انا عندى ايه بالضبط؟ - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

استفسارات الحمل والولادة استفسارات الحمل والولادة تقدمها الحامل لتتم مساعدتها من الأخوات .

قديم 29-11-2010, 07:05 PM
بيضاء النيل
عضو جديد
بيضاء النيل غير متصل  
انا عندى ايه بالضبط؟

انا هشرح حالتى باختصار انا دأت اتعب من شهر مارس الماضى فقد اتأخرت الدوره ساعتها 15يوم بون سبب وكان طبعا عندى الدوره وانتفاخ واحساس بالترجيع واشعر بنغزات فى المبيضين وفضلت كده لمده 3شهور وعملت كشف وسونار مهبلى ولم تجد اى شئ وبعدين بدأت تأخر 5ايام عن موعدها لمده شهرين وانتظمت بس بردو بنفس التعب الى كان بييجى ده وفى شهر اغسطس الماضى رحت وشلت اللولب فوجدت الكتوره ماء بكتيرى داخل الرحم ونزلت على مايه كتييير اوى وكتبتلى نوعان من لبوس مهبلى ومشيت عليهم اسبوع واتأخرت ساعتها الدوره 7ايام يعنى كانت المفروض تيجى يوم 4 جت يوم 9/9 واخدت لبوس تانى وفى الشهر ده بردو اتأخرت 7ايام يعنى يوم 14/10وبنفس التعب بس كان عندى جفاف رهيب والدكتوره قالتلى من اللبوس بس بعد ماخلصت قعدت يومين كويسه وبدأ عندى اعراض الحمل بالضبط من ترجيع ودوخه وانتفاخ ورائحه البول العاليه ونغزات من تحت زى وجع الطلق بس على خفيف لغايه ماجت يوم 19/11 بنفس التأخير بس التعب رهيب وهى خلصت الان بس اشعر بنغزات فى جانبى الايسر ولما امشى ولا حاجه احس بدوخه وترجيع ووجع رهيب فى اسفل بطنى ونغزات اسفل بطنى مش عارفه انا عندى ايه وازاى ارجع الدوره زى ماكانت كل 30يوم ارجو المساعده لانى فعلا تعبانه اوى
قديم 30-11-2010, 09:55 AM
الإستشارية الطبية
كبار شخصيات المنتدى
الإستشارية الطبية غير متصل  
اعتقد انك تعاني من التهابات بالحوض يجب عمل اشعة على الحوض و فحص عنق الرحم و اخذ عينة من افرازات المهبل للتاكد هل تم شفاء البكتيريا ام لا؟

مواقع النشر