عاشقات حلم الامومة (مايو 2008 - ديسمبر 2008) - الصفحة 25 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 17-05-2008, 12:53 PM
غلا جلاجل
عضو مميز
غلا جلاجل غير متصل  
سيده برتقاله الف شكر على سؤالك عني ابشرك ولدت وجبت بنت عقبالك ان شاء الله
مشاميشو الله يسعدك
كوكار حاسه بنفرح فيك قريب ان شاء الله
عشوقه نفقدك كثير
ملاك العراق اشتقنالك
زهور الله ينولك الي ببالك يارب
حلومه الحمد لله تطمنا عليك
ام الظفائر الله يسهل عليك ويقر عينك بشوفت مولودك بصحه وعافيه
بنات ابشركم امي بخير وبنتي ان شاء الله قربت تطلع يارب تقر عيني فيها بالبيت وتكون بصحه وعافيه
يارب يارحيم ارزق اخواتي عاشقات حلم الامومه باالذريه الصالحه يارب
احبكم بالله احبكم بالله جميعا
قديم 17-05-2008, 02:28 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
صباح اخير يا بنات يا رب تكونو بخير

ام الضفائر ربنا يقومك بالسلامة و ان شاء الله تكون ولادتك سهلة و تقومى بالسلامة انتى و البيبى يا رب
و متنسيش تطمنينا عليكى فى اقرب وقت

صمتى عذاب ربنا يعوض عليكى و ان شاء الله يكون كل الخير فى العلاج الجديد بأذن الله

غلا الحمد لله على سلامة الوالدة و ان شاء الله بنتك تطلع من الحضانة بسلام

انا يا بنات طلعت حامل فى افرازات جاتلى الدورة امس و بدرى 5 ايام كمان عن ميعادها
مش قلتلكم انى حامل فى افرازات

الحمد لله على كل حال و طبعا مش زعلانة ذى كل شهر عشان ذى ما قلتلكم مكنتش حاطة فى بالى انىى ممكن اكون حامل و ان شاء الله حبتدى الكلوميد بكرة و ربنا يكرمنى الشهر دا بقى بأذن الله

باقى البنات ليكم حبى و دعواتى

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين
قديم 17-05-2008, 03:52 PM
مياااااااااا
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية مياااااااااا
مياااااااااا غير متصل  
زهوره حبيبتي مشكوووووووره على سؤالك عني وانا الحمدلله املي في الله كبير وعارفه ان الرزق اولا واخيرا بيد الله ........الف الف شكر لك اختي على اهتمامك وجوزيتي الف الف خير رزقنا الله واياك..........

قديم 17-05-2008, 04:09 PM
أم سفيان
عضو جديد
 الصورة الرمزية أم سفيان
أم سفيان غير متصل  
tongue3

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وحشنووووووووووووووووووووني كتيييييييييير واسفة على هذا الغياب الطويل بس كانت ظروفي اقوى مني عشان ست الحبايب أمي كانت عاملة عملية وكانت صعبة كثيييير عشان كدا كنت لازم ابقى جنبها في المسنشفى وفي البيت كمان بس دلوقتي الحمدلله احسن كنير ......اشكركم يابنات بزاف بزاف هاهاهاها فهمتوها عشان بتسألو عني واخباركم بتوصلني من حبيبتي عشوووووووووقة
حلمي قريب مبرووووووووووك الف الف مليون مبروك وحمدلله عالسلامة ربنا يديك الصحة
غلا جلاجل حمدلله عالسلامة ومبروك الامورة الصغيرة انا بحب البنات اووووووووووي يلا شدو حيلكم عشان تبقو نسايب أنت وحلمي قريب ويااااااااااااااااارب اتوجه اليك من كل قلبي ان ترزق جميع البنات بما يفرج كربتهن وضعفهن وترزقهن الذرية الصالحة فرحمتك وسعت كل شيء ياااااااااااارب يااااااااارب اااااااااااااامين
دعواتكم معي الايام دي عندي حالة طوارىء في البيت بنتي وفاء عندها امتحان الباكلوريا والثانية سكينة عندها امتحان اخر سنة اعدادي عشان تروح ثانوي عندي حالة توتر بس اللي مهديني شوية بناتي بيدرسو كويس بس الامتحانات بتكون صعبة ربنا معاهم ومع الجميع
سلامي لكل البنات واسفة عشان بتاخر عليكم

بس والله متابعة كل الاخبار وياااااار ب نسمع
اخبار حلوة وطيبة عما قريب
قديم 17-05-2008, 04:43 PM
زهور الدعاء
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية زهور الدعاء
زهور الدعاء غير متصل  
السلاااااام عليكم ورحمة الله وركاته
كيفكم يابنات ؟؟
عشوقه طولتي !!وكوكاره معوضه قريب ياري بس نفسي تستمري بالمحاولات لحد ربنا مايكلل تعبك بالنجاح وبرتقالتي (عشان متزعليش )اناكأني فاكرة إنك بتسألي عن ترجيع الأجنه وتبي تاخذي رأينا أبسألك كم عدد الأجنة إلي عنك أصلا محفوظة وتبي ترجعينها...يعني لو رجعتي 3كم بيبقى ..؟؟وبالنسبه لعمري أنا بعد ماكتبت ردي شفت كلامك ولقيت إني ما قلتلك عمري أخاف أقوله تنصدمين...!!!هههههه
مياااا لاشكر على وجب بس حبيبتي ودي تنظمي وقتك وتقومي الليل وتكثفي الطلب من الله زي كريستالا ما أدري أحس إلي مشكلتهم مو من أزواجهم أمرهم سهل مه إنه كله على ربنا سهل ..بس حاولي لأن التكيس محتاج رقيه وعلاجه الحمل صدقيني لا تعتمدي على أدوية الأطباء فقط !!!
سأوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووود بسرعه طمنينا عنك!!!!!!!!!!!!
صمتي معوضه ياحبيبتي ياااارب ولا تيأسي من رحمة ربنا استمري بالمحاولات وربنا أكرم منه مافي..الزاجله أحسك حزيمه مدري إحساسي صح ولا متهيئلي ..؟؟حلمي كيف الصياح في الليل إنتي ونورا هاا بدأوا يسهرونكم ويحرمونكم من النوم الذييييييييييذذذذذ على فكرة إحنا ننام براحتنا (أتعلمت الشر منك)خخخخخخخخخخخخخ
فلور نفسي أشوف أخبار حملك إيه ياااارب تام وسليم يااااارب يورنا أنتبهي على البنوته وديدوا أخبارك بدأتي الإبر ولا باقي..؟؟ام سفيان الله يوفق بناتك...ماسا والأمل البعيد وكريستالا الله يتمم لكم ويفرح قلوبكم بأولادكم ويسهله عليكم ..لحوووونه يابنت كنك أختفيتي ...يابنت كملتي سنه من الزواج ولا لأ إذا كملتي وبعدك ماحملتي روحي أفحصي نفسك إنتي وزوجك..ويارب سلييييييميييييين..انديني إيس عامله وإيش بتسوي لا تكوني يأستس من كلام الدكتوره هااه يابنت عليك بالعسل والرويال جل والخلطات الطبيعيه والقرآآآآن والدعاااااااااااااااااءوالإستغفاااار مفهووووووووم
بنات خايفه أكون نسيت أحد أعتقد من اليوم بيقل دخولي لبعد ما أخذ النتيجه وأهل زوجي يروحوا من عندي على خير يااارب ..
نسيت أقولكم المحروسه نورت البيت قبل أهل زوجي يااارب تكرمنا بحولك ياارب ماتتخيلوا جاني خيال عابر لأنو أم زوجي جايه إنوا الدوره ماتجي ونبشرها وهي تتفاجأ وهذا كله وأنا أكنس البيت (عرق ماتوب من خيالات الحمل مع إن...الحمدللهههههههههههههههههـــــ)

بحول الله راجعه بعد الإختبارت أسبوعين وشويه وأنا هني سامحوني لو قصرت بحق أحد ....

زهور الدعاء
قديم 17-05-2008, 07:28 PM
سيدة برتقالة
عضو مميز
سيدة برتقالة غير متصل  
نسيت أقولكم المحروسه نورت البيت قبل أهل زوجي يااارب تكرمنا بحولك ياارب ماتتخيلوا جاني خيال عابر لأنو أم زوجي جايه إنوا الدوره ماتجي ونبشرها وهي تتفاجأ وهذا كله وأنا أكنس البيت (عرق ماتوب من خيالات الحمل مع إن...الحمدللهههههههههههههههههـــــ)

اهلين زهوره بصراحة كل شي فهمته من كلامك الا هالسطرين ؟؟؟!!!

عموما الله يوفقك ياربي بامتحاناتك وتجيبين بكل المواد A+ قولي امين ...

وفيه شغله ما خبرتيني عنها اللي هي وقت عمليتك متى بأي شهر ؟؟؟

وبالنسبة لعدد الأجنة المجمدة عندي ثمانية أجنة أو تسعة والتاسع قالتلي ان انقساماته (مش أوي) لذلك تعتبر ثمان اجنه ...

شو رايك ؟؟!! اتحفيني بنصايحك الحلوه

تحياتي لكلللللللللللللل البنات
قديم 17-05-2008, 10:05 PM
مياااااااااا
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية مياااااااااا
مياااااااااا غير متصل  
حبيبتي زهووور ربي يعوضك خير ان شاءالله .. تدرين حلوه اللحظات اللي تعيشينها على امل انك حااامل.. وحتى انا مثلك احيانا يجيني نفس شعورك ....... وحبيت اطمنك اني الحمدلله ماشيه على النظام اللي ذكرتيه ماعدا قيام الليل انا من الناس اللي اذا ناموا ماقاموا بس اوعدك ان شاءالله راح احاول وربي يعطيك على قد نواياك ياااااااااارب......

قديم 17-05-2008, 10:36 PM
ديدو 77
قلم وفي
 الصورة الرمزية ديدو 77
ديدو 77 غير متصل  
مساء الخير يا بنات
كوكار ان شاء الله تتعوض الشهر ده بس قوليلى انتى بتاخذى كلوميد فقط ولا فيه حقن وايه تشخيص حالتك
زهور حبيبتى بالنجاح باءذن الله ويارب يرزقك كل ما تتمنيه بالنسبه لى انا لسه منتظره الدوره هى عندى غير منتظمه ولما كلمت الطبيب اعطانى حقن لتساعدنى على نزولها وبعدها ان شاء الله ابداء بالعلاج نسيت اقولك انى بردوا كان عندى احساس انى حامل الشهر ده برغم انى لازم اخذ منشطات علشان يكون فيه تبويض وانا لم اخذ هذا الشهر اى علاج بس كنت احس باعرض حمل يمكن اكون بيتهيئلى ولما عملت اختبار طلع مفيش حمل اتصلت بالدكتور واعطانى ابر تنزل الدوره وانا فى الانتظار
ام الضفائر يا رب تقومى بالسلامه وتطمنينا عليكى
باقى البنات يا رب تكونوا بخير ويزقنا واياكم الذريه الصالحه

رَبِّ هَبْ لِي مِن لَّدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً ۖ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ
قديم 17-05-2008, 11:42 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
زهورة حبيبتى ربنا معاكى فى امتحاناتك
انا ليا عندك سؤال يتاخدى اد ايه وقت من اول ما تبتدى بالادوية لحد ترجيع الاجنة يعنى الموضوع بياخد كام شهر
و ايه هى الادوية اللى بتاخديها عبارة عن ايه

ديدو حبيبتى ان شاء الله ربنا يكرمنا كلنا الشهر اللة جاى
اما عن تشخيص حالتى فانا الى الان و لله الحمد مبشتكيش من اى حاجة خالص لكن زوجى العدد قليل و الحركة برضو مش كويسة
و انا باخد كلوميد من تالت يوم للدورة و بيدينى فى اليوم الـ 13 تقريبا ابرة تفجيرية و اعمل التلقيح فى اليوم الـ 14 يعنى ان شاء الله اذا ربنا كرمنا يبقى يوم 30 مايو اللى جاى و ربنا يستر
بس انا معرفش ليه متفائلة للمرة دى عشان ماما رايحة عمرة السبت اللى جاى لمدة اسبوعين فعندى امل فى دعائها ليا طبعا و ربنا يكرمنا لكنا يا رب

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين
قديم 18-05-2008, 01:07 AM
الزرافة
عضو مميز
 الصورة الرمزية الزرافة
الزرافة غير متصل  
مشكوره يازهور على النصايح

بس عندي كم سؤل

حبوب أو خلطة الرويال فين أحصلها ومن متى أستخدمها ؟؟؟؟؟

متى أستخدم الفوليك ؟؟؟

كيف طريفة عمل النشا مع المويه ؟؟؟

وجزاك الله خيرأ وأسال أن يمن عليناجميعاً بالذرية الصالحه

كوكار يارب تحملي ونفرح فيك وفي كل الأخوات يارب

إستغفر الله ,,, إستغفر الله ,,,, إستغفر الله

مواقع النشر