
املي في رحمتك
عضو نشيط جدا
املي في رحمتك غير متصل  
رد: كرهت السفر مع زوجي

الحمد لله انكم اتصالحتو ومشت اموركم تمام وعاجبني فيكي انك بتتغلضي عن امور كتير عشان الحياة تمشي ربنا يسعدكم ويسخركم لبعض في موضوع السفر لو فعلا قلقانة ومش حابة ده ارفضيه رفض تاااام خاصة لو شاكة انه سفره هيبقي فيه اي حاجة حرام لو صغيرة ولو سفره هيضايقك بس حاولي تبقي بطريقة متزعلوش منك ولا تحسسه انك بتتحكمي فيه خليها من باب الود وانك مبتقدريش علي بعده وانك عايزة دايما تبقي معاه ربنا يسخركم لبعض

مواقع النشر