اكتشفت وجود امراة في حياة زوجي - الصفحة 3 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المتزوجين مواضيع تهم المتزوجين من الرجال والنساء.

قديم 22-01-2017, 08:31 PM
safaasafoua
عضو جديد
 الصورة الرمزية safaasafoua
safaasafoua غير متصل  
رد: اكتشفت وجود امراة في حياة

Lofty انا قريبة جدا من ربي كل يوم بقرء حزبين و كمان يا بقرء سورة البقرة يا بحطها
قديم 22-01-2017, 08:36 PM
safaasafoua
عضو جديد
safaasafoua غير متصل  

انا مش عارفة ليه اتجوز و كمان انا عندي حقي من الجمال و عمرو ما اشتكا ولا حسيت مش مبسوط و للاي قاتلني انها ما خصها شي،بتشتغل،جميلة،عائلتها عيله،ليه قبلت ها الوضع مش فاهمه،كانت يقدر تتجوز واحد اعزب ليه زوجي؟مش فاهمه.
قديم 22-01-2017, 10:58 PM
للأمل حكاية
عضو نشيط
للأمل حكاية غير متصل  

الله يعينك ويربط على قلبك هو اخفى الامر لأنه ماشاف منك سبب يخليه يعدد وعشان مايجرحك وعشان يعيش بهدوء .....ولو بعلم الرجل ان الزواج بالسر يفقد المراة الثقة وتعتبره استغفال وهي قبلت لانها قد تكون أحبته وممكن تكون مطلقة سابقا فقدمت تنازل وممكن تزوجها ووعدها يشهر ثم اخلف وممكن يكون الناس عارفين بس انتي موعارفة كل الإحتمالات واردة .....اذا تقدري تسوي نفسك مو عارفة وتعيشي وتتناسي الامر كويس وإذا ماتقدري فهذي المصيبة لانك مهما صبرتي راح ترجعي تنفجري استخيري الله هو الأعلم أين الخيرة لك وهو سيختار لك الخيرة الطيبة الله يفرج همومنا ويخرجنا من حلق الضيق إلى أوسع الطريق ....أختي بطلي تبحثي وراه كل مرة راح تكتشفي شيء يوجعك أكثر ....
قديم 23-01-2017, 12:48 AM
safaasafoua
عضو جديد
safaasafoua غير متصل  

مش قادرة اصبر اكتر من كده،و هو بيمتل، عايزةاقولو كفايه كدب،و كفاية تمتول،انا عرفت،بس مش عارفة شكل حياتي حيبقى ازاي لاني مو ناقصني شي و لا عمري حسيت اني مش سعيدة و مش عارفة اترف ازاي.
اللي قاهرني متى كان بيروحلها و ازاي مابيباتش عندها و مابيعيدش عندها و ساكتة،لئيمه لؤم و هو كمان ،ممتلين بارعين.
قديم 23-01-2017, 01:54 AM
للأمل حكاية
عضو نشيط
للأمل حكاية غير متصل  

لازم تعرفي حياتك في حال تكلمتي ايش بيكون لأنه الأكيد راح يقسم لها يوم ولك يوم وراح يظهرها للعلن بالنسبة لي ماأقبل الإستغفال بس كثيير مستشارين يقولك خليها في السر طبعا انتي ذكرتي سبب انه ببلادك ممنوع التعدد بدون علم الزوجة فيمكن عشان كذا ماأظهرها المرأة الحين حامل للمرة الثانية وهو يأتيها بدون مبيت هي كمان موظفة مشغولة فيمكن يناسبها هالشيء ....مالك منها ومنه انتي ماذا قررتي لحياتك اذا بتجلسي ببيتك وتحافظي على عيالك وعطي فرصة لنفسك تهدأ وتتقبل في حين اكيد راح يصير لها ايام وحق زيها زيك وانتي ابحثي على شيء يشغلك علم أو مشروع ماينفع تجلسي فارغة للتفكير ....لازم تطوري من حالك
قديم 23-01-2017, 02:21 AM
safaasafoua
عضو جديد
safaasafoua غير متصل  

اه الكلام سهل بس مين يقدر ينسى و يركز في شي غير
قديم 23-01-2017, 02:59 AM
للأمل حكاية
عضو نشيط
للأمل حكاية غير متصل  

انا مجربة الوضع مؤلم جدا جدا خاصة لو كنتي عاطفية المراة العملية تتجاوز الصدمة أسرع بس بالنهاية راح تقدري تركزي بشيء غيره صدقيني انا عاطفية جدا بس احكم عقلي والصدمة كانت علي قوية...بعد مرور سنة ونصف جاهدت فيها مشاعري جهاد عظيم والله كاني في حرب ماانام الليل وانا حرب بين عقلي وعاطفتي كل ماجنني قلبي رديته بعقلي وبشرع الله بس في مواقف اكبر في ظلم في قهر في مقارنة خلتني افقد اعصابي ومع هذا اتمنى القى مشروع اشغل نفسي فيه

اذا الرجل طول عمره محترم لك ويعاملك بالحسنى ماضرك وماقصر فتصبري واعتبري اخفائه الامر حفاظ على قلبك عشتي ست سنوات مرتاحه من هم الغيره والقهر ماأشعرك بفرحة عرسه ماقلب عليك بعد زواجه وقالك هي افضل منك عرفتي الامر وهي وحده زيها زيك لم تعد عروسه ولم يعد لها لهفة وشوق طالما موظفة فهي امراة ناضجه لم يتزوج فتاة في عمر الربيع

هوني على نفسك وقومي استخيري الله في امر مصارحته ان كان خير لك او شر وسلمي امرك لله وكاإمراة يحق لك ان تحزني وان تظهري له جرحك لو قررتي المواجهة

مواقع النشر