عاشقات حلم الامومة (مايو 2008 - ديسمبر 2008) - الصفحة 34 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 25-05-2008, 11:08 PM
massa
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية massa
massa غير متصل  
هلا حبيباتي كيفكم ان شاء الله ملاح و الله انا مشتاقة لكم لكن يعلم الله بحالتي انا اتعب من غير ما اعمل شئ و خاصة اني اداوم و الله اصل للبيت ميتة .من منكم تعطينياختصار عن اخر الاخبار حتى ابارك لكم
كريستالا و مشمشة كيفكم و كيف الحمل معكم انا الحين قريب اكمل الشهر الثالث المرةالي فاتت شفت البيبي و هو يتحرك و الله كأنه يعمل رياضة ربي لا يحرمني و لا يحرم اخواتي في الله عاشقات حلم الامومة
تعرفوا بنات ايش الي شجعني اني اكتب لكم و عيني تتغمض و راسي باغي ينفجر حصة "

في زوجين 53 سنة زواج ما انجبو الا الحين بعمر المراة 50 سنة و الاب لا اعلم و الله ظننت ان هم احفاده "هما توأم" سبحان الله ان الله قادر على كل شيئ تعرفة ايش معنى امراة بال 50 من عمرها ،و الله لو كنت مكانها لما فقدت الامل و هذه الزوجة معها سكر و ضغط كثييييير عالي لما حملت سبحان الله سبحان الله، سبحان الله، سبحان الله،سبحان الله، سبحان الله، سبحان الله، سبحان الله، سبحان الله انهم حقا مثاليون للصبر و لما سألتهم هل انتم خائفون من مستقبلهم ؟يعني ......شوي كبير قاطعها الاب بقوله"اليس خلقهم ما يضيعهم"يالله الثقة و اليقين بالله و الله تأثرت اكثير .........و شفت نفسي صغبيييييييييرووووووووووووووووووونةامامهم الله يرزقنا و اياكم بالصبر .

التعديل الأخير تم بواسطة cute_baby ; 25-05-2008 الساعة 11:28 PM
قديم 26-05-2008, 12:09 AM
أم سفيان
عضو جديد
 الصورة الرمزية أم سفيان
أم سفيان غير متصل  
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اختى جني لاحول ولاقوة الا بالله وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم ولله حسيت بالم كبير وانا باقرا رسا لتك بس غلبني الايمان القوي اللي فيها بارك الله فيك ونساله ان ينعم عليك بنعمة الصبر لتحمل هذا القدر وعوضك الله خيرا
قديم 26-05-2008, 02:54 AM
mashamesho
عضو مميز
 الصورة الرمزية mashamesho
mashamesho غير متصل  
برتقاله انا لسه ما عرفت جنس المولود ايه انا نفسي في بنوته لكن كل رزق ربنا فضل ونعمه الحمد لله عليها ربنا يرزقنا جمبعا البنون والبنات

غلا الف مبروك عوده بنتك سليمه لحضنك ربنا يقرح بيها عروسه زي القمر

نورا تسلمي يا حبيبتي دا كان عشمي برده مشموشه متهونش عليكي واما عن الأسامي انا نفسي في سندس لو بنت ولو ولد يبقى عبد الرحمن ان شاء الله

مرميس تفائلي يا حبيبتي محدش عارف ربنا كاتب ايه اختنا جنا الدكتوره قالتلها البويضات ضغيره وما شاء الله ربنا رزقها بتوأم اسأل الله لها ان يعوضها خير منهما ويكونوا شفعاء لها ويارب تبشرينا قريبا

كلي حنين يارب تكوني حامل هذا الشهر بإذن الرحمن

كريستالا فينك من زمان وفين بنتك ميااااا مختفيات......... على قولتك اهم شيئ الخلقه السليمه المعافاه والحمد لله على كل شيئ

ماسا الله يعينك على تعب الحمل والله شيئ صعب ربنا يهونه على كل الحوامل ويرزق بيه كل عاشقات حلم الأمومه والحمد لله نك اطمنتي على البيبي

ام سفيان ازي احوالك واحوال البنات وسفيان ربنا يخليهم لك ويحفظهم من كل شر وحشتنا طلتك

كوكار لي معاكي كلام (خصوصي) بعدين

التعديل الأخير تم بواسطة mashamesho ; 26-05-2008 الساعة 02:57 AM
قديم 26-05-2008, 12:16 PM
غلا جلاجل
عضو مميز
غلا جلاجل غير متصل  
الف شكرررررررررررررر لكل اخواتي الي باركو لي برجوع بنتي ان شاء الله يوم افرح لكم وابارك لكم بسلامة عيالكم يارب
سالتوني عن اسمها سميتها اللولو الله لايحرمني منها وعقبال مااسالكم عن اسماء عيالكم ياحي يا قيوم عاجلا غير اجل
قديم 26-05-2008, 12:22 PM
cutiepie
كبار شخصيات المنتدى
cutiepie غير متصل  
ماشاء الله لاقوة الا بالله.. الله يتمم حمل كل عضوة على خير..
ومبارك للامهات الجدد..

و ان شاء الله اشارككم ..و كل محرومة في هذا المنتدى عن قريب
رب لاتذرني فردا وانت خير الوارثين

و احفظ اهل بيتي من كل سوء...

يا حي يا قيوم برحمتك استغيث..
حسبي الله و نعم الوكيل..
لا تنسونا من الدعاء..
قديم 26-05-2008, 12:25 PM
cutiepie
كبار شخصيات المنتدى
cutiepie غير متصل  
غلا جلاجل الحمدلله على سلامة بنوتك اللولو..و الله يخليكم لبعض

حسبي الله و نعم الوكيل..
لا تنسونا من الدعاء..
قديم 26-05-2008, 12:34 PM
عاشقة الطفولة
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية عاشقة الطفولة
عاشقة الطفولة غير متصل  
حبيبتي غلا جلاجل الف الحمد لله على سلامة بنتك اللولو ربي يخليها لك و يحفظها لك و تفرحين بها حبيبتي اعذريني اني نسيت ابارك لك لكن ما يشفع لي انك متاكدة انك في القلب تقبلي حبي

اختناcutiepie اهلا بك بين اخواتك و ان شاء الله نكون وجه خير عليك و تبشرنا بخبر حملك عما قريب ربي يفرج همك يا رب
قديم 26-05-2008, 02:22 PM
cutiepie
كبار شخصيات المنتدى
cutiepie غير متصل  
جزاك الله خيرا اختي عاشقة الطفولة
و رزقنا و اياك بالذرية الصالحة عاجلا غير اجل..

حسبي الله و نعم الوكيل..
لا تنسونا من الدعاء..
قديم 26-05-2008, 02:23 PM
ديدو 77
قلم وفي
 الصورة الرمزية ديدو 77
ديدو 77 غير متصل  
مساء الخير يا احلى بنات يا رب تكونوا بخير
مرميس متزعليش متعرفيش الخير ممكن يكون فين ان شاء الله يرزقك الذريه الصالحه

غلا جلاجل الحمد لله على سلامه اللولو يا رب تشوفيها عروسه

حلمى حياتى بكره حمودى يكبر ويفهم كلامك وهيسألك علينا ان شاء الله بس انتى رضعيه كويس علشان يكبر

جنى دان حبيبتى حمد لله على سلامتك ان شاء الله يعوضك بالخير قريبا باءذن الله

كوكار حبيبتى انا ميعادى مع الدكتور يوم الخميس وان شاء الله هيكون ده اليوم 11 من الدوره هروح علشان اتابع التبويض مش همل تلقيح
اما الحقن فهى تساعد على التبويض لان الكلوميد لوحده بالنسبه لى مش كفايه وهى اسمها (منيجون )انا اول مره باخذها لانى كنت باخذ قبل ذلك حقن تسمى (فستيمون) بس هو قالى نجرب ناخذ منيجون علشان اقوى ان شاء الله نسمع اخبار حلوه قريبا باذن الله

باقى البنات يا رب يثبت حمل الحوامل ويرزقنا جميعا الذريه الصالحه فى القريب باءذن الله

رَبِّ هَبْ لِي مِن لَّدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً ۖ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ
قديم 26-05-2008, 05:19 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
مساء الخير يا بنات

معلش انا مختفية بس معنديش حاجة جديدة اقولها و كمان مالياش مزاج اتكلم

حلومة انا مقدرش ابدا على حمودى حيدينى بونيه يوقعنى فى الارض قوليلو السماح يا اهل السماح

غلا الف حمد لله على سلامة بنوتك و يا رب تفرحى بيها و هى عروسة بأذن الله

مشمشة انا مستنيه الكلام الخصوصى

جنى ربنا يعوض عليكى يا رب و نفرح بيكى فى القريب العاجل بأذن الله

كيوتى اهلا بيكى معانا يا حبيبتى و منورانا و ان شاء الله نكون وش الخير عليكى يا رب بس قولينا حكايتك ايه؟

ديدو ربنا ييسرلك الخير بأذن الله و يكرمك و يفرحنا بيكى بأذن الله

سود انتى فين؟ مختفية ليه؟

باقى البنات حبى و دعواتى ليكم كلكم بأذن الله

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

مواقع النشر