انا تعبت من تفكيره - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المتزوجين مواضيع تهم المتزوجين من الرجال والنساء.

قديم 18-09-2016, 09:14 PM
املي في رحمتك
عضو نشيط جدا
املي في رحمتك غير متصل  
انا تعبت من تفكيره

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا بجد مش عارفة اقنع زوجي ازاي ان حرام بجد تصرفاته معايا هو معترف انه مقصر معايا في كل حاجة وفي المقابل اما اطلب منه اي حاجة يرفضها سبق ورفض اعمل لابويا اكل في غياب امي واختي حلت الموضوع في تحاليل المفروض يعملها لاننا عندنا ولد واحد وربنا ما رزقني بغيره قعد سنة عشان يوديني اعمل التحاليل وعملتها من ثلاث شهور ومن يومها المفروض هو كمان يعمل وعمال يأجل ولا فارق معاه ان سني بيكبر ولو في حاجة لازم اعالجها كل حاجة رافضها انا اخي مسافر لوالدتي وفي حاجات معينة مفيش حد يعرفها غيري لازم اشتربها وارسلها معاه وهو سفره اليومين دول من قبل العيد طلبته يوديني انا عارفة الحاجة هدخل اجيبها في ثانية واطلع مش راضي اقوله طب اروح مع اختي وجوزها رافض عامل غيران عليا من جوزها طيب انا وهيا لا لازم ابويا معايا وابويا مش فاضي شغال طول اليوم وتعبان وصعبة حركته جدا يقوللي اخوكي وهو عارف ان اخويا اساسا مبيعملش حاجة لاهلي يبقي هيعمللي انا اقنعه ازاي كل حاجة يرفضهالي ولازم يذللني الف مرة عشان يوافق لدرجة اني بقيت ادعي عليه ربنا يحوجه لحد ويرفض زي ما هو دايما كاسرني ادام اهلي واللي غايظني انه قاعد ف البيت مش بيعمل حاجة لو في حاجة تافهة هينزل جري وعادي وهو محل هدخله اخد حاجة احاسب واطلع يقوللي انا تعبان مش فيا دماغ اعمل فيه ايه ده
قديم 19-09-2016, 12:16 AM
يمكن بعيد
عضو نشيط جدا
يمكن بعيد غير متصل  
رد: انا تعبت من تفكيره

الكسل و الممطالة بس وياج انتي؟لو حتى مع نفسه و الآخرين؟؟
صراحة قهرني مثل ما انا منقهرة من سلبية زوجي مع احتياجات أهلي.
قديم 19-09-2016, 01:01 AM
املي في رحمتك
عضو نشيط جدا
املي في رحمتك غير متصل  

الكسل ده في الحاجات اللي مش علي مزاجه وهو اساسا كل حاجة مش علي مزاجه عايز بس يفضل قاعد ع السرير ادام التليفزيون ده حتي ابنه مفسحهوش ف العيد يقوللي انا فيا دماغ اخره روحنا لاهلي ولاهله ولفينا لفتين بالعربية بالعدد وكل ده في ساعتين لا اكثر
قديم 19-09-2016, 04:44 AM
املي في رحمتك
عضو نشيط جدا
املي في رحمتك غير متصل  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يمكن بعيد مشاهدة المشاركة
الكسل و الممطالة بس وياج انتي؟لو حتى مع نفسه و الآخرين؟؟
صراحة قهرني مثل ما انا منقهرة من سلبية زوجي مع احتياجات أهلي.
معايا انا غالبا لكن اهله لا وهما اساسا مش بيطلبو منه حاجة الا نادرا ومع نفسه لو حابب يعمل حاجة هينزل بيعملها لكن هو عايز يفضل قاعد وبس حتي مبيشتغلش ومستني هو واخوه جايلهم فلوس يعمل مشروع وعايشين عال علي اهله وفلوس بسيطة اتبقت معاه بعد ما رجعنا من السفر والله انا ما بطلب منه حاجة ابدا لانه كل حاجات البيت وابنه بيجيبها اول الشهر مع والده لكن اقوله خرجني يقولي خلي عندك دم انتي شايفة الحالة اللي انا فيها اقوله طيب ما انت اللي جايب اكتئاب لنفسك من قعدتك ف البيت مش مقتنع اقوله نروح للدكتورة عمال يأجل ولو طلبت اي مشوار صغير ضروري مثلا زي اودي اكل لابويا او اشتري حاجة لامي لازم يذلني ف كل حاجة ويطلع عيني وانتي مش مسؤلة عندهم اخواتك وانا مالي ويبهدلني بهدلة علاقته بأهلي شبه مقطوعة بالرغم ان اهلي والله بيشيلو عنه كتير يوم ما عملت تحاليل هما اللي ودوني ودفعولي وابننا ابويا اللي بيوديه للدكاترة وساعات يفسحه وكل اللي عليه انا تعبان مش فيا دماغ انا مكتئب طيب روح لدكتور مش وقته انا ةعرف اخرج نفسي من اللي انا فيه

مواقع النشر