انا و زوجى و العادة السرية - الصفحة 2 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المقبلين على الزواج مواضيع تهم المقبلين على الزواج من الرجال والنساء

موضوع مغلق
قديم 10-02-2009, 03:25 PM
ro7_7biby
عضو جديد
ro7_7biby غير متصل  
شكرا اوى يا بنات على رايكم افادنى كتير وصبرنى احساس ان حد فهمنى

بس انا امبارح اتناقشت معاه قالى انا محتاجك و لوحدى و ف غربة و دة بيصبرنى

وانا تعبت نفسيا الصراحة,,,,,,,,,,بخاف فعلا حد يدخل او يحصل هكر و ف نفس الوقت ببقا هموت و ارضيه ولو فتحنا موضوع حرام و حلال انا وهو هنتجادل جامد و ممكن يحس انى مش فارق معايا لانه سألنى امبارح انتى تقدرى انك تبعدى او ما يدورش بينا اى نقاش ف الحاجات دى....اتكسفت موت اقوله لا يحس انى مش قادرة على بعده او اقوله اه يحس انى سهل عندى و ان رغبته بتضعفه ادامى

بالله عليكم يا بنات تدعولى انجح و اتخرج علشان اسافرله و ربنا ييسرها معانا و يستر عورتى و محدش يشوفنى و لا يكون شافنى ولا هكر و لا غيره
قديم 10-02-2009, 08:03 PM
ملاك لكل زمن
عضو مثالي
 الصورة الرمزية ملاك لكل زمن
ملاك لكل زمن غير متصل  
على فكرة أغضبنى جدا الكاميرا والتعرى أمامها
أنت غلط غلط غلط

أنت فاكرة ان النت ده أيه
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

النت ده أكبر من تفكيرك
يا بنتى انت ممكن أى حد مش ياخد صوره زى الاخوات ما كتبتوا
لالالالالا
دا يسجل لك فلم كامل بالصوت والصوره
وينشره على النت فى المواقع الإباحية للأسف

وممكن زوجك نفسه يسجل الفلم من الكام له ويتفرج عليه بعد كده
وممكن يدخل حد على جهازه زى الهاكر وخلافه ويسرق الفم ويتفرج عليه

أنت شكلك ..ومش فاهمه صح
يا أختى الله يهديك أكسرى الكاميرا من عندك
وقوليله الكاميرا ابويه اخويه أى حد لما علم بوجودها كسرها ورفض وجودها فى البيت
أو أنها باظت أو أى شئ
وأوعى تتحدثى بيها مرة تانيه ولو حصل وأتكلمتوا خلى حد معاكى فى الحجرة

يكفى الكلام على النت كلام فقط وصوت وليس كاميرا

أما عن موضوع العاده السريه حفظك الله وخطيبك منها
حاولى لا تتحدثى فى هذه الامور كما نصحك الاخوات
ونصيحتى لك

حاولى تحطيها برأسك جيدا وتتفهميها

التعديل الأخير تم بواسطة !!حنيين!! ; 11-02-2009 الساعة 11:49 AM
قديم 10-02-2009, 10:26 PM
Mooon Flower
عضو جديد
Mooon Flower غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ro7_7biby مشاهدة المشاركة
وانا تعبت نفسيا الصراحة,,,,,,,,,,بخاف فعلا حد يدخل او يحصل هكر و ف نفس الوقت ببقا هموت و ارضيه ولو فتحنا موضوع حرام و حلال انا وهو هنتجادل جامد و ممكن يحس انى مش فارق معايا لانه سألنى امبارح انتى تقدرى انك تبعدى او ما يدورش بينا اى نقاش ف الحاجات دى....اتكسفت موت اقوله لا يحس انى مش قادرة على بعده او اقوله اه يحس انى سهل عندى و ان رغبته بتضعفه ادامى
شوفي حبيبتي تعليقا على كلمة همووت وارضيه
انا بجد حاسه بيكي بهالفتره لانو كلنا مرينا بنفس الظروف وبنفس المشاعر المتضاربه
وبغض النظر عن الموضوع اللي انتي بتسألي فيه حاليا.......
نصيحه عامه في هذه الفتره خليكي تقيييله قدامو حتى لو من جوا انتي العكس ومش اي حاجه يطلبها منك تنفذيها لاء
بس اتحججي وامتنعي بطريقه حلوه ماتخليه ينفر منك وصدقيني حتى لو زعل منك وقتها بس بيحس انك
مش سهله وبتخليه يجري وراكي اكتر
المهم الاسلوووووب

وبعدين مين قالك انو مش هيدور نقاش بينكو في الحاجات دي انت مهما عملتيييي لازم هيحصل انكو هتتكلمو فيها بس المهم ماتخلي الموضوع يزيد عن حدو وتعرفي ايمتى تغيري الموضوع بطريقه ظريفه من غير ماتجرحيه
وانا معاكي لو اتكلمتو بالحلال والحرام في الموضوع دا بالذات مش هتخلصووووووو
قديم 11-02-2009, 02:33 AM
ro7_7biby
عضو جديد
ro7_7biby غير متصل  
انا مقدرة ردودكم بس يا جماعة احنا ف مصر مش فالسوعدية او مكان بيكونو كتبو الكتاب و لسه بيتعرفو

لاء انا وهو كنا مخطوبين و اتكتب كتابنا يعنى الحمد لله بقالنا 3 سنين سوا وطبعا انا مكنتش برضى افتح الكام ابدا و احنا مخطوبين بس لما كتبنا الكتاب بقيت عاوزة احسسه بفرق و اعوضه عن رخامة كتير رخمتها عليه

فوقت التقل ده خلص و وقت اننا لسه نتعرف بردو خلص و انا بقالى من يوم ما كتبت الموضوع و انا شايلة الكام و ما بسبش فرصة لاى كلام بس انا متأكده ان الوضع ده مش هيطول ولو قلتله اهلى رفضو دخول الكام هيقولى انتى مراتى ومن حقى اشوفك و انا فعلا مقدرش يعدى يوم و ما اشوفوش فليه اعذبه

طيب مفيش حل احمى بيه جهازى ...انا بدعى ربنا ليل نهار واقول انه يحفظنى و يمنع اى حد يشوفنى غير اللى حلالى و انا حلاله بس ده كل اللى وصلتله من حلول
قديم 11-02-2009, 08:56 AM
Mooon Flower
عضو جديد
Mooon Flower غير متصل  
طيب كنتي قلتي من الاول ان انتو حبيبه قدااام
لاء طبعا 3 سنين كتييييييير وكفيله انكو تكونو قربتو من بعض واطمنتو لنوايا بعض كفااايه
وواضح من كلامك انك كنتي محافظه الحمدلله في فتره الخطوبه يعني الكلام اللي فاات منتهي في حالتك
حاليا خوفنا وقلقنا هيكون عليكي انتي ان احد يشوفك

انتي اسأليه انت ضامن ان ممكن مايشوفنا حد ولو بنسبه واحد في المليووون؟؟ (لان الموضوع مايحتمل المخاطره)
يعني حتى لو بتشوفو بعض عادي بالكاميرا ماشيى بس ماتزودو عشان انتو مش ضامنين ايه اللي ممكن يحصل
وهوا اكيد زوجك ويهمو جدااا انو يحافظ عليكي

الله يوفقك ويجمع بينكم على خير في اقرب فرصه.....
قديم 11-02-2009, 09:38 AM
سوري حنون
قلم مبدع
 الصورة الرمزية سوري حنون
سوري حنون غير متصل  
يجب ان تعرفي ايتها الفاضلة أنك أنت وزوجك لم تفعلي شيء محرم بل هو حلال هذا اولا

ثانيا :أشكرك على حرصك على اعفاف زوجك والبحث عما يحبه ..
ولاكن ايتها المباركة المشكلة النت والكميرا

اي لو انك فعلت هذه الحركات مع زوجك في مكان مغلق فهذا لا بأس به ابدا وفيه خير لك وله

ولاكن المشكلة الأن كيف تقنعين زوجك بترك هذه الأمور على الكميرا

قولي له أني سألت بعض المختصين في مجال الكمبيوتر وقالو لي ان هذا خطر على حياتنا الزوجية وخصوصياتنا وأن كثير من الناس انفضحوا بسبب هذه الأمور وذكريه بالله وانصحيه ولاتنسي دعاء الله عزوجل

الاشراف : عذراً لكن يجب توضيح مصدر الفتوى حين وضعها

التعديل الأخير تم بواسطة !!حنيين!! ; 22-02-2009 الساعة 06:32 AM
قديم 11-02-2009, 12:08 PM
mrs_spoon
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية mrs_spoon
mrs_spoon غير متصل  
كان زوجي زي زوجك في بداية الملكة يطلب مني ذلك و انا كنت أتردد كثيراً و ما كنت أصلا أعرف العادة السرية تخيلي جهلي و براءتي , و زوجي كان يطلب مني و ينتظر و انا اتردد لكن كانت غريزتي تقلي نفذي اللي بطلبه منك زوجك نفذت مرة او مرتين و بعدها زوجي صحي على نفسه و قلي حبيبتي لازم ما تستجيبي لرغباتي انا بضعف لما بحكي معاك, و انا خايف تكون الكاميرات مراقبة و من وقتها ما كنت أسمع كلامه لما يطلب مني أوقفه عند حده أو حتى لما يبدأ بالكلام المثير اطلب منه ان ما يكملش لأني هو طلب مني اني أنبهو
انتبهي اختي و لا تخلي الشيطان يغرك و يقنعك و تقولي معلش ينظر علي و لا ينظر على بنات الحرام لأن كلا الأمرين حرام
و عجلوا زفافكم

التعديل الأخير تم بواسطة mrs_spoon ; 11-02-2009 الساعة 12:10 PM
قديم 11-02-2009, 01:51 PM
ضيآء القرآن
عضو نشيط
 الصورة الرمزية ضيآء القرآن
ضيآء القرآن غير متصل  

سلاماً من الله عليكم

غاليتي

ro7_7biby

جميل إبداء حبكِ لزوجك وحرصك عليه وكل شي أتم بينكم بالحلال فلا تخافي من هالنقطة...

النقطة التي يجب أن تخافي عليها هي :

أن يراكم أحد الهاكرز التي لا يخلى منها أي مجتمع ...

حصلت مشكلة كبيرة جداً ممثالة لحالتكِ تماماً والآن الطرف الشريف " الزوجين " يحاكمان طرف الحرام " الهاكرز " في المحاكم والمشكلة لا زالت مستمرة ...

زوجته في البحرين وزوجها قد سافر لإكمال دراسة الدكتوارة في الخارج في تخصص هندسة الحاسوب " أي أنه درس مسألة الشبكات والسكيورتي سييتم وبذلك نعم بأن معلوماته عال العال عن هذا المجال "مجال حامية الحاسوب من قراصنة الحاسوب " ، فتم ما يتم بينكما لأشباع رغباته والزوجة لم تعارض مخافة على زوجها طبعاً من الفسق والفجور في الدول الغربية .

عموماً قد وضع حماية مشددة لا يستطيع اختراقها إلا الذي يدرس ما درسه هو ، وفي النهاية تم رؤيته مع زوجته في هذه الحال ولكن من فعل هذه الفعلة يا ترى؟

أنه زميله في العمل فكلاهما حازا نفس مرتبه الذكاء في هذا المجال ، ومن يتصور ذلك؟ والله يعلم من كان يراهما غيره فعالم مليئ بفلاسفة الحاسوب وبعضهم يستخدمون العلم للخير أما الأغلبية للأسف للنصب وإيقاع الناس بمشاكل جمة ، وقد علم زوجها بذلك نتيجة صدفة خطأ بسيط في البرمجة في خط برمجة واحد وأراد الله أن يفضحه ويفضح خبثه!....

لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم

تخيلي الزوج قمة الدهاء والذكاء في هذا المجال! وبالرغم من ذلك وجد من يخترق نظامه ودهاءه وأدى إلى ما أدى به واليوم هما لا زالا في المحكمة والزوجة في دوامة بكاء لم تخرج منها لليوم ...

غاليتي أنا دخلت اليوم حتى اجيبكِ أنت فقط بالرغم من الضغوط الدراسية التي أعاني منها ، والشخص الذي اتحدث لكِ عنه فهو ابن عمتي ولا أريد أن يقع أحداً فيما وقع فيه!....كم تسوى الفضيحة حالياً ؟! ماذا سيقول الناس لأطفاله إذا انجب في المستقبل العالم رؤوكم عراة أنت وأمي؟؟ كيف سيكون وضع الوالدين في هذه الحالة!!

ابن عمتي ذهب إلى منزل زميله الخبيث ووجد تسجيلات لهما هو وزوجته !أصبح يضربه إلى أن أغمي عليه وصارت الفجائع في ذلك الوقت واليوم ستتم محاكمة زميله !....

تحرزي أختي وأخبري زوجك بهذا الموضوع حتى يتفادى بل ويستر عليكما ويحفظ كرامتكما ....

وفقكم الله وستركم من عيال الحرام

تحياتي لك

ضيآء القرآن
قديم 11-02-2009, 01:54 PM
مشاعر مرهفه
قلم مبدع
مشاعر مرهفه غير متصل  

أنا كنت مكتوب كتابي لمدة أربع سنوات وكان زوجي في بلد وأنا في بلد ثاني ..

لكن عمري ماوافقت على فتح الكاميرا له ورؤية حتى لو مجرد وجهي وأنا بحجاب ..

والحين صار لنا عشره شهور متزوجين ..

وماظلينا مع بعض في بيت واحد سوى شهر العسل فقط وبعدها افترقنا وصار كل واحد منا في بلد ..

ونرى بعضنا يوميا على النت وصرت أفتح له الكاميرا ..

لكن لايرى سوى وجهي فقط فيها ..

وملابسي محتشمه دائما أمامه .. يعني أكمام طويله والصدر مغطى والشعر ايضا ..

وأتجنب الحوار معه تماما في اشياء خاصه أو مثيره ..

أترين كل هذا وأنا متزوجه وليس معقود قراني فقط مثلك !!

وأنا أفعله أولا من باب الحياء لأن التعري أمام الكاميرات ليس من أخلاق المسلمات المحافظات ..

وثانيا حفاظا على زوجي من أن يلجأ للحرام أو للعاده السريه في عدم وجودي ..

وثالثا خوفا من القرصنه ..

نصيحه من أخت لكي أكنت في مصر ولا في المريخ حافظي على نفسك عشان زوجك يحافظ عليكي ..

فكلما كانت البنت خجوله كلما أحبها زوجها وتعلق بها أكثر وحرص عليها ..

والبضاعه التي يعرضها صاحبها هكذا برخص التراب لن يجد لها من يشتريها منه بغالي الأثمان !!

التعديل الأخير تم بواسطة مشاعر مرهفه ; 11-02-2009 الساعة 02:00 PM
قديم 16-02-2009, 03:19 PM
المحبة لاستغفار
عضو متألق
المحبة لاستغفار غير متصل  
سبحان الله
سبحان الله
سبحان الله
اخاف اقول كلام يكون قاسى

موضوع مغلق

مواقع النشر