عندما لاتصبح زوجتك مثيره - الصفحة 5 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المتزوجين مواضيع تهم المتزوجين من الرجال والنساء.

موضوع مغلق
قديم 05-01-2013, 11:51 PM
لكل شي حد
استشارية صيدله
لكل شي حد غير متصل  
رد : عندما لاتصبح زوجتك مثيره

أحس الموضوع بدى ياخذ منحى اخر...

يا الوالد...

امسك حرمتك و فهمها انت شو تبا بالضبط...

اسهل لك صدقني...
قديم 05-01-2013, 11:59 PM
Raouf
عضو نشيط جدا
Raouf غير متصل  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لكل شي حد مشاهدة المشاركة
أحس الموضوع بدى ياخذ منحى اخر...

يا الوالد...

امسك حرمتك و فهمها انت شو تبا بالضبط...

اسهل لك صدقني...
برضه مافهمتنيش
عندما تصبح المراه غير مثيره لزوجها ساعتها لن يجدى معها علام ..
ليه المراه تترك نفسها وحجتها البيت والاولاد والحياه ووووووووووو اى حاجه غير انها مقصره ..
يعنى الراجل اصلا مش جميل ومش مطلوب انه يكون مارلون براندو انما المشكله ياجماعه ان المراه مش حاسه انها اصبحت غير مثيره وانها تدفع الرجل لبدائل اخرى ..
مش قضية ادم وحواء ده كان رد على رد ومش موضوعى ..
ياجماعه الحشرات فى موسم التزاوج يتطلع روائح لتجذب الذكر واحنا كل اللى نعمله .. نستحمى ..
نعلم مين .؟.
انتى فاكره لما نقول كده حايعملوا كده
. تعلم فى المتبلم يصبح ناسى
قديم 06-01-2013, 12:05 AM
لكل شي حد
استشارية صيدله
لكل شي حد غير متصل  

والدي الفاضل...

انا فااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااهمه عليييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييك...

ممكن نعرف شو الخطوات اللي انت جربتها معاها و ما نفع الشي؟؟؟؟؟
قديم 06-01-2013, 12:12 AM
Raouf
عضو نشيط جدا
Raouf غير متصل  

اقتباس:
و الله العظيم يا ابوي رؤوف و لا تزعل من ردي... ان الدنيا ضايقه فيني... و تعبانه و مرهقه. و اقرى الردود و اضحححححححححححححححححححك...

مسز داني... سامحيني انا ما اقدر حتى احاول اقنع الوالد... لأنه خلالالالالالالالالالالالالالالالالاص متشرب الفكره على الآخره...

و لهؤلاء الأشخاص انا ارفع الرايه البيضا و استسلم... ما بتعب نفسي في النقاش...

و حتى لو كانت المحاوله ببلاش...
يابنات مش عاوزكم تزعلوا منى
انا بس عاوزكم تهتموا بانفسكم وازواجكم وان الحياه قصيره وان لم نستمتع بها يبقى ايه لازمتها ..
طبعا نلاقى اللى يقول الحياه نقضيها فى العباده ..
بس احنا مش رهبان ومن حقنا نتمتع بالحلال ..
النساء تسر النظر والرجل يانس لها ويحتاج كنفها ..
للمراه ادوار لا يستطيع الرجال ان يقوموا بها وفوق ذلك تقوم بدور الرجل احيانا ..وكفايه انكم مستحملينا
اعلم انكن مضغوطات ومسئوليات الحياه تثقل كاهلكن وان بعضكن ابتلين برجال ماانزل الله بهم من سلطان ولكن اريد الا تنسوا انفسكم وان تغيروا من روتين حياتكم وتاكدن انكن فى نظر ازواجكن جميلة الجميلات مهما تقدم العمر ..
لا نستطيع ان نستغنى عنكن وهى سنة الحياه ..
فقط اشرت الى زاويه واحده وهى المتعه الجسديه وان كانت مزعلاكوا .. بلاها متعه

التعديل الأخير تم بواسطة Raouf ; 06-01-2013 الساعة 12:14 AM
قديم 06-01-2013, 12:12 AM
لكل شي حد
استشارية صيدله
لكل شي حد غير متصل  

و اختلف معاك في ان الرجل مب مطلوب منه انه يكون جميل..

يعني اذا الزوج... ما يستحم الا بعد العلاقه الحميمه و ذلك للإغتسال من الجنابه.. و لا يتعطر و لا ينظف جسمه من الشعر و اقصد الإبطين و المنطقه الخاصه..و لنفرض ان هذا الزوج مدخن و يجي لزوجته و هو في قمة رائحة الدخان اللي تفوح منه... هل تظن انها ما راح تنفر منه؟؟!!!

خلك منطقي شوي في طرحك..

الرجل مطالب بالتزين لزوجته مثل ما هي مطالبه بالتزين له... مب يجيني و هو ريحته صنان و يقول لازم تتعطرين لي...
قديم 06-01-2013, 12:16 AM
خاله بيتا
عضو المنتدى الفخري
خاله بيتا غير متصل  

حقولهالك على بلاطه

الست لما تحب جوزها بتعمل اللي يبسطه .. لو بيحب التخينه بتتخن عشانه ولو يحب الممشوقه تصير قد مياس ولو يحب الدلع تتدلع له .. كله لو كانت بتحبه

وبالتالي عندك عدة اجتمالات

1- اذا الزوج عارف انه مراته بتموت بدباديبه فمعناها انه هي مش عارفه ايه اللي يبسطه وحلها أنه يقول لها انا أحب مراتي تكون كده وكده

2- هوا عارف انها بتحبه وهي عارفه هوا عاوز ايه .. وبرضه مش مريحاه فمعناها انها مش مثقفة من الناحيه دي ... ممكن تكون مديرة مدرسة وللا رئيسة مجلس إدارة ولما تجي للحاجات دي بتكون جاهلة وخيبة .. وحلها أنها تتعلم ويفتح لها على مواقع ومواضيع كيف تكوني مغرية لزوجك .

3- هي مبتحبوش وبالتالي مش عاوزه تبذل جهد لأنه مايستاهلش ودي ملهاش حل غير أنه يغير نظرتها له .

أما قصة الهدف من خلق حواء فحعمل روحي مشفتش حاجة على أمل انك تاخذ بخاطرنا ومتجبش السيرة دي تاني يا أخ رؤوف .. احتراما لعضوات المنتدى خذنا على قد عقلنا وبلاش منها السيرة دي لو سمحت.

التعديل الأخير تم بواسطة خاله بيتا ; 06-01-2013 الساعة 12:20 AM
قديم 06-01-2013, 12:16 AM
Raouf
عضو نشيط جدا
Raouf غير متصل  

اقتباس:
والدي الفاضل...

انا فااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااهمه عليييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييك...

ممكن نعرف شو الخطوات اللي انت جربتها معاها و ما نفع الشي؟؟؟؟؟
يابنتى مش موضوع خطوات ..
انتوا بتسلموا نمر بدرى وبتزهقوا بسرعه والموضوع ده علشان نحطه فى دماغكم يتعمل مره ويتطنش عشره

قديم 06-01-2013, 12:22 AM
Raouf
عضو نشيط جدا
Raouf غير متصل  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Beta2 مشاهدة المشاركة
حقولهالك على بلاطه

الست لما تحب جوزها بتعمل اللي يبسطه وبالتالي عندك عدة اجتمالات

1- اذا الزوج عارف انه مراته بتموت بدباديبه فمعناها انه هي مش عارفه ايه اللي يبسطه وحلها أنه يقول لها انا أحب مراتي تكون كده وكده

2- هو عارف انها بتحبه وعارفه برضه هو عاوز ايه وبرضه مش مريحاه فمعناها انها مش مثقفة من الناحيه دي ... ممكن تكون مديرة مدرسة وللا رئيسة مجلس إدارة ولما تجي للحاجات دي بتكون جاهلة وخيبة .. وحلها أنها تتعلم ويفتح لها على مواقع ومواضيع كيف تكوني مغرية لزوجك .

3- هي مبتحبوش وبالتالي مش عاوزه تبذل جهد لأنه مايستاهلش ودي ملهاش حل غير أنه يغير نظرتها له .

أما قصة الهدف من خلق حواء فحعمل روحي مشفتش حاجة على أمل انك تاخذ بخاطرنا ومتجبش السيرة دي تاني يا أخ رؤوف .. احتراما لعضوات المنتدى خذنا على قد عقلنا وبلاش منها السيرة دي لو سمحت.
  1. المراه بعد الثوب الابيض والولد بنحصر اماكن تواجدها فى المطبخ والغساله والسرير للنوم ..
  2. القضيه خسرانه
  3. انما موضوع أدم وحواء انا مااثرتوش مخصوص دى جت بظروفها وبعدين انا مدحت فيكو كتير يعنى اعمل ايه يعنى
  4. اقوم اكهرب نفسى
قديم 06-01-2013, 12:23 AM
لكل شي حد
استشارية صيدله
لكل شي حد غير متصل  

ما زهقتش و الله...

بص يا بابا رؤوف... شفت طنط بيتا كتبت ايه... هي جابتها لك على بلاطه.. و تحط في بالك كمان الكلام اللي انا كتبته قبلها... عن الراجل اللي اصلا هو مش نظييييييييييييييييييييف و عازها تكون ست الحسن و الدلال علشانو...

طيب و مش ممكن يعني كده... انها كانت مثيره له في الأول و لكككككككككككككككككككككككككككككن... هو مكنش مهتم فيها... اقصد يعني... ان في الحاجات الخاصه دي... هو يهتم بنفسه و راحتو هو و بسسسسسسسسسسسسسسسس.. و هي يديها طناااااااااااااااااااااش... فخلاص قفلت معاها و مش عازه تكون مثيره خلاص... لو كانت الحب مش هينوبها خالص...
قديم 06-01-2013, 12:28 AM
مسز داني
عضو المنتدى الفخري
مسز داني غير متصل  

غريب تعليقك القضية خسرانة
رغم ان تعليق اختنا بيتا ما شاء الله وافي لجميع الحالات
و واضح جداً
موضوع مغلق

مواقع النشر