محتارة في إبلاغ زوجي - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المتزوجين مواضيع تهم المتزوجين من الرجال والنساء.

قديم 17-02-2017, 10:58 PM
Saso soso
عضو نشيط جدا
Saso soso غير متصل  
محتارة في إبلاغ زوجي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
محتاجة اخد رايكم في حاجة انتم بصراحة خير أخوات في المساعدة وتقديم الأرااء بكل شفافية
انا الحمد لله بعد معاناة مع زوجي لقيت وظيفة مناسبة ليا بس الراتب قليل وزوجي مش بيشتغل وساعات اه وساعات لا بسبب ان اهله بيصرفو علينا من فلوسه المهم انا امي كانت محتاجة جهاز كمبيوتر وتبدله معايا باللاب توب عشان اخويا وابن خالتي مش ياخدوه يبيعوه لانهم بيبعو اي حاجة بسبب الادمان المهم انا عندي جهاز بتاع زوجي مش عايزه ومركون وهو عنده لاب توب غيره بس رفض يسلف الجهاز المركون لوالدتي لمده صغيره وتديه لاب توب بداله لحد بس اما اخويا وابن خالتي يسافرو او يبعدو فعرضت عليه ان ماما تشتريه منه وافق وطبعا انا مش هتهون عليا مامتي واقولها جوزي مش راضي يديهولك فاشتريته انا من ورا جوزي لماما انا بقي بفكر اعرف زوجي اني عملت كده وخاصة في الوقت اللي بيقول فيه انه عايز يعمل لاهله حاجات كتير ويعوضهم بس لو عرف هيتغاظ جدا لانه مش عايزني اجيب لاهلي اي حاجة وعايزني اساعده وبس وانا عايزة اوصل له ان زي ما انت عايز تعمل لاهلك انا برده عندي اهلي وعايزة اعملهم واسعدهم وانه امي مهانتش عليا واضطريت بدال ما اجرحها واقولها جوزي استخسر فيكي ادفع من وراك
مع العلم اني دايما بوصيه علي لاهله وبقوله نجيبلهم ونعملهم وانا هدفع لو مش معاك
رايكم اقوله ولا ابعد عن الشر وافضل مخبية بس نفسي اعرفه انه دول اهلنا ولازم نلحق نعوضهم باي حاجة نقدر عليها
قديم 17-02-2017, 11:29 PM
العقل نعمة
مراقب
 الصورة الرمزية العقل نعمة
العقل نعمة غير متصل  
رد: محتارة في إبلاغ زوجي

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

يا أختي
ما فات لا تخبريه عنه,
لكن رسالتك ورغبتك أوصليها له مستقبلا إن شاء الله
وإذا شفتيه رافض الموضوع قطعا, أنت من حقّك تساعدي والدتك من مالك ولو اضطررت إلى عدم إخباره,
فتحافظي على علاقتك بزوجك ولا تحرمي امّك.
أعانك الله

مواقع النشر