عاشقات حلم الامومة (مايو 2008 - ديسمبر 2008) - الصفحة 196 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 11-11-2008, 01:16 AM
mona777
VIP
 الصورة الرمزية mona777
mona777 غير متصل  
السلام للجميع عملت عمليتي بنجاح وأنا بخير
قديم 11-11-2008, 01:22 AM
dodi_dabdoobi
عضو مميز
 الصورة الرمزية dodi_dabdoobi
dodi_dabdoobi غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mona777 مشاهدة المشاركة
الحمد لله على سلامتك و ان شاء الله تتشافي بسرعة من آثارها و ترتاحي و تحملي في القريب العاجل
تحياتي
قديم 11-11-2008, 02:20 AM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
الف حمد لله على سلامتك يا منى و ان شاء الله نفرح و نبارك فى اقرب وقت ممكن بأذن الله
بس ريحى نفسك كويس
و ان شاء الله تقوملنا بالسلامة بأذن الله
قديم 11-11-2008, 04:24 AM
flouna
قلم وفي
flouna غير متصل  
حمد الله على سلامتك منى وان شاء الله ترجعى بيتك بسرعه وتكونى بأحسن حال أن شاء الله وتجيبى أحلى (بيبى) فى الدنيا .......اللهم فك كروبنا وأبعد عننا همومنا وغمومنا و أعطتنا من رزقك ورحمتك وكرمك يا أكرم الاكرمين
قديم 11-11-2008, 08:58 AM
Omm Goayrea
قلم وفي
Omm Goayrea غير متصل  
حمداااااااا لله على سلامتك يا منى ربنا ييسر لك امرك يارب ويتم شفاك على خير ويعوضك انتى وكل البنات بالذرية الصالحة

دعواتك لنا جميعا
قديم 11-11-2008, 09:21 AM
warda_soud
عضو متألق
 الصورة الرمزية warda_soud
warda_soud غير متصل  
tongue3

حبيبتي sa33
شو الي انتي عامليته بحالك
والله ما في يستاهل انه يوصلك للمرحلة هاي من الاحباط....؟؟
لا تقنطي من رحمة الله .......... خلي املك بالله كبير والحمد لله رب العالمين انه رزقك بصبي الله يخليه وتفرحي فيه......
انا ما الومك بس هوني على حالك........... انا ما حملت بكيت لما تعبت بس شو العمل ؟؟؟ احكيلي !!!
اضلني هيك وحياتي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وزوجي ؟؟؟؟؟؟ ووبيتي ؟؟؟ انت مش ملك نفسك انت ملك الناس وزوجك وكل الل يحواليك الهم واجب عليك!!!!!!!!!!!
استغفري ربنا كتير ... وقومي شوفي حالك وانتبهي لصحتك لانه هيك حالة ما بتريح جسمك...
اذا بدك تحملي ريحي جسمك وهدي نفسك.....
انا بعمل وبطلع رحلات وسفرات وما عاد فكرت بالحمل لانه متى ربنا بريد رح يرزقنا.. املي بالله كبير والحمد لله رب العالمين على كل شي.....
حبيبتي ... اللهم لا حسد انتي متزوجة وعندك بيت وابن ووزوج بحبك ....اللهم دم الهنا والسعادة
هدي حالك حبيبتي ...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mona777 مشاهدة المشاركة

منى يا عمري الحمد لله على سلامتك ويارب تقومي بالسلامة... ووأيام وتخبرينا بحملك يا غالية...
ديري بالك على صحتك وارتاحي..
قديم 11-11-2008, 02:18 PM
sa33
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية sa33
sa33 غير متصل  
منى حبيبتى الحمد لله على السلامة يارب ربنا يكلل جهودك بالخلف الصالح
أخواتى الغاليات فلونا
غموض السنين
وردة سعود
مشكورين على مشاركتكم لى فترة ألمى وحزنى و أنا ولله الحمد لست معترضة على قضاء الله وقدره وعارفه انى أحسن من غيرى كثير والحمد لله لكن صدقونى لما الموضوع بيطول كده وبتلاقى الواحد نفسها العمر جرى بيها بتحس بنفس احاسيس كل المحرومات من الخلف وبتتألم نفس آلامهم
كفايه ان ابنى بيقول لى نفسى ياماما يبقى لى اخت او اخ العب معاهم بدل عيال الجيران اللى مش بيرضوا يلعبوا معايا وبيتفقوا على
أنا عارفه انى فى خير كبير والحمد لله بس صدقينى يا غموض انا كمان ما بأقدرش ارتمى فى حضن جوزى وأقول له نفسى اخلف وابين له تعبى والمى وحزنى لأن السبب منه ولو عملت كده او حتى بينت له هأجرحه جدا فأنا طول الوقت بأمثل قدامة ان الوضع عادى جدا وانى مش متضايقه ابدا
انتوا عارفين انا امبارح كنت بأكتب الكلام ده لكم وانا أبكى بكاء شديد وفى قمة حزنى وبعدها مباشرة دخل على زوجى وإبنى وتظاهرت بالفرح كالعادة ولكن بداخلى بركان لا يهدأ وكلما انفرد بنفسى فى مكان اجدنى ابكى لحالى
اللى أنا فيه انا عارفه سببه ........ كل صديقاتى اللى كانوا متأخرات معى فى الخلف أكرمهم الله العام الماضى بالحمل والخلف فجأة كده أنا فرحت لهم لكن فى نفس الوقت حزنت على نفسى وتحولوا فجأة كده لعدم مبالاة بمشاعرى فمنهم من تتفاخر بأن ابنها الأول هو من سمى أخوه الجديد ومنهم من قاطعتنى بدون سابق انذار ومنهم من أخفت على خبر حملها حتى ولدت !!!!!!!!!
نفسى ابقى زيهم ... نفسى احس انى انا كمان مش أقل منهم ...... نفسى ابنى يسمى اخوه او اخته ويفرح بيهم زى عيال صاحباتى........
أقو لكم على حاجه تانيه ويمكن تقولوا على مجنونه بس الإعتقاد ده حقيقى مسيطر على عقلى جدا ........
لأ مش قادره أقوله لحسن أجرح واحده منكم فكلنا نعانى نفس الهم
يارب افرجها على وعليكم

التعديل الأخير تم بواسطة sa33 ; 11-11-2008 الساعة 02:22 PM
قديم 11-11-2008, 02:46 PM
مرميس
عضو مميز
مرميس غير متصل  
الف الحمد لله على سلامتك منى
وانتبهي على حاااااااااااااااااالك كثير
ويارب تجينا المرة الجاية بخبر حملك يااااااااااارب

ويا سود
الحزن فينا فينا بس لازم نتصبر ولو ما قدرنا نصبر الحمد لله رب العالمين
انا اليوم جلست مع وحدة من زميلاتي لها حوالي تسع شهور ما حملت وسالتني عن التحاليل وعن الاطباء وعن بعض الامراض الي تسبب عقم
المهم طمنتها وقلت لها كيف تبدا بالعلاج صح هههههههههههه صرت موسوعة ((الحمد لله رب العالمين ))
لكن حسيت ان نفسيتها جدا تعبانه للأسف حال كثير من المتأخرات في الحمل الله يصبرنا جميعا
بس حبيت اقولكم ان هذا ابتلاء من رب العالمين ولازم نصبر على الي ربي كاتبه لنا لان الفرج راح يكون قريب

وانا اليوم قرات مقالة في موقع عن الاجهاض
المهم في نهاية المقالة كتبت ان لو ان هناك دواء او علاج يمنع الاجهاض لكان هناك كثير من المواليد المشوهين والمعاقين الي يحتاجوا علاج خاص ولبقي كثير من الاصحاء في تجنيد انفسهم للعناية بيهم فرحمة الله واسعة وبعدها دمعت عيني وقلت الحمد لله رب العالمين انا الحين حالي احسن بكثير ولا ارتاح لو جاني طفل معاق او مشوه والله قلبي راح يتقطع فعلشان كذا كل الي يجي من الله وربي العظيم كويس
بس لازم نصبر وان ما قدرنا نتصبر
نحاول رواح ننجح

يااااااااااااااااااااارب لا تحرمنا من فضلك
قديم 11-11-2008, 06:08 PM
rehabshehab
عضو نشيط
 الصورة الرمزية rehabshehab
rehabshehab غير متصل  
يارب يرزقنا الذرية الصالحة انا بقالى 6 سنوات وانا مش هيأس من رحمتة سبحانة ما يوصيبنا الا ما كتباه الله لنا ونحن ندعو الله كثيرا ويارب يرزقنا والله مع الصابرين
قديم 11-11-2008, 06:55 PM
عاشقة عيونه
قلم مبدع
 الصورة الرمزية عاشقة عيونه
عاشقة عيونه غير متصل  
حبيباتي عاشقات حلم الامومة

حبيت اخبركم اني حامل ولله الحمد والفضل

فاادعو الله ان يثبت حملي

وان شاء الله نفرح فيكم قريبا

مواقع النشر