عاشقات حلم الامومة (مايو 2008 - ديسمبر 2008) - الصفحة 202 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 15-11-2008, 03:25 PM
مرميس
عضو مميز
مرميس غير متصل  
الف الف الف مبروووووووووووك لعاشقة عيونه

والله يتمم لك على خير
قديم 15-11-2008, 04:58 PM
&*ملاك العراق*&
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية &*ملاك العراق*&
&*ملاك العراق*& غير متصل  
tongue3

قديم 15-11-2008, 05:00 PM
sa33
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية sa33
sa33 غير متصل  
يارب ارزقنى الحمل هذا الشهر وجميع أخواتى عاشقات حلم الأمومة
قولوا آمين
قديم 15-11-2008, 05:28 PM
dodi_dabdoobi
عضو مميز
 الصورة الرمزية dodi_dabdoobi
dodi_dabdoobi غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sa33 مشاهدة المشاركة
يارب ارزقنى الحمل هذا الشهر وجميع أخواتى عاشقات حلم الأمومة
قولوا آمين
اللهم آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآميييييييييييييييييييي يييييييين
قديم 15-11-2008, 07:54 PM
Neevooo
عضو جديد
 الصورة الرمزية Neevooo
Neevooo غير متصل  
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ازيكوا يا بنات
وحشتوني اوي اوي اوي
ديدو دباديبو 000 ايه اخبارك ؟ و ايه الجديد عندك ؟
ملاك العراق 000 ربنا يطمنك و يريح بالك و تطلع نتايج التحاليل كويسة و تطلعي حامل ياااااااااااااارب
so33 ان شاء الله تطمني يا حبيبتي ؟ بس بلاش قلق و شدة اعصاب لأن دة تأثيره وحش اوي حتى لو بأمر الله حصل حمل
كوكر 000 انت وحشاني اوي و نفسي اكلمك 000 و مكنتش متوقعة ردك ( اهلا بيكي معانا!!!!!!!!!! ) انت زعلانة مني و لا ايه ؟ 000 عموما انت متأكدة اني مقدرش على زعلك
ياااااااااااااااااااااااااااااااااارب يا بنات يرتاح بالنا كلنا و يرزقنا الحمل و الولد الصالح
آميييييييييييييييين
قديم 15-11-2008, 08:41 PM
massa
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية massa
massa غير متصل  
يا بنات انا محتاجة لدعواتكم عن ظهر غيب انا هذا الاسبوع ان شاء الله اولد ادعولي بليييز انا كثيييييير خايفة و في نفس الوقت كثيير فرحانة ادعولي ربي يسهل عليا و اعطوني بعض الادعية يا رب سهل علي و على جميع الحوامل و ثبت لهم و ارزق كل محرومة ان شاء الله
يارب سهل علي يا رب........
ادعولي من فضلكم
قديم 15-11-2008, 11:40 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
كوكار الحلوه ويييييييييييييييييييييييييييييييييييينك اشوفك نسيتيني صحيح الي قال من لقى احبابه

نسى اصحابه ههههههههههههههههه ان شاء الله مرتاحه عند اهلك

ملوكة حبيبتى هو انا اقدر انسى حبايبى مش اصحابى اللى هنا؟!!!!! انا بدخل كتير و انتى اللى مش بتدخلى بس انتى عارفة انى مش بسأل على اسم اسم احتراما لقوانين المنتدى
المهم انتى اول ما تطلع نتيجة تحاليلك طمنينا عليكى على طول

كوكر 000 انت وحشاني اوي و نفسي اكلمك 000 و مكنتش متوقعة ردك ( اهلا بيكي معانا!!!!!!!!!! ) انت زعلانة مني و لا ايه ؟ 000 عموما انت متأكدة اني مقدرش على زعلك

نيفو العسل زعل ايه يا بنتى ربنا ميجبش زعل خالص
هو اصلى انا فى المنتدى هنا بكون مختلفة حبتين
حتفهمى كل حاجة لوحدك بعدين
و بررررررررررررررررضو اهلا بيكى معانا

باقى البنات تقبلو تحياتى

رب لا تذرنا فردا و انت خي الوارثين
قديم 16-11-2008, 12:41 AM
dodi_dabdoobi
عضو مميز
dodi_dabdoobi غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة massa مشاهدة المشاركة
يا بنات انا محتاجة لدعواتكم عن ظهر غيب انا هذا الاسبوع ان شاء الله اولد ادعولي بليييز انا كثيييييير خايفة و في نفس الوقت كثيير فرحانة ادعولي ربي يسهل عليا و اعطوني بعض الادعية يا رب سهل علي و على جميع الحوامل و ثبت لهم و ارزق كل محرومة ان شاء الله
ادعولي من فضلكم
الله يرزقك ولادة سهلة و ميسرة و ان شاء الله تشوفي ابنك او بنتك في حضنك سليم و معافى و يقر عينك و زوجك بشوفته و يفرح قلوبكم

اللهم آمين
قديم 16-11-2008, 04:40 AM
flouna
قلم وفي
flouna غير متصل  
السلام عليكم
أزيكوا يا بنات يارب تكونوا كلكوا بخير يارب ان شاء الله massa ولاتك تكون سهله بأذن الله وتجيبى لنا احلى بيبى
بقالى يومين مش بدخل كنت عند امى وكان عندى معاد الطبيب انا دخلت أسلم عليكوا واحكيلكوا همى لانى مش عايزه أبين لأمى أو اى حد انى تعبانه وخايفه كده
معاد الطبيب كان اليوم وكنت بعمل تتبع تبويض وكانت حجم البويضه 17.3مللى والحمد لله هذا الشهر بغير علاج لكن اللى خوفنى جدا ومش فاهماه ......
أنى كنت بحس دائما لما بعمل التتبع ان الطبيب بيقول المبيض اليمين هو اللى بيكون فيه البويضه الجاهزه والكببيره الحجم وانا كمان بدأت أحس بالام التبويض فى جانب واحد كل شهر قلت اسأل الطبيب قالى عااادى جدا ممكن مبيض واحد هو اللى يشتغل والتانى لا يقوم بعمل اى شى......... طبعا صعقت
بس انا مش مطمنه ومش حاسه انه عادى انا بعرف المبيضين بيشتغلوا بالتناوب ........بس انا قعدت أسال كتير هل ده فعلا عادى ...أكدلى كده وقالى ماتقلقيش خالص....بس انا فعلا قلقانه وخايفه حاسه ان كده مش طبيعى وخفت اكتر طبعا عشان الحمل... قلت يعنى انا اخرج من حاجه تجيلى حاجه اكبر .المهم قالى الشهر الجاى هنبدأ علاج بالكلوميد ..........حسيت انى هبدأ نفس الموال من الأول ........كل لما الوقت يعدى واحس انى خلاص قربت ....بلاقى نفسى بأرجع تانى لنقطه البدايه........
.أحاسيسى كلها ملخبطه بدأت اخاف المستقبل طبعا عارفه ان المستقبل بيد الله وحده بس حاسه انى فى طريق مش عارفه اوله من اخره والله مش عارفه ابدأ علاج تااااااانى ولا أسيب الاطباء كلهم ولآ أيه .......انا مؤمنه بالله الحمد لله وعندى امل وثقه كبيره قوى فيه و بالرغم من شده الكرب والله حاسه أن الرزق قرب مش عارفه عندى الاحساس ده قوى والحمد لله يمكن ده اللى بيصبرنى الحمد لله فعلا مفيش اكرم من ربنا لما تحس انه فى اشد اوقات كربك بيطمنك بس الواحد ساعات بيوصل لدرجه أحباط كده حزن شديد بس الحمد لله على كل شئ
بس الخوف والقلق من موضوع المبايض ده ..مخوفنى بجد.........معلش شغلت رأسكوا بس والله حسيت بالراحه ..انا كنت ببكى فى اول الرساله وقبل ما ابدأ كتابه لكن والله لما حكيت استريحت
بس الخوف والقلق من موضوع المبايض ده ..مخوفنى بجد لو حد يعرف حاله مشابه للحاله دى من حيث موضوع المبايض وهل ده فعلا عادى ولا لآ مع انى عارفه الجواب مسبقا بس لوحد يعرف حد زى كده.....وهل حدث حمل او لا
ربى لا تذرنى فردا وانت خير الوارثين
قديم 16-11-2008, 06:04 AM
dodi_dabdoobi
عضو مميز
dodi_dabdoobi غير متصل  
اهلا يا فلونة ليه كل ده القلق
الظاهر طبيعي و الحمد للهانه بيشتغل و لو مبيض واحد انتي شايله هم ليه؟؟
عموما انا ما انتبهت ان في ناس زي حالتي انا كنت كل ما اخد علاج و ابر بينشط المبيض اليمين واكثر من الشمال و لو اشتغل الشمال بيطلع بويضات صغيرة بس

و لو انك شاكة انه في ناس بتحمل في حالات مشابهة ولا لا
انا اقلك ان اختي في بداية زواجها حملت خارج الرحم و كبر البيبي جوا قناة فالوب لواحد من المبايض
و طبعا عملولها عملية و استأصلو القناة من جهة وحده يعني ما حتستفيد بعد كده الا من مبيض واحد بس

و الحمد لله كلها كم سنة اللي عدت و حملت و بعدها حملت تاني بتوأم ما شاء الله

لا تقلقي و توسوسي ان شاء الله تكوني طبيعية

مواقع النشر