عاشقات حلم الامومة (أكتوبر 2007 - نوفمبر 2007) - الصفحة 4 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 14-10-2007, 12:47 AM
راميا
عضو نشيط جدا
راميا غير متصل  
حبيبتي يا كوكار انا شفت كل دا لأني عايشه عمري كله في مصر مولوده هناك بس جنسيتي سودانيه وطبعا بروح السودان زيارات بس وعشان عارفه انه البرد شديد عايزة اهرب مشكورة علي انك بتشجعي السياحه في مصر هههههههه والله ما برتاح غير هناك خاصة ان اسرتي كلها مستقرة هناك
hr4 يارب يكرمك بالذريه الصالحه وكل الأخوات عاجلا غير اجلا يارب يا كريم
يابنات اخواتنا كتار مختفين ليه بيعيدو ؟ يارب يكونو بخير ومبسوطين
قديم 14-10-2007, 01:55 AM
سلطـــان
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية سلطـــان
سلطـــان غير متصل  
tongue3

يـــــــــــــــابنــــــــــات انا شايفه إنه كثيييييييييييير إختفواااااا

الله يكون بعون الجميييييييييع....

عندي أسئله كثييييييره....... ....

منها ..كثيييييير مننا ماحملوا والأسباااااب نجهلها ليش مانصرح لبعض ونستفيد من علاجات بعض الشعبيه مثلآ..

انا عن نفسي زوجي سلييييييييم ولله الحمد وانا كل شهرين تطلعي أشيـــــــاء

شهرين تكيس ..واتعالج ويطلعلي هرموون الحليب مرتفع وأتعــالج ومن قبل كل هذا هرمون الغده مرتفع..

وكمـــــــــــان أتعالج لكن مدري لييش ماحملت وقلت باقي أشعة الصبغه..

ولكن الحمدلله على كل حـــــــــال كل ماأتعالج من شئ يطلعلي شئ ثــــــاني وانا الحمدلله الحين تمــــام..

لكن مثل ماقلت باقي الصبغه .. تصدقون بعد ما تعالجت رحت لحرمه تمرخ وقالت الرحم مقلوووب وفيه هواااء. .

والحمدلله الحين طيبه ......

ادعوووووووووووووووووولي يــــــــــــــــابنــــــــــــــات. .

يارب ياحنان يامنان حن علينا ومن علينا بالذريه الصالحه........

..{{....اللهم لا تذرني فردآ وانت خير الوارثين ....}}..
قديم 14-10-2007, 05:08 AM
حلمي قريب
عضو مميز
 الصورة الرمزية حلمي قريب
حلمي قريب غير متصل  
يااااااااارب يوفقك ياعطر الليل ..... يارب

وتفرحينا انتي وباقي الخوات بالحلم السعيد .... وان شاء الله كل شي بوقته ... والحمد لله
قديم 14-10-2007, 06:46 AM
mar_sy
عضو جديد
 الصورة الرمزية mar_sy
mar_sy غير متصل  
عطر الليل الله يرزقك بالذرية الصالحة وجميع الاخوات
وبصراحة العنوان كتير كتير حلو الله يسلم ايديكم
بنات في حدا منكن جرب طفل الانابيب وما هو السبب وكم من البويضات تم تلقيحها ؟؟
سلامي للجميع ويارب ياكريم يا حنان يا منان ترزقنا بالقريب العاجل الذرية الصالحة ياسامع كل دعوى يارب العالمين
قديم 14-10-2007, 09:56 AM
آآآهات قلبي
عضو جديد
آآآهات قلبي غير متصل  
انا ودي احمل بس ربي ما كتب لي ثلاث سنين متزوجه واموت واعشق الاطفال جربت الكلوميد والابر المنشطه وحبوب هرمون الحليب كان التبويض عندي 21 كل وحده بس ما حملت

كنت اراجع عند شيوخ واتعب وذحيت تركت كل شي ابي ارتاح كم شهر لاني تعبت من الابر وحالتي النفسيه عدم الله يفرجها لي ولكن ويرزقنا يا رب

ربّ لا تذرني فرداً وأنتَ خير الوارثين
قديم 14-10-2007, 01:55 PM
غلا جلاجل
عضو مميز
غلا جلاجل غير متصل  
كل عام وانتم بخير محتاجه لدعائكم
دعواتكم لولدي بالشفاء دخل العنايه المركزه ثلاث ايام وطلع امس من العنايه بغرفه ولله الحمد وان شاء الله الحين هو باحسن حال من امس دعواتكم له الله لايحرمني منكم وهو الان بالمستشفى دعاء المسلم بظهر الغيب مستجاب باذن الله الله لايحرمنا استجابة دعائكم
يارب ياحي ياقيوم لاتحرمني منه واشفه وعافه وارحم ضعفه يارحيم واشفي مرضى المسلمين ولاتحر ام على ضناها يارب رحمتك واسعه يامجيب الدعاء
يشكو من اضطراب بظربات القلب
قديم 14-10-2007, 01:55 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
حلمى حبيبتى الحمد لله اتطمنا عليكى و معلش استحملى شوية و ان شاء الله تعدى الايام دى على خير

راميا حبيبتى هو عموما على طول انا بحس ان السودان هى باقى مصر ذى اسوان كدة و على فكرة مصر اخف من الكويت فى البرد بس انا اسمع ان الامارات فى الشتاء جوها جميل جدا

عطر الليل انا عندى مشكلتين اولهم زوجى و الثانية الدنيا مش عارفة بحس انها واخدانا و سحبانا وراها كل ما نبتدى اننا نركز فى موضوع الحمل الاقى الدنيا وخدانا فى حتة تانية و ان شاء الله خير و نركز فى موضوع الحمل دا اكتر من كدة اما عن الوصفات الطبيعية فزوجى جرب العسل و هو جاب نتيجة احسن شوية من الاول و ان شاء الله خير
عطر اذا سمحتى تقولى تجربتك مع هرمون الحليب لاختنا شوشو عشان هى عندها ارتفاع فى هذا الهرمون عشان تطمنيها

اختنا مرح انا اسمع ان البويضات الملقحة المنقولة من 3 الى 4 بويضات بس انا معملتهاش و اتنمى انى ملجأش ليها

اهات قلبى حبيبتى ممكن تقوليلنا عن مشكلتك عبارة عن ايه احكلنا حكايتك يعنى عشان نتعرف عليكى اكتر و ربنا ان شاء الله يكرمك بالحمل بأذن الله انا عندى واحدة صاحبيتى معندهاش حاجة خالص هى و زوجها و جربت كل حاجة بس ربنا مش رايد و ان شاء الله ربنا يكرمها و يكرمك و يكرمنا جميعا ان شاء الله

يا بنات انا بفكركم بصوم الستة ايام فى شوال احنا فى مصر بنسميهم الستة البيض و هم ليهم فوائد كبيرة جدا يالا يا بنات شدو حيلكم العيد بيخلص و الازواج حترجع اشغالها و ممكن نصوف و طبعا معوض الايام اللى فطرناها فى رمضان انا نفسى قوى اخلصهم كلهم قبل ما انزل مصر و ان شاء الله الحق

غلا ربنا يعفو عن والدك و ان شاء الله يكون فى ميزان حسناته و طمنينا عليه على طول

رب لا تذرنى فردا و انت خير الوارثين
قديم 14-10-2007, 02:00 PM
راميا
عضو نشيط جدا
راميا غير متصل  
اخواتي كيفكم حبيبتي عطر الليل حلمي قريب وآهات قلبي يارب يرزقكم الذريه الصالحه وانا معاكم وكل الأخوات يارب
قديم 14-10-2007, 04:08 PM
سلطـــان
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية سلطـــان
سلطـــان غير متصل  
تسلمووووووون يــــــــــا أخواتي......

غلا جلاجل..الله يشفيه لكي ويرجعه لبيتك سالم غانم ..

لا تنسين يـــــــاغلا تقولين عن أخباره...

..{{....اللهم لا تذرني فردآ وانت خير الوارثين ....}}..
قديم 14-10-2007, 10:52 PM
حلمي قريب
عضو مميز
 الصورة الرمزية حلمي قريب
حلمي قريب غير متصل  
الله يشفي لك ابنك يا غلا جلاجل

كوكار وباقي البنات .. عندي سؤال لكم من فيكم تشتغل ..وهل انتو ملتزمين بدوام؟
احس لو اشتغلتو بتنسون الحزن شويه وفكركم مش حيكون مركز على موضوع الانجاب ... ولو اني اشتغل والشغل ابدا ماريحني من التفكير بس يمكن انتو البيئه اللي تتعاملون معاها احسن!

بانتظار اجاباتكم
موضوع مغلق

مواقع النشر