أخيراً نقص وزني في فترة بسيطة مفاجااااااااااة - الصفحة 2 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

الريجيم والحمية وضبط الوزن برامج الريجيم والحمية وضبط الوزن

موضوع مغلق
قديم 09-07-2006, 11:59 AM
hamsa15
عضو جديد
hamsa15 غير متصل  
انا سعيدة بمشاركتك وتعليقاتكم الرائعة
طبعا أحب اقولكم انى تعبت أوى في الأسبوع الأول لكن بالإرادة والعزيمة تقدري تحققي أي شئ صعب لأنك الأقوى بإرادتك لنجاح اي رجيم في العالم هو انك تكون عندك إرادة أنك تقفلي فمك ( ده كان شعار الدكتورة ) سألتنى عندك القدرة على إغلاق فمك طبعا الرد كان قوى منى هو انى موافقة على اي شئ بس أنزل وزني واكون بصحة ولايؤثر عليه بعدين ولا على بشرة وجهي هى طبعا اشتغلت على حرق الدهون صح انا اخدت جدول الاسبوع الول وقمت بتنفيذه بالظبط لكن حاليا مش معاية لكن أوعدكم إذا وجدت تفاعل منكم سوف أعطيكم البرامج الغذائية كلها اللي اخدتها وانشاء الله تجدوا الفائدة مثلي ..... وعلى فكرة رغم نزولي عدد كبير من الكيلوات التي فقدتها إلا إن بشرتي زي الفل وما تأثرت نهائي كل ما تأثر هو جسمي فقط حرق الدهون في الأرداف والبطن والمعدة واليدين من فوق والحمد الله بإرادتى وقدرتي على أنى استحمل الحرمان من كل شئ كنت بحبه وخصوصا انى كنت في اجازة وسط الأهل إلا أنى ما ضعفت أمام أي إغراء في ولائم وعزائم كنت أقوم بالرفض أو بفرض طعام لي مخصوص أكله ولا تأثرت بحجم الطعام ومكوناته الرهيبة من دسم وكل مالذ وطاب ولكن الحمد الله أكل الموجود عندى في الجدول فقط ولي يوم راحة أكل أي شئ بس عارفين بعد مااكل اللي نفسي فيه أجد نفسي معدتي تعبانة جداااااااااااااااااا ولا احتمل سوى أنى أدخل الحمام للقئ انا بعتذر بس عاوزة انقل لكم كل شى بحقيقته وبصدقها لكي تستفيدوا واسيبكم دلوقتى واكيد هارجع اكمل معاكم انشاء الله
هاقابلكم قريباااااااااااااااا
قديم 09-07-2006, 03:03 PM
um_faris
عضو نشيط
 الصورة الرمزية um_faris
um_faris غير متصل  
الف مبروك حبيبتي والله هذا اجتهاد وعزيمة قوية منك ....................والعقبال عندي ياررررررررررررررررررررررب
قولوووووووووووووووووووو امين
قديم 09-07-2006, 03:35 PM
deema72
عضو نشيط جدا
deema72 غير متصل  
ألف مبرووووووووووووووووك وأهم شيء تحافظي على النتيجة اللي توصلتي لها بعد تعب :14: :14:

عندي سؤالين :

أي نوع من الرياضة كنتِ تمارسينها ؟

ما هي جلسات سلندر وسونلايز والليزر إذا ممكن تتكلمين عنها أكثر وعن فوائدها ؟
قديم 09-07-2006, 03:55 PM
hamsa15
عضو جديد
hamsa15 غير متصل  
حبيبتي مشكورررررررررة أوى ..... انشاء الله هاحافظ لأنى تعبت أوي وعيب الكيميائي لو تركتيه بترجعي ضعف اللي فقدتيه ...... أما بالنسبة للأجهزة السنولايز ده عبارة عن جهاز يعمل على تفتيت الدهون في منطقة الأرداف والأذرع أما الليزر يوضع على المعدة لكي يساعد أو يقوم بعملية تنبيه لغلق فتحة المعدة لكي لا تستقبل الطعام باي كمية غير المسموح به عشان كده بعد الجلسة لا تستطيعي تاكلي أي شئ أما السلندر عبارة عن جهاز يعمل ذبذبات قوية حسب قدرة احتمالك ليساعد على تفتيت الدهون في منطقة البطن والعمل على شدها تمامااااااااااااااااااااااااااااااا ويارب أكون جاوبتك على اسئلتك وانا تحت امرك في اي سؤال لتعم الفائدة على الجميع وعلى فكرة انا ما تحركت ولا مارست اي نوع من الرياضة نهاااائي ومع ذلك جسمي مشدودددددددددد جدااااااااااااااااا
قديم 09-07-2006, 04:56 PM
احلى غرام
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية احلى غرام
احلى غرام غير متصل  
مشكوره يا حبيبتي

والف مبروك

وياريت تكتبي لنا عن مكونات هذا النظام

في انتظار ردك يا عزيزتي
قديم 09-07-2006, 05:26 PM
عفارم عليك
عضو دائم
 الصورة الرمزية عفارم عليك
عفارم عليك غير متصل  
السلام عليكم
الف مبروك يا اختي وعقبالي ان شاء الله بس ممكن تقولي لي عالطريقة وهل لازم اعمله مع دكتورة او ينفع لوحدي من غير اجهزة تفتيت الدهون والابر الصينيه
ارجوكي ردي علي بسرعه لاني مكتئبة جدا من وزني الزائد جدا وحماتي دايما تقولي انتي سمينه ولازم تعملي رجيم
بس لو لازم اعمله مع الدكتورة ممكن تقوليلي هي فين العنوان يعني لاني من القاهرة وكمان عاوزه اعرف التكاليف كام
وجزاك الله خير الجزاء
قديم 10-07-2006, 09:13 AM
hamsa15
عضو جديد
hamsa15 غير متصل  
انا بشكركم لردودكم الجميلة .... طبعا ممكن تعمليه لوحدك لو أنتى عندك إرادة قوية بصراحة الدكتورة والأجهزة افادوني لكن قوة إرادتي هي السبب وانا لا ابخس بحق حد انا مش عارفة إذا كان يسمح اقول مكان الدكتورة في المنتدى ولا لا ولو يسمحوا لي انا ممكن اساعدك واعطيكي كل التفاصيل لكي اساعدك .....
طبعاًًً أول شئ انصحك به هو الامتناع تماما عن الدسم والارز والمكرونة والبيبسي والحلويات واستخدمي ( سيفتى فركتوز ) بديل للسكر سعراته اقل من السكر العادى وموجود في كل السوبر ماركت الكبيرة والجمعيات بالكويت وفي مصر هاتلاقيه عند سوبر ماركت ( مترو ، وأولاد غانم ) وبالكويت في كل الجمعيات في مكان الدايت مع نسكافيه .....
اما بالنسبة للجدول سوف أقوم بكتابة برنامج الاسبوع الاول ( بس ده بعد أذن مشرفين المنتدى والسماح لي بذلك
ومع تمنياتى لكم جميعا بالتوفيق

قديم 10-07-2006, 12:55 PM
ام بيسان
عضو نشيط
 الصورة الرمزية ام بيسان
ام بيسان غير متصل  
tongue3

ارجوكى اكتبى انا محتاجة قوى للرجيم
والله نفسى 5 كيلو بس انزل بس مشكلة الحلويات مخلصة عليا
مليون مبروك ليكى انا متخيلة فرحتك ويارب تفضلى على طول
ام بيسان
قديم 11-07-2006, 12:16 PM